2021-03-23, 19:20
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Lambertz släpptes från häktet idag. Hur i helvete tror du att tingsrätten redan skulle ha fått in en ev. stämningsansökan?

Han uppger själv att den är inlämnad redan.
Citera
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Lambertz släpptes från häktet idag. Hur i helvete tror du att tingsrätten redan skulle ha fått in en ev. stämningsansökan?

För att den lämnas in och stämplas samma dag. Inga konstigheter, det fungerar så i samtliga fall.
Citera
Medlem
Bruden borde få en guldspade!
Inte för att hon gjort nåt grävande reportage utan för att så många gånger i rad misslyckas med att sätta dit en man för våldtäkt, och lyckas att få ett skadestånd.
En totalt misslyckad gold digger.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kul när det efter att åtalet lagts ned kommer in dårar som med all kraft och idioti ändå vill försvara kvinnan och slå ned på Lambertz, rätt genomskinligt.

Men så är det tyvärr. När det gäller en kvinna som är "utsatt" så har kvinnan "alltid rätt", oavsett vad. Spelar ingen roll om det finns en videoinspelning i 8K med DTS ljud i 7.1 kanaler som motbevisar kvinnan, kvinnan har alltid rätt enligt vissa. Det slår aldrig fel.
Citera
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Varför då?
Därför att han visat sig kapabel till sex, modig och lite synd om. OBS gäller *inte* alla kvinnor, men 1% av massor är många. Mördare får tex beundrarpost och många förslag.
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Han skäms inte ens att han har belägrat en 40-årig yngre kvinna.
Det heter "lägrat". Han har kallat sig själv för "idiot" så nog skäms han väl för det. Och på pressträffen sa han att han skäms.
Citera
2021-03-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Lambertz presskonferens ger ett tillgjort intryck.

Min bedömning är att han är maktfullkomlig halvpsykopat som kände till att denna kvinna var trasig och kanske även gick att ”köpa” på ett eller annat sätt. Kanske stämmer det inlägget att Lambertz har funnits i kretsen kring kapten klänning och bordellmamman på Östermalm.

Hjälpen med det juridiska har därmed inneburit en outsagd överenskommelse att den ska betala in natura. Kvinnan dricker sig redlös för att kunna stå ut med det som komma skall. När våldtäkten sker är hon mer eller mindre bortdomnad men det är inte uttryckligen mot hennes vilja. Hon behöver ju Lambertz hjälp. Efteråt känner hon sig så äcklad av Lambertz och dennes vidriga lekamen och mår så dåligt att hon gråter ut hos en väninna som anmäler.

Hon har en historik av sådana här anmälningar eftersom hon är trasig och hamnar hos slika män som utnyttjar hennes många och stora svagheter. Självfallet har hon också mycket osmickrande borderline sidor.
Sååå!? Nu ska hela riket tubbas till att ställa upp och storgråta med den stackars EA!!?
Med landssorg i minst ett par veckor.
Ty anmälerskan hade ju bara en så tragisk barndom!?
Citera
2021-03-23, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Har du sett anmälan? Nej. Så hur kan du ens uttala dig? Fan du är ju dummare än tåget. Notera att jag håller tillbaka vad jag egentligen vill skriva till dig, men det kan du säkert lista ut.

Citat:
Efter händelsen hade Lambertz och kvinnan sms-kontakt, enligt Expressens uppgifter – där kallar han henne ”min dotter” och sig själv för ”idiot” – och skriver att han förbannar sig själv för att han ”inte kunde låta bli dig.”

https://www.expressen.se/nyheter/goran-lambertz-sms-med--kvinnan-kallade-henne-min--dotter-och-sig-sjalv-idiot/
Citera
2021-03-23, 19:22
Medlem
cerns avatar
Är det någon här som är 100% säker på vem "brottsoffret" är?
Citera
2021-03-23, 19:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Endast genom våldtäkt kunde Lambertz belägra en 30-årig kvinna.

Enligt Lambertz så var det kvinnan som ville ha sex med honom:

Citat:
– Jag ber om ursäkt för min moraliska skuld. Det var dåligt av mig att utnyttja att hon ville ha sex med mig. Så kände jag då.

– Nu tycker jag inte att jag har moralisk skuld längre.

https://www.expressen.se/nyheter/valdtaktsutredningen-mot-goran-lambertz-laggs-ner/
Citera
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Jag har alltid fått tönt/mes vibbar av denne man. Finns det belägg för en regelrätt våldtäkt?

idag kan frivillig sex bli väldtäkt om kvinnan ändrar sig flera dagar senare (Assange). Vänta och se skulle jag säga.
Precis som jag skrev var det bästa hålla sig svagt avvaktande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kul när det efter att åtalet lagts ned kommer in dårar som med all kraft och idioti ändå vill försvara kvinnan och slå ned på Lambertz, rätt genomskinligt.

Hans erkännande säger du, det är ett erkännande att de haft frivilligt sex med varandra och det anser du ska räcka för våldtäkt, har du knarkat sönder din hjärna?

Förr i tiden så brände man kvinnor på bål för att barn pekat ut dom som häxor. Prästerna förstod ju att det var lögn men dom var ett hot emot deras maktpositioner som dom enda healers i samhället.
Övriga i befolkningen är som idag, för pantade för att tänka själva. Och det är roligare med en häxbränning än ingen alls

Det är väl lite därför som Paradise Hotel, Farmen, Idol med mera går på bästa sändningstid på TV. Detta är vad majoriteten njuter av att se.

Fenomenet går igen även här, man hoppas hellre på att Lambertz är en skurk än inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in