2020-10-02, 18:11
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Har inte det där aset till gubbe avgått än? Trodde han gjort det för länge sen..

Ett mirakel att han klamrar sig fast på topposter år efter år. Gör dåligt jobb och alltid impopulär var han än
Citera
2020-10-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Hoppas detta även gäller hockeyn.

https://www.fotbollskanalen.se/sverige/rfs-besked-de-som-inte-varvat-kan-fa-mer-krispengar-vill-belona-de-som-varda/?utm_source=t.co&utm_medium=social&utm_campaign=

Hur skulle det gå till? Tror det är svårt att få till rättvist.
Färjestad är ju rikare än djurgården och borde få värva mer. Oskarshamn har låg budget och värvar billigare örebro ökar sin budget men borde ha extra teckning av finnansiärer. Brynäs bör få noll kronor och växjö mest för de värvar bäst.

Nä. Försök få in pengar men helst ska alla få samma summa i kris känner jag. Vårdad ekonomi är för diffust för mig.
Senast redigerad av MitchRapp 2020-10-02 kl. 18:28.
Citera
2020-10-02, 18:45
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Nä. Försök få in pengar men helst ska alla få samma summa i kris känner jag. Vårdad ekonomi är för diffust för mig.
Kan delvis hålla med dig.
En fast summa för alla lag. Om sen vissa lag shoppat loss fullständigt, så krissumman ändå inte hjälper dem, så är det deras problem.
Citera
2020-10-02, 19:00
Medlem
Citat:
Hur skulle det gå till? Tror det är svårt att få till rättvist.
Färjestad är ju rikare än djurgården och borde få värva mer. Oskarshamn har låg budget och värvar billigare örebro ökar sin budget men borde ha extra teckning av finnansiärer. Brynäs bör få noll kronor och växjö mest för de värvar bäst.

Tänker du ens innan du skriver nåt? 10 av 14 lag i ligan har rakt ut sagt kan gå under vid publikfria matcher en hel säsong, tycker du då det är vettigt att värva spelare för de pengarna man har hur billiga spelare det än må vara? Bortsett från alla kontrakt som skrevs till nuvarande säsong under förra pågående säsong innan pandemin är det på tok för mycket deg som kastats på spelare. Hur rik en klubb är helt ointressant. Växjö ska inte ha ett jävla öre, kommunen kan väl skjuta till stålarna som de brukar göra.
Senast redigerad av Enisen 2020-10-02 kl. 19:02.
Citera
2020-10-02, 19:19
Medlem
Citat:
Tänker du ens innan du skriver nåt? 10 av 14 lag i ligan har rakt ut sagt kan gå under vid publikfria matcher en hel säsong, tycker du då det är vettigt att värva spelare för de pengarna man har hur billiga spelare det än må vara? Bortsett från alla kontrakt som skrevs till nuvarande säsong under förra pågående säsong innan pandemin är det på tok för mycket deg som kastats på spelare. Hur rik en klubb är helt ointressant. Växjö ska inte ha ett jävla öre, kommunen kan väl skjuta till stålarna som de brukar göra.

Öh Jobbig kväll?

Min poäng var att det är svårt att avgöra vad som är sund ekonomi. Där av min åsikt att det lämpligaste är att splita lika.

Har klubbarna skött sin ekonomi under många år och har pengar är det väl klart att de har större möjligheter att ta något högre kostnader.

Sedan är det bristen på rena pengar som saknas för klubbarna oavsett tillgångar. De rikare klubbarna sitter inte på miljoner utan de är investerade. Stödet kommer ju kanppast vara så stort att det täcker kostnanderna utan mer en hjälp med kontanter får ett kortare tag och har klubben skött sin ekonomi med låga kostnader blir ju värdet på stödet så mycket större.

Vad gäller växjö så är det ju endå en klubb som kursat för att kommunen inte vill rädda den. Många klubbar i shl har fått både krislån eller annan hjälp och skulle inte funnis här idag enligt ditt synsätt. Växjö skaffade sig kriskaptital på 5 miljoner från privata partners som kan användas vid kris och har inte ersatt dyra skadade spelare.trots det kommer bristen av intäkter bli kritisk ganska snabbt. Men även om växjö tar ansvar komner krisen slå hårt och stödet är välkommet för alla elitklubbar och inte minst för att driva ungdomsverksamhet.
Senast redigerad av MitchRapp 2020-10-02 kl. 19:37.
Citera
2020-10-02, 20:29
Medlem
Citat:
Öh Jobbig kväll?

Min poäng var att det är svårt att avgöra vad som är sund ekonomi. Där av min åsikt att det lämpligaste är att splita lika.

Har klubbarna skött sin ekonomi under många år och har pengar är det väl klart att de har större möjligheter att ta något högre kostnader.

Sedan är det bristen på rena pengar som saknas för klubbarna oavsett tillgångar. De rikare klubbarna sitter inte på miljoner utan de är investerade. Stödet kommer ju kanppast vara så stort att det täcker kostnanderna utan mer en hjälp med kontanter får ett kortare tag och har klubben skött sin ekonomi med låga kostnader blir ju värdet på stödet så mycket större.

