2021-06-02, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaJJJJ
Håller helt med, problemet är att GM har inte gjort det... uppfatta mig rätt nu, jag ifrågasätter inte att flickan fått utstå något övergrepp men bevisen är tydliga att GM inte gjort det... sen kan man alltid disk vem är den skyldige? Ser man statistiskt är det 95% en anhörig ( förälder, farbror osv) och det är extremt vanligt att BO vittnar o att någon annan skulle ha gjort detta gör de vill inte göra sina föräldrar lessna...
Är du desperat på något sätt?
Du verkar ha problem eftersom du har behov av att outa BO??
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-06-02 kl. 15:24.
Citera
2021-06-02, 15:30
Medlem
Citat:
För att det är föräldrarna som påstår att ett brott har föregåtts... flickan själv säger att inget brott har skett.... därför ska föräldrarna hållas ansvariga för sina gärningar... har du kollat upp förtals bestämmelserna, du inser väl att att du kommer åka dit så det stänker om det!
Så du tycker att en 5-årig liten flicka ska veta och juridiskt förstå när ett brott är begånget

Var i vilket underlag påstår flickan att inget brott skett?
Hej då!
Citera
2021-06-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi89
jag tror att flickan har gått in i kompisens hus utan att ha blivit insläppt oh börjat leka med dennes leksaker trots att hon vet att detta är fel. ( flera grannar kan vittna om att hon dyker upp när man minst anar det) Flickan blev avvisad och gick hem varpå hon inte ville berätta detta för sin mamma för att hon är rädd?? Flickan får givetvis mycket uppmärksamhet med denna historia då mamman går "all in" med denna och cirkusen är igång...

Det KAN vara så. Och det är otäckt hur folk här dömer andra till dödsstraff enbart pga vad de antar. Undrar hur de skulle resonera om de hamnade i samma sits, blir utpekade fast de kanske är oskyldiga. Jag säger kanske eftersom jag inte vet. Tycket bara att man kunde ha detta i åtanke, att barns historier inte alltid stämmer. Det är ju väl känt.
Citera
2021-06-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det KAN vara så. Och det är otäckt hur folk här dömer andra till dödsstraff enbart pga vad de antar. Undrar hur de skulle resonera om de hamnade i samma sits, blir utpekade fast de kanske är oskyldiga. Jag säger kanske eftersom jag inte vet. Tycket bara att man kunde ha detta i åtanke, att barns historier inte alltid stämmer. Det är ju väl känt.
Håller helt med...
Citera
2021-06-02, 16:09
Medlem
Citat:
Har du läst FUPen och domen? Oskyldig? Absolut inte! Skyldig? Absolut!!!!!!
Citera
2021-06-02, 16:29
Medlem
Citat:
Det är just så pedofiler resonerar och bygger sitt försvar på. Men här finns ett trovärdigt vittnesmål från en liten flicka. Kan inte tänka mig att du vill att hon ska vara rättslös? Eller...?
Citera
2021-06-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Det är just så pedofiler resonerar och bygger sitt försvar på. Men här finns ett trovärdigt vittnesmål från en liten flicka. Kan inte tänka mig att du vill att hon ska vara rättslös? Eller...?

Jag vill absolut inte att barn ska vara rättslösa, det ska ingen vara.
Ja, jag är varken insatt eller någon expert. Det kanske är som du säger, att flickans vittnesmål är trovärdigt. Rätten har ju bedömt det så. Sedan skriver andra att mamman ställt ledande frågor, så jag är inte lika säker som du och många andra här. Om han förgripit sig på barnet är det givetvis oförsvarligt. Jag tänker bara att det faktiskt hänt i historien att folk blivit oskyldigt dömda, t.o.m till döden. Men om det är ok för din del så är det.
Citera
2021-06-02, 16:52
Medlem
Citat:
Ja, jag är varken insatt eller någon expert. Det kanske är som du säger, att flickans vittnesmål är trovärdigt. Rätten har ju bedömt det så. Sedan skriver andra att mamman ställt ledande frågor, så jag är inte lika säker som du och många andra här. Om han förgripit sig på barnet är det givetvis oförsvarligt. Jag tänker bara att det faktiskt hänt i historien att folk blivit oskyldigt dömda, t.o.m till döden. Men om det är ok för din del så är det.
Du sprattlar som ett geléhallon. Tycker inte att dina synpunkter är relevanta i det här fallet.
Citera
2021-06-02, 16:59
Medlem
Citat:

Det verkar som om vi har samma tankegång i huvudet du och jag.. håller med det man ska värna om är barnet..

Men om du ser i detta fall finns ingen teknisk bevisning som binder GM till något brott. Det finns också teknisk bevisning som bevisar att flickans berättelse inte stämmer och det finns vittnen som även intygar att flickans historia inte stämmer.... helt klart har en oskyldig man döms... förstå vilka konsekvenser detta måste få för den oskyldige och dennes familj
Citera
2021-06-02, 17:17
Medlem
Citat:
För att det är föräldrarna som påstår att ett brott har föregåtts... flickan själv säger att inget brott har skett.... därför ska föräldrarna hållas ansvariga för sina gärningar... har du kollat upp förtals bestämmelserna, du inser väl att att du kommer åka dit så det stänker om det!

Men för i helsikke, säkert 100e gången jag läser den där valsen i den här relativt korta tråden, flickan är 5 år, hand upp om du kunde Sveriges lagar när du var 5 år och visste vad som är ett brott eller inte. Att hon säger att hon inte blivit utsatt för ett brott är särledes totalt ointressant och det föräldrarna gjort är helt korrekt, de misstänker utifrån det hon berättar att något inte har gått rätt till och de har lämnat över ärendet till rättsväsendet som har utrett händelsen. Det är verkligen inte mer komplicerat än så.
Citera
2021-06-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayli
Men för i helsikke, säkert 100e gången jag läser den där valsen i den här relativt korta tråden, flickan är 5 år, hand upp om du kunde Sveriges lagar när du var 5 år och visste vad som är ett brott eller inte. Att hon säger att hon inte blivit utsatt för ett brott är särledes totalt ointressant och det föräldrarna gjort är helt korrekt, de misstänker utifrån det hon berättar att något inte har gått rätt till och de har lämnat över ärendet till rättsväsendet som har utrett händelsen. Det är verkligen inte mer komplicerat än så.
Det är solklart Sayli.
Nu ligger ärendet hos HR.
Citera
2021-06-02, 22:05
Medlem
Citat:
Håller med, BO ska inte lida hon är barn.. men föräldrarna som orsakat detta är vuxna och kommer snart få stå ansvariga för sina gärningar.. hoppas det var värt det...

Det där lät lite lagom hotfullt, vad planerar du?

Enda föräldern som är skyldig till något annat än att se till sitt barns bästa är den dömde pedofilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in