2021-05-12, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Josefin80
Nu har du spårat rejält. Om jag vore du skulle jag logga ut från flashback och komma tillbaka när hjärnan inte gått så i spinn i konspirationsteorier. Vem du än är så är du inte för tillfället i dina sinnens fulla bruk.

Har det spårat för att man tänker ett annat möjligt scenario? Är du verkligen så naiv och förtryckt att tycka att man enbart får ha en åsikt? Herre gud kvinna vakna upp, du om nån måste väl förstå vad alla dessa avslöjanden betyder.

Hade domen varit solklar, hade DNA funnits, hade han barnporr i elektroniken, hade inte vittnen sagt emot flickans berättelse osv... då hade jag aldrig sagt något. Men i detta fall är det solklart att ” utom rimliga tvivel” är långt ifrån uppfyllt vad gäller ansvarsfrågan hos GM. Domen själv säger ju ” det kan ha hänt” så därför ska GM dömas...
Citera
2021-05-12, 17:05
Medlem
Att mamman är psykiskt labil: detta har jag fått från tråden att flertalet personer vittnar om.

Alltså inget du själv har bevittnat?
Bara hört/läst...
Citera
2021-05-12, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flingpaketet
MEN jag har aldrig nämnt något om nån misshandel av barn. Försök inte förstora upp något som inte ens är i närheten av pedofili, och inte ens har med ämnet att göra!
Det finns absolut inget försvarbart till det GM har gjort sig skyldig till!

” jag har sett pappan utöva fysiskt våld mot sina barn” det tolkade jag som misshandel, ursäkta om jag tolkade dig fel och alla andra som skrivit om detta.. jag har aldrig sett något sådant utan endast läst om det här
Citera
2021-05-12, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surkarringen
” jag har sett pappan utöva fysiskt våld mot sina barn” det tolkade jag som misshandel, ursäkta om jag tolkade dig fel och alla andra som skrivit om detta.. jag har aldrig sett något sådant utan endast läst om det här

Tror du behöver knalla till en optiker... Sen kan du kolla igen riktigt noga vad jag skrev
Citera
2021-05-12, 17:21
Medlem
Citat:
Ursäkta jag verkar ha missat din fråga, kan du upprepa den?
Varifrån känner jag igen det här?
Skulle inte du lägga ner?
För vilken gång i ordningen?
Har du sett Peter Sellers film Åh vilket party? I början av filmen dör han, sen dör han igen och sen igen och igen och igen....

Fatta att Thomas Brandl*v på mycket övertygande skäl är dömd för sina sjuka gärningar.
Han medger även att han har ett sjukligt sexmissbruk.

Du har bara lyckats komma med grundlösa spekulationer som helt saknar bevisvärde och är överhuvudtaget inte mottaglig för fakta. Du uppvisar total faktaresistens och det är inte en komplimang.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-05-12 kl. 17:41.
Citera
2021-05-12, 17:42
Medlem
Citat:
Har det spårat för att man tänker ett annat möjligt scenario? Är du verkligen så naiv och förtryckt att tycka att man enbart får ha en åsikt? Herre gud kvinna vakna upp, du om nån måste väl förstå vad alla dessa avslöjanden betyder.

Hade domen varit solklar, hade DNA funnits, hade han barnporr i elektroniken, hade inte vittnen sagt emot flickans berättelse osv... då hade jag aldrig sagt något. Men i detta fall är det solklart att ” utom rimliga tvivel” är långt ifrån uppfyllt vad gäller ansvarsfrågan hos GM. Domen själv säger ju ” det kan ha hänt” så därför ska GM dömas...

Jag hoppades som sagt att människor kan förändras och där var jag lite naiv vill jag medge eftersom att du inte kryper undan när du så uppenbart spårar och istället försöker trycka till mig.

Har du verkligen så många kvinnor i din omgivning som är förtryckta så att det är det första du tänker när du ser en kvinna yttra sig? Jag är inte förtryckt och detta är dels för att jag inte umgås med människor som du i min vardag. Sådana har jag valt bort för länge sedan, tackolov! Så nej, det är inte dina ”åsikter” utan dina uppenbara brister vad gäller impulskontroll och att du är faktaresistent som stör mig.

Förundersökningsprotokollet var verkligen spiken i kistan. GM är skyldig. Du verkar ha missat en hel del där eftersom du inte ser bilden klart.
Citera
2021-05-12, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spiskroken74
Det är allvarliga påhopp du kommer med! Helt utan belägg!

