Citat:
Ursprungligen postat av
Spiskroken74
Ja det är obehagligt att han inte tar på sig något ansvar och inte verkar förstå sin skuld! Genom detta beteende gör han ju bara situationen ännu värre för sina närstående!
Jag funderar också mycket på hur han kunde bli såhär? En vanlig kille från en vanlig familj som växt upp under ordnade förhållanden? Nu har han en egen helt vanlig familj och ett bra liv. Ändå väljer han att riskera hela sin tillvaro för att sexmissbruket tagit kontrollen över honom?
Hur kan det bli så?
Och hur lyckas han få sina närstående att tro att han är oskyldig? Det är obehagligt!
Att inte känna ånger eller empati är ett psykopatiskt drag.
Jag håller med Marblestain att det handlar om en fullblodsnarcissist.
Allt är alla andras fel, den lilla flickans som ljuger, mammans hämndbegär fastän hon inte kunde minnas hans påstådda mobbning för 35 år sedan, pappans som skulle vara den verklige förövaren, alla amatörer i domstolarna samt sist men inte minst, otroligt absolut Vedklyvs fel.
Det är obehagligt med sådana människor och jag hoppas att hans grandiosa begär av en snygg fasad driver honom bort från byn även om jag tycker synd om dem som hamnar i hans närhet. Men obehaget av hans ursinniga närhet här väger för oss tyngre.
Jag hoppas han försvinner nu då frun köpt ett radhus på Mjölkudden i Luleå. Stackars alla på Mjölkudden om han följer med.
Bra för barnen dock att få byta till ny miljö då pappan helt förstört för dem där de växt upp.