Citat:
Ursprungligen postat av
oktl
Nu försvarar jag inte Soran och hans beteende.
Men det kan ju mycket väl vara så som han säger. Han är en sexgalning som i sitt kändisskap utnyttjat tjejer endast för sex. Fuck and dump. Detta betyder inte att han har våldtagit någon. Det är ju ett förkastligt beteende oavsett men inte olagligt.
Det där med sarre i håret sa han ju själv att han blev ombedd att komma i en tjejs hår. Ord står mot ord.
Varför har jag denna inställning (trots att jag alltid ogillat Soran, även innan Meeto). Jo därför att jag har själv varit i den situationen. Tinder. Fuck and dump. Otroligt vidrigt beteende men ej olagligt. Hade jag varit kändis så hade det nog funnits en risk för att jag själv hade blivit Meeto anklagad, trots att jag bara har varit oärligt människa som utnyttjat tjejer sexuellt. Har aldrig haft sex mot någons vilja.
Jag tror ändå många känner igen sig.
Fuck and dump (låter idiotiskt, och jag tror det heter pump and dump, vilket låter ännu mer äckligt) som du kallar det är inte vad Soran ska ha gjort. Tror du verkligen att det är sex stycken olyckligt förälskade kvinnor som gråtandes gått till polisen för att deras drömprins gick innan dom hade tid att bjuda på frukost på morgonen? Det perspektivet kan vi nog slänga i papperskorgen.
Enligt rykten ska han snarare ha förgripit sig på kvinnor som sov, eller hade däckat som man säger.
Man undrar hur många som aldrig orkade anmäla!