Citat:
Ursprungligen postat av
JoshTee
Det sista jag är är avundsjuk på Växjö. Dessutom slagit de 3 gånger redan denna säsong. Efter de två senaste förlusterna för Växjö mot oss på drygt en vecka så sket Växjö helt ner sig och värvade två spelare direkt. Livrädda för oss i slutspelet!
Inget beteende jag är avundsjuk på direkt.
Dom har inget att komma med. Dom tror dom gjort en resa i hockeysverige. Tänk om Borlänge kommunen byggt en arena för hundratals miljoner, haft en lokal entreprenör som lurade kommunen på miljoner och en kommun som gett laget i Borlänge miljoner. Då hade det varit stor chans att Borlänge HF varit ledare av SHL, spelat CHL final och vunnit SM guld.
Vet inte om någon skulle varit så imponerande av Borlänge HF i så fall. Men Mutchkäft tror att man är en Guds gåva till hockeyn och av vi ser avund i deras smutiga verksamhet.
Alla dagar i veckan så hade jag hellre sett "mitt" FBK i en annan serie än SHL om man kunde möta lag som DIF, BIF eller VF alla dagar i veckan.
När SSK spelade i SHL så berörde dom knappast. Så man skulle gärna se klassiska SSK i dom lägre div i sådant fall.
Växjö har 4634 i publiksnitt hemma trotts plastklappor

och har bara 3 lag som drar mindre publik borta ( Mora, Rögle och Karlskrona).
Så var avundet finns vet jag inte.
Så själv är jag glad att "mitt" lag byggt sitt kapital med sportslig framgång.