Vad gäller växjö så är det ju endå en klubb som kursat för att kommunen inte vill rädda den. Många klubbar i shl har fått både krislån eller annan hjälp och skulle inte funnis här idag enligt ditt synsätt. Växjö skaffade sig kriskaptital på 5 miljoner från privata partners som kan användas vid kris och har inte ersatt dyra skadade spelare.trots det kommer bristen av intäkter bli kritisk ganska snabbt. Men även om växjö tar ansvar komner krisen slå hårt och stödet är välkommet för alla elitklubbar och inte minst för att driva ungdomsverksamhet.
Det är väl allt annat än logiskt att klubbar som inte värvat för att spara deg ska ha lika mycket som andra naiva bonngäng som kastar iväg sina stålar på massa importer och hoppas på att det "löser sig" i längden. Nej, det kanske inte kommer lösa sig, den här pandemin kan sitta fast i flera år. Du kan ju allvarligt inte tycka att t.ex. Malmö som har typ sämsta ekonomiska ansvaret typ någonsin med tanke på deras förutsättningar fortsätter värva spelare FAST man legat under det egna kapital SHL krävt och man kommit undan med någon fjantig dispens inte bara en säsong, UTAN TVÅ. Fördelas pengarna lika visas bara vilket jävla skämt och skräp detta etablissemang faktiskt är och då har jag garanterat sponsrat min sista krona till allt vad svensk hockey innebär. Lika jävla PK som resten av detta skitlandets regering.

Trevlig jävla helg.
Citera
2020-10-03, 11:24
Medlem
Citat:
Det är väl allt annat än logiskt att klubbar som inte värvat för att spara deg ska ha lika mycket som andra naiva bonngäng som kastar iväg sina stålar på massa importer och hoppas på att det "löser sig" i längden. Nej, det kanske inte kommer lösa sig, den här pandemin kan sitta fast i flera år. Du kan ju allvarligt inte tycka att t.ex. Malmö som har typ sämsta ekonomiska ansvaret typ någonsin med tanke på deras förutsättningar fortsätter värva spelare FAST man legat under det egna kapital SHL krävt och man kommit undan med någon fjantig dispens inte bara en säsong, UTAN TVÅ. Fördelas pengarna lika visas bara vilket jävla skämt och skräp detta etablissemang faktiskt är och då har jag garanterat sponsrat min sista krona till allt vad svensk hockey innebär. Lika jävla PK som resten av detta skitlandets regering.

Trevlig jävla helg.

Är det enda logiska tills kriterier för god ekonomi och skötsamhet är beskriva. Kan du definera det så kan vi ha en konversation om hur du ser det.

Klubbcheferna är ansvarig för sina klubbar oavsett om de värvar eller inte. vill de värva kommer de ha mindre pengar att röra sig med senare. Sparar de kan du värva senare eller ha lägre lönekostnader och kanske klarar dig någon månad längre men kan också sluta i konkurs eller andra problem när publiken uteblir i månader eller år. Logiskt?

Malmös dispens är inget som har med fördelningen direkt att göra. Den är märklig men det hör inte hemma här.

Jag ser inte att summan som kommer delas ut är något som klubbarna ska kunna använda för att bygga upp sin ekonomi utan av storleken att kunna hjälpa till bedriva ungdomsvärksamhet och någon månadslön i rena pengar alltså i storleken ca 5-10 miljoner. Kommer vi stänga ner kommer klubbarna tvingas se över sina kostnader för att överleva och det är redan aktuellt nu men kan bli mer akut för vissa. Men det är räddninsaktion som klubbarna måste göra inte staten.
Senast redigerad av MitchRapp 2020-10-03 kl. 11:28.
Citera
2020-10-03, 14:11
Medlem
Citat:

Trevlig jävla helg.
Det enda rimliga är att man räknar på förlorade publikintäkter och fördelar pengarna efter det. Frölunda ska ha mer än Oskarshamn tex.
Citera
2020-10-03, 15:07
Medlem
Bartman777s avatar
Eller så kan man räkna på de fasta utgifterna respektive klubb har.
Så som eventuell hallhyra/underhåll etc.

Det vore dumt att säga att det bara finns ett rimligt alternativ.
Citera
2020-10-05, 16:43
Medlem
JoshTees avatar
Hoppas nu att RF håller detta. bra om klubbar som Brynäs, Örebro och LHC "straffas" för att det inte kunde hålla sig.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/9OvOn9/hardsatsande-klubbar-forlorar-ersattning
Citera
2020-10-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Hoppas nu att RF håller detta. bra om klubbar som Brynäs, Örebro och LHC "straffas" för att det inte kunde hålla sig.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/9OvOn9/hardsatsande-klubbar-forlorar-ersattning
Det hoppas jag verkligen. Nu har Lhc till o med bekräftat att man ska varsla och sänka löner men man hade tydligen råd att skriva 300 lappar i månaden på Ljungh, jävla pajaser.
Citera
2020-10-05, 17:10
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Det hoppas jag verkligen. Nu har Lhc till o med bekräftat att man ska varsla och sänka löner men man hade tydligen råd att skriva 300 lappar i månaden på Ljungh, jävla pajaser.

Helt otroligt faktiskt. Hoppas Ljungh vägrar gå ner i lön. De visste om situationen då han(med många flera) värvades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in