2021-06-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
TR- domen är ju inte längre aktuell då samtliga parter överklagat till HR.
Tvivlar starkt att HR dömer mildare men vi ska inte spekulera.
Anslutningsöverklagan från åklagare och målsägare är rimliga.

FEL!
Det är endast GM som har överklagat. Varken åklagaren eller målsägande överklagade. Däremot har Åklagaren och Målsägaren gjort en sk. Tilläggs överklagan eftersom GM var den enda som överklagade.
Citera
2021-06-01, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaJJJJ
FEL!
Det är endast GM som har överklagat. Varken åklagaren eller målsägande överklagade. Däremot har Åklagaren och Målsägaren gjort en sk. Tilläggs överklagan eftersom GM var den enda som överklagade.
Och?
Det heter anslutningsöverklagan.
Vad är din poäng?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-06-01 kl. 16:43.
Citera
2021-06-01, 16:58
Medlem
Kanske ska hälsa dig välkommen som ny medlem och skribent här i tråden.
I genomsnitt har det tillkommit en nybakad krösamaja på var 5:e sida som sedan försvunnit. Om du läser bakåt i tråden så ser du också att vi här gärna vill diskutera utifrån underlag som alla får ta del av, inte bara något som någon påstår helt utan förankring och som inte kan verifieras.
Här hittar du de underlag vi hittills samlat på oss som diskussionsunderlag:
(FB) 37-årige mannen lurade femåriga flickan att onanera åt honom. Döms till fängelse
Citera
2021-06-02, 13:44
Medlem
Måste säga att Thomas Brandl*v hamnat i en knivig situation.
Hans överklagan till HR riskerar tack vare anslutningsöverklaganden att han får ett hårdare straff och skadestånd.
Tar han tillbaka sitt överklagande så dras anslutningsöverklagande automatiskt tillbaka men då godkänner han samtidigt det väldigt lindriga straff och skadestånd han fick i TR.
Pest eller kolera, det kostar att ha ett sjukligt sexmissbruk med så sjuka böjelser som småbarn.
Frågar du mig så kan han gärna få brinna i helvetet, sådana här personer ska inte få finnas ute i samhället. Det är förjävligt!
Inte i vårt annars så trygga Antnäs med sunda grannar och medmänniskor.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-06-02 kl. 14:08.
Citera
2021-06-02, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Måste säga att Thomas Brandl*v hamnat i en knivig situation.
Hans överklagan till HR riskerar tack vare anslutningsöverklaganden att han får ett hårdare straff och skadestånd.
Tar han tillbaka sitt överklagande så dras anslutningsöverklagande automatiskt tillbaka men då godkänner han samtidigt det väldigt lindriga straff och skadestånd han fick i TR.
Pest eller kolera, det kostar att ha ett sjukligt sexmissbruk med så sjuka böjelser som småbarn.

En situation han har satt sig i själv och jag hoppas att hovrätten går på samma linje som tingsrätten och finner flickans berättelse som trovärdig och Tom*s berättelse som en dålig efterhandskonstruktion, för något annat är den inte och att dom skärper straffet.
Var det värt att rasera ditt liv för en avrunkning Tom*s?
Citera
2021-06-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasafot
En situation han har satt sig i själv och jag hoppas att hovrätten går på samma linje som tingsrätten och finner flickans berättelse som trovärdig och Tom*s berättelse som en dålig efterhandskonstruktion, för något annat är den inte och att dom skärper straffet.
Var det värt att rasera ditt liv för en avrunkning Tom*s?
Vi är många som tycker synd om sambon/frun och barnen, deras liv och tillvaro är också raserade.
Men en liten 5-årig flicka ska inte rädda den krisen genom att inte bli trodd på vad hon vittnar om att blivit utsatt för av predator Thomas Brandl*v. Jag hoppas Thomas är så dum att han vidhåller sin överklagan till HR, hans sista halmstrå.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-06-02 kl. 14:22.
Citera
2021-06-02, 14:30
Medlem
Tips: läs lagstiftningen om förtal, ni förstår väl att detta rör grovt förtal? Straffsats upp till 2 års fängelse... detta diska bli kul att se...
Citera
2021-06-02, 14:39
Medlem
Håller med, BO ska inte lida hon är barn.. men föräldrarna som orsakat detta är vuxna och kommer snart få stå ansvariga för sina gärningar.. hoppas det var värt det...
Citera
2021-06-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaJJJJ
Håller med, BO ska inte lida hon är barn.. men föräldrarna som orsakat detta är vuxna och kommer snart få stå ansvariga för sina gärningar.. hoppas det var värt det...
Hur har flickans föräldrar orsakat detta?!!!
Toma*s B trodde han hade kommit på det perfekta brottet, vem skulle tro en 5-åring? Tack och lov tog rättsväsendet hennes berättelse på allvar och dömde där efter.
Den enda som orsakat detta är Toma* själv.
Sluta försöka smutskasta BOs familj, bara desperat och patetiskt beteende.
Citera
2021-06-02, 14:54
Medlem
yidarmy123s avatar
Jag tycker han gjorde fel i det här fallet. Att få 5-åriga barn att runka av en är inte ett acceptabelt beteende, det är faktiskt rent olämpligt för att uttrycka mig med lite hårdragna ordval.
Citera
2021-06-02, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
Jag tycker han gjorde fel i det här fallet. Att få 5-åriga barn att runka av en är inte ett acceptabelt beteende, det är faktiskt rent olämpligt för att uttrycka mig med lite hårdragna ordval.

Håller helt med, problemet är att GM har inte gjort det... uppfatta mig rätt nu, jag ifrågasätter inte att flickan fått utstå något övergrepp men bevisen är tydliga att GM inte gjort det... sen kan man alltid disk vem är den skyldige? Ser man statistiskt är det 95% en anhörig ( förälder, farbror osv) och det är extremt vanligt att BO vittnar o att någon annan skulle ha gjort detta gör de vill inte göra sina föräldrar lessna...
Citera
2021-06-02, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
Hårdragna ordval? Smaskigt, äckligt och högst olämpligt vore mer passande.
Nu har vi överklaganden till HR som får avgöra saken vad än vissa löper amok över.
Rättvisan har sin gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in