2021-04-07, 11:44
Medlem
Jag ymnar inte en enda tanke på Soran pga;

* uppenbar vessla (nu ser vi ju att han behövde våldta för att få ligga, no shit) som alla andra sthlmare. Oförmögen att ligga med brudar och därför ställer sig i den stora skaran med politiskt korrekta uppfattningar trots att varenda larmklocka ringer om Sveriges invandring etc

* tråkig komiker? Inget kul någonsin?

* varit ännu mer övertygad om sitt politiska förakt mot SD än många andra PK idioter - för åsikter vilket idag är allas tankar (sotea massan är bara tröga och sega, allmänt lägre iq och behöver ta in mer innan de förstår)
Citera
2021-04-07, 11:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
I GP:

Citat:
SVT:s timslånga reklamfilm för Sorans brett oefterfrågade comeback trevar sig fram. Ord står mot ord, upprepar man. Stämningen påminner om när en antimobbningsorganisation skickade en självutnämnt skön kille till mitt högstadium. Gott, ont? Vem vet! Diskutera i bikupor, sa killen och lät blicken vandra över allas pattar.

En bebis jollrar i bakgrunden och Sorans gulliga sambo läser högt från Flashback. Det var jobbigt med drev, jovisst. Jag undrar mest varför detta är något public service lägger en hel dyr dokutimme på.

Den vimsiga tvagningen fortsätter i programmet, men jag börjar istället försöka komma ihåg något roligt Soran Ismail har sagt, någonsin.
https://www.gp.se/kultur/kultur/det-...%A5-1.44244810
Citera
2021-04-07, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Tragiskt med de tjejer som dras till sådana som Soran, men de flesta som är lite vakna har redan vetat vad som döljer sig under den lilla flinande irak-kurdens fårakläder.

Säger rakt ut att han vill knulla etniskt svenska tjejer.. ja.. det är väl typ vad de flesta män som tar sig hit vill.. vidrigt.

Man ser i folks ögon vad de har för avsikter, det är ju ingen man ens? Han blåser ju omkull om min pojk skulle blåsa mot honom
Citera
2021-04-07, 11:47
Ännu ett exempel på varför "Public service" bör läggas ned omgående och att PK-folk ofta är de största hycklarna och svinen som finns.
Citera
2021-04-07, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Regim-media är ju i sitt esse här.

Tack vare att de gjorde Soran Ismail känd möjliggjorde de förnedringen av 100-tals svenska tjejer.

Tjejerna har dock själva attraherats av Soran.. man får inte glömma att tjejer gör egna val, och får stå för sina beslut. Det är viktigt att vi svenska män inte omyndigförklarar kvinnor eftersom de redan är en bra bit på väg att lägga över allt ansvar på männen så fort något går åt helvete för dem.

Ingen vaken människa är förvånad över att en mena-kille beter sig såhär.. svenska tjejer är horor i deras ögon.. Soran har genom sitt politiska engagemang visat vad han tycker om Sverige och vilka han vill ta hit.
Citera
2021-04-07, 11:55
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Jag gillar Appelquist, tycker han är en briljant komiker. MEN - att han väljer att spela badminton med Soran samtidigt som en dokumentär spelas in och han säger något i stil med "jag vet att du har varit omtalad i "metoo" men jag vet inte vad du har gjort", så är han ute på riktigt hal is. Antingen ljuger han, eller så är han dum i huvudet som inte bemödar sig kolla upp det.
Reagerade också på det. Solklar lögn såklart, eftersom att hela komikersverige reagerade med ett ”jamen det här var väl inga nyheter”. Han ville skydda ryggen lite bara.
Citera
2021-04-07, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag utgår ifrån att fallet är nedlagt. Och det är det vi ska förhålla oss till. Ja, han ska betraktas som oskyldig då. Även Lambertz, Timell, Virtanen, eller kvinnor som kommit i klammeri med rättvisan.
Jag ryser av Sorans pk-ism och att media gullar med just honom, dock.
(Konstigt att just han får en ny chans i media när han dessutom rakt upp och ned säger att han fortfarande är sexmissbrukare?)

Med det är detta som händer när folkpöbeln ska utröna om en person tilltalad/gärningsman, "hur skyldig den är", vissa får flera chanser om media tycker den är mysig, andra är utdömda resten av livet.
Allt blir godtyckligt när vi inte respekterar att det är rättssystemet som utdömer straff.

Soran är inte oskyldig var inte naiv, 11 anmälningar är på tok för mycket. Lambertz blev falskanmäld och det handlar om en anmälning och Virtanen använde sitt kändisskap för att kunna ligga med unga tjejer och gå över gränsen, han är så ful så ett kändisskap är hans enda chans att få ligga. Timell använde också sitt kändisskap och tog Lulu Carter på brösten och trycke upp henne mot en vägg samt spelade flöjt i en kvinnas vagina i badtunnan.