Ursäkta? Föräldrarna har förfan anklagat Tomas helt utan bevis.. det är allvarligt!
Citera
2021-05-12, 18:01
Medlem
Citat:
Ursäkta? Föräldrarna har förfan anklagat Tomas helt utan bevis.. det är allvarligt!
Som en faktaresistent dåre, läs FUPen och domen innan du gödslar tråden med din skit, gäller även inlägget här ovan, trams som inte tillför något i ämnet!
Barnet har beskrivit en gärning som polis och åklagare finner brottslig, det är styrkt och Thomas är dömd.
Hur var det nu, skulle du inte lägga ner som du skrev?
Undviker frågan som vanligt?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-05-12 kl. 18:13.
Citera
2021-05-12, 18:38
Medlem
Citat:
Häpp, häpp!
Inte föräldrarna, föräldrarna har kontaktat professionella för utredning.
Precis så som man ska göra när något skaver.

Helt korrekt förfarande av vettiga omtänksamma och bra föräldrar.

Polisen
Utredarna
Åklagaren
Dessa har anklagat pedofilen Thomas.

Domstolen har dömt.

Det enda föräldrarna gjort är överlåtit till proffsen att utreda vad som egentligen hänt, sunt rimligt och modigt av dem.
All eloge till dessa fantastiska föräldrar som ser till barnens bästa -till skillnad mot vissa andra pedofilkramare.
Citera
2021-05-12, 18:47
Medlem
Din dejtinbjudan till mig:
Citat:
men om du vill se flygbladet kan vi träffas utanför sporthallen kl 19.00?

Förväxling med Infiltrerad:
Citat:
Men som sagt jag står fast vid att vi kan träffas vid sporthallen efter kl 19 om det skulle passa bättre för dig?

Avslut:
Citat:
Nu har jag bidragit med mitt i debatten och tänker låta HovR rätta till denna dom så att inte oskyldiga blir drabbade

Upprepning ala’ Peter Sellers:
Citat:
Jag lovade att jag skulle sluta igår men...

Jag är så grymt besviken att din dejtinginbjudan inte var ärligt menad exklusivt till mig. Du blandade sedan ihop mig med Infiltrerad.
Nåväl den förlusten kan jag ta.

Men de här löftena du ger gång på gång att lägga ner, de kommer ju alltid efter att du gjort ett utfall mot BO och sen kan du inte hålla dig från att ändå komma igen med nya utfall.
Jag förstår inte hur du kan vara så totalt blind och resistent mot solklara fakta som redovisats både i dom och FUP?

Får mig bara att undra, på vilket sätt är du inblandad i det här?
Tänker du nu göra som vanligt och smita från att besvara frågan?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-05-12 kl. 19:03.
Citera
2021-05-12, 19:07
Medlem
Citat:
Detta har jag totalt missat, men nu har jag sett och ska göra ett försök att svara:

Jag har svårt att tänka mig någon annan än han eller hon eller gänget (fast det är nog samma personer) som försvarar dem här som ligger bakom flygbladet. Det är samma budskap som förmedlas här på FB och det råkar dyka upp exakt samtligt som hetsen här. Nej jag har inte sett något som kan klassificeras som säkerställt. Det är exakt samma som när du/ni anklagar GM inget kan ni heller styrka.. det är bara spekulationer som du/ni och jag sysslar med.

Att mamman är psykiskt labil: detta har jag fått från tråden att flertalet personer vittnar om.

Svarade jag nu på allt?
Om det inte var för dig och andra avstängda försvarare av Thomas så skulle denna tråd ha "dött" efter 6-7 sidor ungefär! Någon la ut en länk till domen och man förfasade sig över en hemsk brottslig handling. Det hade kunnat stanna där!

Du kommer med allvarliga påhopp som du själv medger att bygger på dina spekulationer och på lösa påståenden här i tråden på Flashback! Du återkommer hela tiden till att det är något konstigt som skulle pågå i brottsoffrets familj.

Du anklagar andra för att spekulera vilket gör att jag känner att jag måste göra en jämförelse!

- Thomas berättar i Tingsrätten på eget initiativ att han har mobbat brottsoffrets mamma. Utifrån den informationen spekulerar jag och tänker att Thomas måste anse att han har varit extremt elak mot mamman om han tror att mobbningen gjort att hon har ett hämndbegär så starkt att hon skulle utsätta sin familj för detta! Detta tycker du att är en hyvens kille?

-Thomas fru beskriver att han har ett häftigt humör särskilt under stress och att han kan låta illa. Ingenting som har direkt betydelse i målet men en information som inte bygger på rykten och påståenden på Flashback.

