2021-04-08, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Det spelar väl ingen roll. De manliga hjältefigurerna har inget med verkligheten att göra heller. James Bond och Rambo har inga motsvarigheter i den verkliga världen.

Kan man släppa verklighetskontakten och uppskatta en actionfilm med dessa borde man lika gärna kunna uppskatta en film med en totalt orealistisk kvinnlig hjälte.

Jag tror det mest är betamän som stör sig på kvinnliga hjältar. De drömmer om att vara James Bond eller Luke skywalker själva istället för de totala nördar de är i verkligheten.

Det tror inte jag, finns många filmer där kvinnliga skådespelare är riktigt bra.

Exempelvis Melissa McCarthy som är med i ghostbusters, som sög kul, jämfört med när hon medverkar i spy så var hon kanon.

För de allra flesta handlar det garanterat om att man försöker pusha PK/woke i alla tillfällen som går.
Citera
2021-04-08, 15:46
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Daisy ridley är ju sämst. Vet inte om din lista ska belysa positivt för kvinnor eller inte.
Ja det är ett exempel på krystad kvotering, där de även givit henne orimliga krafter bara för att hon ska framstå som "stark kvinna". Den judiska regissören erkände även att han hade PK-motiv till rollsättningen, både när det gäller kön och ras:

"J.J. Abrams has enacted a new hiring system that will ensure all of his future films will be equally, if not more, diverse.

It has to be a systemic approach,” Abrams said. “Any list that we get—it needs to be, at the very least, representative of the country we live in. Which roughly breaks down to: 50% women, 12% black, 18% percent Hispanic, 6% Asian.”
(inte många procent över till vita män)
https://qz.com/630441/j-j-abrams-cre...us-population/

"You look around that room and you see the whitest fucking room in the history of time. Its just unbelievably white. And I just thought, we’re casting this show and we have an opportunity to do anything we want, why not cast the show with actors of color?" - J.J. Abrams
https://www.slashfilm.com/star-wars-7-racially-diverse/

Sicken jude va, svenskbanan?
Citera
2021-04-08, 15:46
Medlem
Solituds avatar
Jag håller med dig. Det blir otroligt fjantigt och pinsamt.

Värst, och oftast, kopierar de männen rakt av. Främst James Bond. De här starka kvinnorna ska svära mycket, ha promiskuöst sex, vara rak på sak och dricka whiskey. De ska också vara totalt obrydda när de blir skadade.

I någon film jag såg nyligen fick de in att hon var lesbisk också. Alla banditer var män, likaså de roller där personen ska framstå som dum. Var det däremot någon poliskonstapel eller expedit som var normal och/eller smart - så var det givetvis en kvinna.

Det är så onaturligt, krystat och tramsigt. Lite som att titta på kvinnliga komiker. Det går inte, hur mycket de än försöker.
Citera
2021-04-08, 16:19
Medlem
Pippi Långstrump
Senast redigerad av ELDOS 2021-04-08 kl. 16:21. Anledning: Såg att någon nämnt henne redan
Citera
2021-04-08, 16:26
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Kill Bill säger jag. Finns massor av bra filmer där kvinnan har huvudrollen.

Kill Bill har ju cool stil och bra musik men Uma Thurman som någon slagskämpe är ju närmast parodiskt.
Uma Thurman är typ den minst atletiska personen man kan tänka sig, man ser ju att linan hon hänger i måste kämpa för att dra upp henne när hon hoppar runt.

En annan helt orealistisk kvinnoslagskämpe är Emilia Clarke som Sarah Connor:
https://youtu.be/EOn2mAVlRdA
Ser ut som ett jävla foster som försöker slåss.
Senast redigerad av mendokse 2021-04-08 kl. 16:28.
Citera
2021-04-08, 16:27
Medlem
Pankreatits avatar
Lite av en röd tråd av de kvinnor som upplevs starka på film är att de inte direkt är Megan Fox-snygga. Sigourney Weaver, Linda Hamilton, Jodie Foster, Katy Bates bla. Antagligen blir det lättare att ta rollen mer på allvar om det inte fokuseras på deras sexualitet hela tiden som på Margot Robbie i Suicide Squad.
Samt att de är är bra skådisar på riktigt naturligtvis.
Citera
2021-04-08, 16:37
Medlem
Ripley, Alien och Aliens.
Citera
2021-04-08, 17:05
Medlem
MuscleSharks avatar
Kan hålla med samtidigt som jag inte kan hålla med.
När det kommer till filmer som bla Charlies Angels, nya Ghostbusters osv så funderar man på att begå självmord efteråt....om man ens klarar av att se mer än 30 minuter.

Men sen finns det bra filmer med starka kvinnor också som nämnts i tråden.
Tycker exempelvis att Mila Jovovich som spelar Alice i Resident Evil är rätt cool, lixom Sigourney Weaver i Alien filmerna, Jodie Foster i diverse filmer, Uma Thurman i Kill Bill etc.
Så visst finns det bra filmer med tuffa kvinnor.
Dock en hel del skräp också. Speciellt i dagens tider.
Citera
2021-04-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Futurist
Jag har haft problemet länge pga Hollywoodsk pissliberalism, testa asiatiskt. Kommer med sina egna stereotyper som kan vara dryga men ofta en fräsch fläkt. Rekommenderar Japan och SK.

Jag ska kolla på det.
Såg ett riktigt bra Tv-program i Thailand. Det var som Idol fast med tjejer som ville blir flygvärdinnor.
Det hette nått i stil med: Nok air, Sky Angel
Citera
2021-04-08, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Daisy ridley är ju sämst. Vet inte om din lista ska belysa positivt för kvinnor eller inte.

tror min lista belyser det positiva.

Daisy Ridley Star Wars.
Kathy Bates i Lida. - vann oscar.
Charlize Theron Monster och Mad Max. - vann oscar för monster.
Jamie Lee Curtis i Halloween.
Frances McDormand i Three Billboards och Fargo. - vann oscar för båda.
Saoirse Ronan Hanna.
Sandra Bullock Gravity. - oscarsnominerad.
Jessica Chastain Zero Dark Thirty. - oscarsnominerad.
Meryl Streep The Iron Lady. - vann oscar.
Natalie Portman The Black Swan. - vann oscar.
Glenn Close Fatal Attraction. oscarsnominerad (totalt 8 gånger)
Citera
2021-04-08, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983

Jag tyckte därför det var lite uppfriskande med Gina Carano i Mandalorian, som i nån scen släpar en fullvuxen man i mandalorian-rustning och ser relativt oberörd ut. Hon gör det tydligen utan någon som helst hjälpmedel, och det syns!

det kan jag hålla med om. hon är ju the real deal som f d ufc-fighter och hon har snarare lagt på sig vikt efter det
Citera
2021-04-08, 18:24
Medlem
PK-befriads avatar
Svenskbanan? Hukar du i ett hörn?

Låt mig då skoningslöst släppa loss mer antisemitism åt ditt håll:

"As a proud Jew, I want America to know about our accomplishment. Yes, we control Hollywood. Jews totally run Hollywood. Foxman would prefer people say that many executives in the industry “happen to be Jewish,” as in “all eight major film studios are run by men who happen to be Jewish.” But I don’t care if Americans think we’re running the news media, Hollywood, Wall Street or the government. I just care that we get to keep running them." - Joel Stein
https://www.latimes.com/archives/la-...n19-story.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in