Soran, Timell och Virtanen kom undan men oskyldiga inte en chans.
Citera
2021-04-07, 11:59
Medlem
Peppermills avatar
Lägg ned SVT! De har spelat ut sin roll.

Är det oberoende nyhetsbevakning de bör ägna sig åt eller gå vissas personliga ärenden?
Vem har finansierat produktionen och vem på SVT har bestämt att "-Det här är bra, det sänder vi."?

AVGÅ!
Citera
2021-04-07, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jag får känslan av att Sorans sexliv innehåller inte så lite ren rasism. Han berättar ju att han kände sig försmådd som liten/ung och ingen svensk tjej ville ta i honom. När han då blir känd och rik hämnas han på svenskorna genom att utnyttja dem och förnedra dem sexuellt. Av de hundratals han satt på har ju bara 3-4 stycken varit av utländsk härkomst, hetat "Aisha" eller motsvarande som han sa.

Hur man ska kunna få en revansch efter det kan man ju undra. Hans revansch var väl att sätta på och förnedra svenskor.

Att på detta sätt välja ut enbart svenska kvinnor i syfte att förnedra dem med någon vidrig sexakt visar ju att han faktiskt gjorde detta medvetet, han ville göra något dåligt på dem.

Allt visar på att han inte är frisk i huvudet. Vem fan gör något sådant? Tänker ens dessa tankarna och dessutom verkställer dem är ju sjukt.
Citera
2021-04-07, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Nån mer än mig som fick samma känsla som i sista avsnitten av Breaking Bad när - spoiler - vi får se Walter Whites tragiska öde, ensam och självisolerad i flera månader eller år innan han återvänder till sin hemstad som en pariah, hatad av dem som en gång i tiden stod han närmast.

Mycket likheter här. En gång i tiden var Soran den felfria, den utan synd. Tjejerna var galna i honom, trots att han var och är ful, företag och kändisar stod i kö för att förknippas med den perfekta invandraren.
Nu ser vi honom i en mörk, förmodligen illaluktande lägenhet, mest tyst och dämpad. Ingen publik, inga applåder eller skratt, ingen presentation på skånska från Anders Nilsson, ingen orkester, inga groupies.
Betner och de flesta företag vill inte ens ta i honom med tång nuförtiden.
En chockad och traumatiserad fru eller sambo, med ett nyfött barn, som valt att stå kvar vid hans sida, än så länge, precis som Skyler när hon först fick reda på Walters extraknäck. När han går runt i stan kollar folk på honom som om det är den av polis eftersökte Walter White de har precis passerat på gatan. "Why don't you just die" sa Walters son till den far som han en gång dyrkade.
Nu säger Twittervänstern i princip samma sak till Soran.
Enda skillnaden är att jag tyckte synd om Walter, en våldtäksman har jag noll sympati för, hoppas han blir utkickad från Sverige, vi behöver inte fler av hans sort i detta land.
Citera
2021-04-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Det stora misstaget folk gör kring den här dokumentären verkar vara att de tror att bara för att Soran får tala ut i SVT, så stöttar SVT honom och försöker ge honom upprättelse.

Den tankevurpan ser man både hos högerfolk som hatar SVT och invandrare och vänsterfeminister som inte vill att någon anklagad har rätt att existera i samhället öht.

Själv tycker jag det är bra att man låter Soran ge sin version av saker och ting. Dels är det ju intressant hela grejen med att ha förlorat sitt liv i princip baserat på anklagelser, men utan att någonting kunnat styrka, bevisas eller leda till ens ett åtal.

Och om man utgår ifrån att Soran är skyldig så är det ju intressant att få en inblick i hur hans hjärna fungerar.

Att låta någon prata och synas är ju inte att per automatik ge någon upprättelse. I många fall kan man ju snarare få misstankar bekräftade när man får en inblick i hur en person tänker och fungerar.

Det är ju uppenbart att Soran har förnedrat kvinnor och att han är mentalt störd.
Citera
2021-04-07, 12:06
Medlem
Lillskunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Spännande att SVT är så villiga att stödja (eller kanske driva?) comeback-planerna för vissa specifika människor som anses ligga rätt i åsiktskorridoren. Även om Fredrik F:s försök inte gick så bra.

Frederick är ju glatt med i nyheterna idag när han kandiderar till kyrkovalet, han bara måste få ”ge tillbaka”. Så så dåligt verkar det ju inte gått efter att ha gråtit ut i svtsoffan, och det ger väl tyvärr en fingervisning om Sorans framtidsplaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in