2021-04-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Lite av en röd tråd av de kvinnor som upplevs starka på film är att de inte direkt är Megan Fox-snygga. Sigourney Weaver, Linda Hamilton, Jodie Foster, Katy Bates bla. Antagligen blir det lättare att ta rollen mer på allvar om det inte fokuseras på deras sexualitet hela tiden som på Margot Robbie i Suicide Squad.
Samt att de är är bra skådisar på riktigt naturligtvis.
Plus att de har haft ett bra manus att gå efter. Mycket av problemet ligger i att dagens filmer mest går ut på att trycka ner politiska åsikter i halsen på publiken.
Citera
2021-04-08, 19:31
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
[/b]
Du skojar va?

Uma Thurman i Kill Bill är rätt tuff även fast filmen suger rätt mycket.

Jag överdrev, Martin Scorsese är #1.
Citera
2021-04-08, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Svenskbanan? Hukar du i ett hörn?

Låt mig då skoningslöst släppa loss mer antisemitism åt ditt håll:

"As a proud Jew, I want America to know about our accomplishment. Yes, we control Hollywood. Jews totally run Hollywood. Foxman would prefer people say that many executives in the industry “happen to be Jewish,” as in “all eight major film studios are run by men who happen to be Jewish.” But I don’t care if Americans think we’re running the news media, Hollywood, Wall Street or the government. I just care that we get to keep running them." - Joel Stein
https://www.latimes.com/archives/la-...n19-story.html

vad tjatar du om? tror du att det är nån slags nyhet att judar är överrpresenterade i hollywood? vad hade du tänkt dig? att det skulle vara afrikaner istället?
Citera
2021-04-08, 21:14
Medlem
AdMortems avatar
Har precis kollat några avsnitt ur serien Snabba cash och tycker kvinnorna är konstiga i en redan sönderkonstlad serie. Enda som känns normal är någon liten femtonåring och ett litet barn bortsett från någon skjutning när plötsligt talet blev mer genuint. Den afrikanska tjejen framstår som sådana där tonårsflickor som är sönderblonderade,hårt sminkade och allmänt överspelade i att leka tuffa. Normalt är inte ens tjejer som missköter sig annat än melodramatiska och gälla och jag har aldrig mött en afrikansk tjej som uppträder så. Känns som om man måste bo väääldigt långt ifrån det där orten. Inte ens killar framstår så. Dåliga frisyrer kan väl däremot förekomma lite varstans i livet. Årets sämst gestalterade tjej iallafall.
Citera
2021-04-08, 21:15
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frizzy
vad tjatar du om? tror du att det är nån slags nyhet att judar är överrpresenterade i hollywood? vad hade du tänkt dig? att det skulle vara afrikaner istället?
Enligt mången politiskt korrekt svenskbanan så är det blott en konspirationsteori från internets mörkaste vrår och svenskbananen är betingad till att fly information om detta som pesten.

Notera att det är inte bara Hollywood han nämner i artikeln heller så läget är värre än så. Men du är kanske nöjd med att få all din information filtrerad av världshistoriens mest ökänt bedrägliga folkstam?
Senast redigerad av PK-befriad 2021-04-08 kl. 21:20.
Citera
2021-04-08, 21:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Är det bara jag som inte kan ta en enda film eller TV-serie som gjorts de senaste 30-åren seriöst.

Kvinnor är starka. Män är dåliga. Europa är kass & det är synd om negrer.
Citera
2021-04-08, 21:23
Medlem
Kom igen nu grabbar, filmer med
- Noomi Rapace
- Sofia Helin
- Helene Mirren
- Alicia Vicander

Det finns massor av , främst, brittiska underbara karaktärsskådespelerskor som lätt kan ta huvudroller.
Citera
2021-04-08, 21:31
Medlem
Det finns starka kvinnor i verkligheten och i framförallt gamla filmer från 90-talet - 2010ish. Men problemet med dessa feministdrömfilmer är att deras "starka" kvinnor är antingen tillgjorda eller rena svin.

Skriver man en manlig roll och stoppar in en kvinna kommer det i 9 fall av 10 se konstigt ut eftersom att det finns stora skillnader mellan hur män och kvinnor beter sig. Det är just detta hollywood, netflix osv. gjort de senaste 10 åren.

I andra fall verkar det som att skaparna av dessa roller inte förstå att ledarskap handlar om mer än stark karaktär och styrka. Har man inte rationella tankar/handlingar och en stark moralkompass är man bara en stark idiot eller ett svin och blir inte omtyckt eller sedd som en stark ledare.
Citera
2021-04-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Jag ska kolla på det.
Såg ett riktigt bra Tv-program i Thailand. Det var som Idol fast med tjejer som ville blir flygvärdinnor.
Det hette nått i stil med: Nok air, Sky Angel
Gå till kissasian punkt sh, skaffa ett konto (gratis o mindre reklam), aktivera din adblocker och go to town.

Signal (intelligent koreansk scifi thriller)
Raise de wa Shanto Shimasu (fullständigt hysterisk japansk komedi om en certifierad slyna, hennes vänner på jobbet och hennes sexliv, och garanterad att ge vilken politiskt korrekt människa som helst magsår.)

Finns tonvis med good shit.
Citera
2021-04-08, 21:52
Medlem
pantherTypeGs avatar
TS har en poäng. Det är väldigt få kvinnor som vågar agera som de gör i filmer/serier. Netflix drar nog förstapriset till detta. För att ge exempel jag kommer på rak arm:

Blacklist
Queen of the south
Men in black (senaste filmen)

Det enda man kan köpa det i är i scifi och fantasy för då är det så långt ifrån verkligheten.
Citera
2021-04-08, 22:02
Medlem
freeriderXIIs avatar
Finns det några kvinnliga egenskaper ni tycker inte skildras tillräckligt ofta på film? Positiva som negativa.
Senast redigerad av freeriderXII 2021-04-08 kl. 22:04.
Citera
2021-04-08, 22:08
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solitud
Jag håller med dig. Det blir otroligt fjantigt och pinsamt.

Värst, och oftast, kopierar de männen rakt av. Främst James Bond. De här starka kvinnorna ska svära mycket, ha promiskuöst sex, vara rak på sak och dricka whiskey. De ska också vara totalt obrydda när de blir skadade.

I någon film jag såg nyligen fick de in att hon var lesbisk också. Alla banditer var män, likaså de roller där personen ska framstå som dum. Var det däremot någon poliskonstapel eller expedit som var normal och/eller smart - så var det givetvis en kvinna.

Det är så onaturligt, krystat och tramsigt. Lite som att titta på kvinnliga komiker. Det går inte, hur mycket de än försöker.

Vilka filmer tänker du på? Jag känner inte igen någon film jag sett enligt beskrivningen ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in