2021-04-07, 20:32
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Alien, Aliens, The Terminator, T2,

Lägg till de kvinnliga birollerna i Predator 2 och Total Recall. Även Million Dollar Baby är en bra film.
Citera
2021-04-07, 20:33
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge
Det går bara inte, det är så fejk och tillgjort att det inte finns. Jag har då fan aldrig träffat en redigt självsäker kvinna som inte gör sig liten och rundar halva kvarteret om en sliten hemlös alkis är på väg i motsatt riktning förbi henne på trottoaren. Aldrig sett en riktigt tuff och ordentligt kaxig kvinna som lyckas vara rolig, underhållande och säga ifrån på ett bra sätt, som en riktig muskulös vikinga alfakarl kan, utan att bränna broar eller få sociala fördelar i att "dissa" någon bara på grund av hans kön.

Så fort jag ser en kvinna i huvudrollen vet jag direkt att den filmen suger och jag behöver inte slösa min tid på att ens försöka se den. Dessutom hatar jag dessa "starka" kvinnliga biroller som i Captain America, den där militärhoran som sparkar Captain America i kuken när soldaterna står uppradade och han säger något skämt om henne. Jag menar lägg av, är det rättfärdigat att sparka honom i pungen för det? Är det så kvinnor ska ta plats och ta makten? Herregud vilken dubbelmoral.

Hur ser ni på saken?

Har sett rätt mycket porr med kvinnliga huvudroller. Brukar funka!
Citera
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Starka kvinnor tycker jag funkar om det är bra gjort (glöm inte bort att de flesta filer oavsett vem gjort dem, vem som är skådespelare och vad de handlar om är skit. Gäller även filmer med kvinnor i).

roliga kvinnor dock...fy fan..
Finns knappt en rolig kvinna i mediavärlden.
Jag vet inte om de är för kvinnor inte kan vara roliga eller bara för att de roliga kvinnorna inte lyckas blir kända.

Kvinnor kan inte vara roliga. Jag har ALDRIG stött på en rolig kvinna.
Citera
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Har sett rätt mycket porr med kvinnliga huvudroller. Brukar funka!

Det är videoklipp, inte film. Du går väl inte runt och kallar även youtube videos för film?
Citera
2021-04-07, 20:35
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Vad jag vet så är det bara Sigourney Weaver som lyckats med detta (Alien 1979) men det börjar ju bli ett tag sedan..

Skulle precis skriva Sigourney men tänkte bäst o kolla så ingen redan gjort det.... O mycket riktigt.

Jodie foster i när lammen tystnar tycker jag är värd att nämna.

Dock förstår jag va TS är ute efter. Wokekulturen sista åren med krystade filmer som remake med fem-ghostbuster o sånt är ju störtlöjligt
Citera
2021-04-07, 20:37
Medlem
StigAllans avatar
Både film och i litteratur så har ofta kvinnor egenskaper som en riktig kvinna aldrig kommer i närheten av!
Blir så otroligt fel så man undrar hur en manlig författare ens orkar hitta på en kvinna som klarar det mesta av allt?
Är det enbart för att fitta in sig?
Måste vare det eller så är det bögen som skriver.
Citera
2021-04-07, 20:38
Medlem
mikaelss avatar
Sen kan man ju nämna Noomi Rapace i massor av filmer.
Millenniumtrilogin först, såklart, men även the Drop, What happened to Monday, Unlocked, för att ta några exempel.
Hon är inte ofta svag ...
Citera
2021-04-07, 20:41
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge
Det är videoklipp, inte film. Du går väl inte runt och kallar även youtube videos för film?

Hur gammal är du? På min tid var porrisarna inte fem minuter direkt...
Citera
2021-04-07, 20:42
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Hur gammal är du? På min ditt var porrisarna inte fem minuter direkt...

Gammal eller ej, man följer väl med i utvecklingen......
Citera
2021-04-07, 20:45
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Skulle precis skriva Sigourney men tänkte bäst o kolla så ingen redan gjort det.... O mycket riktigt.

Jodie foster i när lammen tystnar tycker jag är värd att nämna.

Dock förstår jag va TS är ute efter. Wokekulturen sista åren med krystade filmer som remake med fem-ghostbuster o sånt är ju störtlöjligt

Ja men ni verkar ha missförstått! Jag klagar inte på kvinnor i huvudroller, jag klagar på fysiskt starka och kaxiga och hårdhänta kvinnor i huvudroller och biroller. Jodie foester i när lammen tystnar blir överfallen och uppenbart rädd av att träffa seriemördaren även om premissen att en kvinnlig agent på egen hand skickas till seriemördaren är orealistisk, vi alla vet att det skulle vara två män från fbi, inte en ensam kvinna. Så premissen är patetisk men dom gjorde inte henne för duktig på allt möjligt, dom höll hennes förmågor förhållandevis rimliga.
Citera
2021-04-07, 20:47
Medlem
Uma Thurman är ju frän i Kill Bill som "the bride".
Citera
2021-04-07, 20:48
Medlem
Nä, beror väl på filmen. Hatar när det är tvingat, tex Ocean's 8. Sugig film, dåliga kvinnor/människor genrellt. Dåliga på skådespeleri också.

Molly's Game var helt OK. Jessica Chastain är ju också en sikt att beskåda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in