2021-04-06, 19:49
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag tror inte du hittar en objektiv definition i det här.

Om jag beskyller någon för att vara tölp så är det såklart min subjektiva bedömning.

Nu tycks såväl kvinnor som den uthängde vara överens.

Att de säger de har varit svin är kanske ett ögonblick av självinsikt?

I övrigt tycks båda tycka väldigt synd om sig själv och att deras fina jobb och bekväma liv försvann. Men det är okej om de steker burgare på donken eller städar toaletter på sjukhusen för mig.

Det finns en del som varit uthängda utan att vara svin och då har de heller aldrig kallat sig själva det. De har kunnat berätta sin historia ändå.

Nu står Soran t o m på scen och erkänner han är ett svin. Tydligen gör han hellre det än skaffar ett hederligt arbete, vilket i sig är jävligt lågt.

Det är ett trick de spelar. Be om ursäkt för svinigheter, men som ABSOLUT inte var olagliga. Så kan de låtsas visa de är ödmjuka som inser sina fel och brister och kan få (hoppas de) förlåtelse. Samtidigt som de blånekat till vad de faktiskt är anklagade för och det råder oklarhet vad de faktiskt bett om ursäkt för konkret.

Så, frågan blir då: Vad är det för ABSOLUT icke-olagliga svinigheter de ägnat sig åt? Rör anklagelserna mot dem att de ägnat sig åt icke-olagliga svinigheter eller bygger de upp en halmdocka?
Senast redigerad av BigHouse 2021-04-06 kl. 19:53.
Citera
2021-04-06, 19:53
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Såhär motiverar SVT att sända Soran Ismail.
https://omoss.svt.se/arkiv/bloggarki...non-grata.html

Exakt, det rättsliga efterspelet är avslutat

Jag hör vad de säger och det stämmer precis. Men det ska gälla alla som anklagas där det rättsliga efterspelet är avslutat.
Intressant att de jämför just med Göran Lambertz.

Aha, Göran Lambertz gör den felaktigheten att han söker offentlighetens ljus, och därför är det rätt av politiker med flera att jaga honom då rätten lagt ner ärendet?

Den där Kajsa Ekis som på slutet av första delen försvarar dreven på männens karriärer osv är helt ute och cyklar. Ge fan i att trotsa rättsapparaten!

Hon tycker det är rätt med folkpöbel.
Vad är du inte fattar. Han är inte oskyldig bara för att förundersökningen läggs ner. Bara att bevisen inte är tillräckliga. Ljuger samtliga BO?
Citera
2021-04-06, 19:53
Medlem
Kill-9s avatar
Spännande att SVT är så villiga att stödja (eller kanske driva?) comeback-planerna för vissa specifika människor som anses ligga rätt i åsiktskorridoren. Även om Fredrik F:s försök inte gick så bra.
Citera
2021-04-06, 19:54
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Vad är du inte fattar. Han är inte oskyldig bara för att förundersökningen läggs ner. Bara att bevisen inte är tillräckliga. Ljuger samtliga BO?
En mördare blir inte mindre mördare bara för att förundersökningen läggs ner.
Citera
2021-04-06, 19:54
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Erkänner han något i filmen?

Han erkänner att han genom sitt kändisskap haft sex med 100 tals kvinnor, och därmed utsatt sig för risken att någon känt sig illa behandlad. Han erkänner ingen våldtäkt utan enligt honom har det varit ömsesidigt sexuellt utnyttjande. Han erkänner vidare att han sexchattat och sprutat en tjej i håret.

Ett typiskt stockholmskändis liv helt enkelt.

Man som kvinna.
Citera
2021-04-06, 19:56
Medlem
Citat:
Bara för han inte blev fälld är han inte nödvändigtvis oskyldig Br ty bevisningen inte är tillräcklig. Eller säger du att samtliga BO är lögnare?

Det är inte så det fungerar i en rättsstat, oskyldig till motsatsen bevisas du vet?
Citera
2021-04-06, 19:56
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Vad är det du inte fattar. Är det rättsliga spelet nedlagt ska folkpöbeln acceptera det. Det är rätten som avgör. Annars blir det folkdomstol. Men du är för trög, för att fatta det.
Citera
2021-04-06, 19:58
Medlem
Solituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Du kan bara ursäktas om du har rätt ursprung.

Soran är extra äcklig med tanke på hans moraliska överlägensenhet gentemot det svenska folket samtidigt som han sedan beter sig som en riktig jävla gris privat.

Özz, Måns och Soran. Vad är det för jävla gäng? Så jävla talanglösa och pinsamma. Hur kan de ens vara kända?
Inte bara om de har rätt ursprung. Virtanen och Federley exempelvis.

Men du har rätt i att om man kommer från den nya adeln så höjs sannolikheten att man får komma in i värmen igen.
Citera
2021-04-06, 20:00
Medlem
SwampDoggs avatar
Haha, tror knappast att han har haft sex med hundratals kvinnor.
Citera
2021-04-06, 20:01
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Spännande att SVT är så villiga att stödja (eller kanske driva?) comeback-planerna för vissa specifika människor som anses ligga rätt i åsiktskorridoren. Även om Fredrik F:s försök inte gick så bra.

Det handlar inte om att han ligger rätt i åsiktskorridoren utan att han tillhör en sk Skyddsvärd grupp.
Citera
2021-04-06, 20:03
Bannlyst
Kan någon säga vilka dom tre kvinnorna är?

Vem var det som skrev i en sluten facebook grupp om att hon blev "våldtagen".
Citera
2021-04-06, 20:03
Medlem
Avlatsbrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oktl
Nu försvarar jag inte Soran och hans beteende.

Men det kan ju mycket väl vara så som han säger. Han är en sexgalning som i sitt kändisskap utnyttjat tjejer endast för sex. Fuck and dump. Detta betyder inte att han har våldtagit någon. Det är ju ett förkastligt beteende oavsett men inte olagligt.
Det där med sarre i håret sa han ju själv att han blev ombedd att komma i en tjejs hår. Ord står mot ord.

Varför har jag denna inställning (trots att jag alltid ogillat Soran, även innan Meeto). Jo därför att jag har själv varit i den situationen. Tinder. Fuck and dump. Otroligt vidrigt beteende men ej olagligt. Hade jag varit kändis så hade det nog funnits en risk för att jag själv hade blivit Meeto anklagad, trots att jag bara har varit oärligt människa som utnyttjat tjejer sexuellt. Har aldrig haft sex mot någons vilja.

Jag tror ändå många känner igen sig.

Fuck and dump (låter idiotiskt, och jag tror det heter pump and dump, vilket låter ännu mer äckligt) som du kallar det är inte vad Soran ska ha gjort. Tror du verkligen att det är sex stycken olyckligt förälskade kvinnor som gråtandes gått till polisen för att deras drömprins gick innan dom hade tid att bjuda på frukost på morgonen? Det perspektivet kan vi nog slänga i papperskorgen.

Enligt rykten ska han snarare ha förgripit sig på kvinnor som sov, eller hade däckat som man säger.

Man undrar hur många som aldrig orkade anmäla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in