2021-04-06, 07:25
Medlem
SvenBergmans avatar
Jävligt märkligt att han själv är med på det här. Nu framstår han ju i ännu värre dager än innan. Jag fattar inte vad han vinner på detta?
Citera
2021-04-06, 07:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ja, vad ska man säga.

Samma personer som varit med och pushat för den där vågen av #metoo är kritiska när det drabbar dem själva eller deras vänner och nära.

Så här låter det när det kommer till Soran,

"Det handlar om en anklagad som inte dömts men där anklagelserna lever kvar.”

Hur lät det när det handlade om andra anklagade som inte dömdes? Exempelvis Martin Timell eller den där teaterchefen (?) som tog sitt liv?

Om vi tittar från ett lite bredare perspektiv så har vi också personer som tex Louis CK som fördömdes och som många ville och fortfarande vill få "canceled".

Det enda han gjorde var att fråga kvinnor han kände om han kunde få onanera medans dom kollade på. Inga övergrepp eller något sådant utan bara lite sådär perverst och äckligt (vilket alla som sett Louis CK framträda redan vet om då det är något han ofta skämtar om).

Jag har svårt att föreställa mig att personer som försvarar Soran också skulle försvara Louis CK (som inte begått brott) eller Martin Timell som inte heller blivit dömd.

Media skulle inte ha uppmärksammat #metoo på det sättet man gjorde utan man skulle ha låtit rättsväsendet ta hand om det och sedan rapportera sakligt efter det och alla dessa journaktivister som skriver sina krönikor på Aftonbladet, DN, Expressen osv skulle ha tagit större ansvar istället för att bara ryckas med i dreven eller tom starta drev mot ej dömda personer.
Jag är nyfiken, ifrågasätter alltså inte, vilka som försvarat Soran? Ser mest kritik i mina flöden.

Angående Louie är det fan sorgligt, man la ner Louie (serien), han togs bort från Better Things och förlorade sin ”overall deal” hos FX. Något suspekt i sammanhanget är också att hans första serie Lucky Louie (HBO) som jag sett på HBO Nordic är borttagen. Jävla suspekt. De äger de facto serien eftersom den är gjord av och för HBO.
Citera
2021-04-06, 07:27
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jävligt märkligt att han själv är med på det här. Nu framstår han ju i ännu värre dager än innan. Jag fattar inte vad han vinner på detta?
Hoppet är det sista som överger en sexmissbrukande kurd.
Citera
2021-04-06, 07:28
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Hoppet är det sista som överger en sexmissbrukande kurd.

Ja men kan ju inte direkt räkna med sympatier med tanke på vad han berättar att han gjort, oavsett om det är lagligt eller inte? Varför inte bara hålla käften?
Citera
2021-04-06, 07:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Han lär nog bli finare uppmuntrad än Birro, trots att han är en våldtäktsman.

Någon som frågat om våldtäkten?
Citera
2021-04-06, 07:37
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag är nyfiken, ifrågasätter alltså inte, vilka som försvarat Soran? Ser mest kritik i mina flöden.

Angående Louie är det fan sorgligt, man la ner Louie (serien), han togs bort från Better Things och förlorade sin ”overall deal” hos FX. Något suspekt i sammanhanget är också att hans första serie Lucky Louie (HBO) som jag sett på HBO Nordic är borttagen. Jävla suspekt. De äger de facto serien eftersom den är gjord av och för HBO.
Om jag minns rätt, benämndes han som "komikern" under hela processen ända tills han friades, medan Martin Timell och flera andra benämndes vid namn redan vid första anklagelserna.
Citera
2021-04-06, 07:41
Medlem
Asmodeusvults avatar
Kan någon vänlig själ ladda hem programmet i nuvarande form om/för den händelse att det klipps om eller tas bort?
Citera
2021-04-06, 07:52
Medlem
Citat:
Det han vinner är att han tar första steget tillbaka till offentligheten. Spela roll i framtiden om han varit ful mot lite groupies, han kommer att få göra nya scenshower ändå.

Alla vet att en sådan Persbrandt gjort folk illa men det falnar med åren så han får vara i rampljuset ändå. Ungefär så.

Och SVT bekostar alltså detta med våra skattepengar.
Citera
2021-04-06, 07:53
Medlem
Nu har jag inte sett den än, men ....

Jag föreslår att Flashback agerar för att få Paulo Roberto tillbaka i så fall. Allt han gjorde var att BETALA för lite njutning. Till skillnad från Soran Ismail som tydligen erkänner att han varit ett svin?!?!
Citera
2021-04-06, 07:57
Medlem
Bluebeast72s avatar
Soran är o kommer alltid att vara en invandrarjävel som förtjänar utvisas, avrättas o begravas i smutsig kurdisk bergsmark.

Sambon är en fönekare, medbrottsling o helt psykstörd.

Min sammanfattning av svinen.
Citera
2021-04-06, 07:58
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488

” Komikern Soran Ismail polisanmäldes under metoo för flera våldtäkter och sexuella ofredanden. Men misstankarna avskrevs i brist på bevis.
I Persona non grata – Soran Ismail skildras komikerns fall från hyllad, till föraktad. Det handlar om en anklagad som inte dömts men där anklagelserna lever kvar.”

Vad tyckte ni om dokumentären?

https://www.svtplay.se/persona-non-grata-soran-ismail

Det är väl ganska tydligt att denna SVT-satsning är avsedd att bereda vägen för hans återkomst in i värmen. Ungefär som när Frederick F fick komma till Carina B för en tid sedan.

Man måste tillhöra någon av PK betraktad sk Skyddsvärd grupp för att få en andra (tredje osv) chans. PK:s prioriteringsordning/ranking Topp-5 ser ut ungefär så här:

(1) Tiggande EU-migranter
(2) HBTQ+
(3) Islamister
(4) sk Ensamkommande
(5) Charmiga Sydländska Män i allmänhet
Senast redigerad av REWall 2021-04-06 kl. 08:02.
Citera
2021-04-06, 08:13
Medlem
staticages avatar
Citat:

En narcissist har ingen sjukdomsinsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in