-Thomas berättar själv i förhör om sitt sexmissbruk och att han bedömer att han har ett onormalt intresse för sex och att han funderat på att söka hjälp! Han berättar att han tittar på grövre porr på Darknet och att han inte kan avgöra om flickorna är äldre eller yngre än 13 år. Detta är inte rykten, det är hans egen berättelse.

-Du hänvisar till något rykte om otrohet angående bo-pappa. Både Thomas och frun berättar i förhör om hans otrohet. Enligt Thomas med någon som gillar hårda tag. Detta har inte heller betydelse i målet men det finns dokumenterade uppgifter om detta i FUP.

Inget av detta är avgörande i målet men det är uppgifter som är dokumenterade och kommer direkt från gärningsmannen och hans fru.

Du kommer med uppgifter om lösa rykten angående brottsoffrets föräldrar? Du påstår att det skulle vara något konstigt som pågår i familjen? Som skulle bevisa att GM är oskyldig?

Hur tänker du då om det som enligt deras egna uppgifter pågår i gärningsmannens familj??

Lägg nu ner din kampanj så att du inte orsakar ytterligare skada för Thomas barn och övriga anhöriga! På det sättet hjälper du dem att gå vidare i livet.

Du menar att gärningsmannens "ordnade förhållanden" bevisar hans oskuld? Medan familjens biodling och grönsaksland skulle dölja något ruttet?

Kom inte med fler påståenden och rykten om "konstigheter" i brottsoffrets familj!
Senast redigerad av Spiskroken74 2021-05-12 kl. 19:31. Anledning: Tillägg i slutet
Citera
2021-05-12, 19:49
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiskroken74
Om det inte var för dig och andra avstängda försvarare av Thomas så skulle denna tråd ha "dött" efter 6-7 sidor ungefär! Någon la ut en länk till domen och man förfasade sig över en hemsk brottslig handling. Det hade kunnat stanna där!

Du kommer med allvarliga påhopp som du själv medger att bygger på dina spekulationer och på lösa påståenden här i tråden på Flashback! Du återkommer hela tiden till att det är något konstigt som skulle pågå i brottsoffrets familj.

Du anklagar andra för att spekulera vilket gör att jag känner att jag måste göra en jämförelse!

- Thomas berättar i Tingsrätten på eget initiativ att han har mobbat brottsoffrets mamma. Utifrån den informationen spekulerar jag och tänker att Thomas måste anse att han har varit extremt elak mot mamman om han tror att mobbningen gjort att hon har ett hämndbegär så starkt att hon skulle utsätta sin familj för detta! Detta tycker du att är en hyvens kille?

-Thomas fru beskriver att han har ett häftigt humör särskilt under stress och att han kan låta illa. Ingenting som har direkt betydelse i målet men en information som inte bygger på rykten och påståenden på Flashback.

-Thomas berättar själv i förhör om sitt sexmissbruk och att han bedömer att han har ett onormalt intresse för sex och att han funderat på att söka hjälp! Han berättar att han tittar på grövre porr på Darknet och att han inte kan avgöra om flickorna är äldre eller yngre än 13 år. Detta är inte rykten, det är hans egen berättelse.

-Du hänvisar till något rykte om otrohet angående bo-pappa. Både Thomas och frun berättar i förhör om hans otrohet. Enligt Thomas med någon som gillar hårda tag. Detta har inte heller betydelse i målet men det finns dokumenterade uppgifter om detta i FUP.

Inget av detta är avgörande i målet men det är uppgifter som är dokumenterade och kommer direkt från gärningsmannen och hans fru.

Du kommer med uppgifter om lösa rykten angående brottsoffrets föräldrar? Du påstår att det skulle vara något konstigt som pågår i familjen? Som skulle bevisa att GM är oskyldig?

Hur tänker du då om det som enligt deras egna uppgifter pågår i gärningsmannens familj??

Lägg nu ner din kampanj så att du inte orsakar ytterligare skada för Thomas barn och övriga anhöriga! På det sättet hjälper du dem att gå vidare i livet.

Du menar att gärningsmannens "ordnade förhållanden" bevisar hans oskuld? Medan familjens biodling och grönsaksland skulle dölja något ruttet?

Kom inte med fler påståenden och rykten om "konstigheter" i brottsoffrets familj!
Bra sammanfattat.

”If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck”. Tyvärr för den nära omgivningen som har svårt att ta in det här pga att han tycks leva under ”ordnade förhållanden” och upplevs som en schysst kille, men Thomas är en pedofil. Att någon tar sitt förnekande så långt att hen börjar hitta på skit om brottsoffrets familj är vidrigt men inte helt ovanligt, en slags försvarsmekanism. Är inte förvånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in