2021-03-23, 19:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Han skäms inte ens att han har belägrat en 40-årig yngre kvinna.

Du borde uttrycka det så här:

Han skäms inte ens att han har belägrat en 30-årig kvinna.

Nej, varför skulle en man göra det?
Citera
2021-03-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Han skäms inte ens att han har belägrat en 40-årig yngre kvinna.
Varför skulle han skämmas över sin naturliga sexualitet?

Män, cross culturally (överallt genom alla tider) anser att unga / yngre kvinnor är mer attraktiva och vill para sig med dem. Detta är en biologisk attraktionsswitch för att se till att män prioriterar att para sig med de kvinnor som är fertila.

Inget konstigt.

Att hon väljer att ligga med honom är heller inget konstigt, helt i linje med kvinnors hypergamous nature.
Senast redigerad av MmGox 2021-03-23 kl. 19:16.
Citera
2021-03-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
En modig kvinna.

Ja det kan man lugnt påstå, efter 4 våldtäktsanmälningar så hade jag nog lugnat mig lite med anmälningarna och särskilt mot en sådan som kan göra mycket väsen av sig.
Citera
2021-03-23, 19:14
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Till att börja med är hennes anmälan solid. Men sen att inte det räckte hela vägen kan hon inte skyllas för.

Att hon var k beroendeställning avslöjas av att han erkänner att han inte kunde motstå henne och att han var en idiot.

För mig är hans erkännande tillräckligt.

1. Måste du göra hela din text fet? Det blir jobbigt att läsa.

2. Din förklaring till varför hon var i beroendeställning till honom är så idiotisk att den borde vinna ett pris!
Citera
2021-03-23, 19:15
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Till att börja med är hennes anmälan solid. Men sen att inte det räckte hela vägen kan hon inte skyllas för det.

Att hon var k beroendeställning avslöjas av att han erkänner att han inte kunde motstå henne och att han var en idiot.

Kul när det efter att åtalet lagts ned kommer in dårar som med all kraft och idioti ändå vill försvara kvinnan och slå ned på Lambertz, rätt genomskinligt.

Hans erkännande säger du, det är ett erkännande att de haft frivilligt sex med varandra och det anser du ska räcka för våldtäkt, har du knarkat sönder din hjärna?
Citera
2021-03-23, 19:15
Medlem
Citat:
Till att börja med är hennes anmälan solid. Men sen att inte det räckte hela vägen kan hon inte skyllas för det.

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Hon är en bedgragare.

Sluta simpa.
Citera
2021-03-23, 19:16
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Den som hävdar att det fanns en beroendeställning får väl förklara hur det såg ut. Det enda jag kan tänka mig är om alla kvinnor omyndigförklaras så att de per definition betraktas som barn.
Ja, det är verkligen sjukt att försöka få det här till beroendeställning, men det finns faktiskt en del feminister som framför den åsikt att kvinnor alltid är i en sådan beroendeställning till män – genom symboliskt våld, eller något annat trams – att de inte kan ge meningsfullt samtycke till sex, och att därför i princip allt heterosexuellt sex är våldtäkt mot kvinnan.
Om så är fallet, ska kvinnor omyndigförklaras och fråntas sin rösträtt – till att börja med.

Deras "relation" ser ut så att han en gång hjälpt henne med ett intyg och sedan bjudit hem henne till sig, vilket hon accepterat. Om man, som man, kan försätta en kvinna i beroendeställning på det sättet, så får vi män allt sluta med att hålla upp dörren till kvinnor. För om en man sedan skulle bjuda in en sådan kvinna till sitt hem – för att kanske ha sex – så skulle hon befinna sig i en beroendeställning p g a den tidigare vänligheten. Och män får nog akta sig för att umgås alls med yngre kvinnor, eftersom åldersskillnaden kan ses som beroendeställning.

Den som hävdat beroendeställning här, ska kunna motivera det mycket konkret och sakligt, och inte bara insinuera, som t o m ett par murvlar gjorde under presskonferensen.
Citera
2021-03-23, 19:16
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Du har nog rätt, men GL var smart.

Han gick på offensiven direkt och hade en stark presskonferans tidigt.

Alla har inte den turen, dock tror jag hans namn kan ha smutsats ner en del ändå.

Ja, där har han bara sig själv att skylla då han varit drivande i att man ska kunna utpekas som brottslig trots brist på fällande dom.

Nu har han helt plötsligt massa kritik mot hur sexualbrotts-misstänkte behandlas. Bara för han själv drabbats.
Citera
2021-03-23, 19:18
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
När det gäller hans erkända otrohet, är Lambertz så pass gammal att han tar ett äktenskap på allvar och därför kan syfta på att han var otrogen mot sin nu döda hustru genom att ha sex med en annan kvinna. Vi som är födda före curlinggenerationen kan faktiskt se äktenskapet som så heligt att det gäller ända tills man själv dör – inte bara tills döden skiljer makarna åt – och de kan ha lovat varandra något sådant eller Lambertz kan ha lovat sig själv det någonstans på vägen.

Ja, det upplever jag mer troligt än att han har funnit en ny stabil relation efter makans död 2018.
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Lambertz släpptes från häktet idag. Hur i helvete tror du att tingsrätten redan skulle ha fått in en ev. stämningsansökan?

Va? Han kan skicka post -visserligen handskrivet men ändå -från häktet och kunde ha bett Ola lämna in den så stämningsansökan kan ha inkommit till tingsrätten tidigare än idag.

Citat:
Att hon var k beroendeställning avslöjas av att han erkänner att han inte kunde motstå henne och att han var en idiot. För mig är hans erkännande tillräckligt.

Nej, GL var INTE i någon slags beroendeställning! Du är naiv, okunnig och kommer bara med massa meningslöst känslomos.
Citera
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:

Har du sett anmälan? Nej. Så hur kan du ens uttala dig? Fan du är ju dummare än tåget. Notera att jag håller tillbaka vad jag egentligen vill skriva till dig, men det kan du säkert lista ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Ja, där har han bara sig själv att skylla då han varit drivande i att man ska kunna utpekas som brottslig trots brist på fällande dom.

Nu har han helt plötsligt massa kritik mot hur sexualbrotts-misstänkte behandlas. Bara för han själv drabbats.
Helt klart.

Skrattade faktiskt åt det där. Riktig hycklare, men kul att "karman" kom ikapp och gav han en reality check.

Nu ser han de grava bristerna och kan förhoppningsvis motarbeta dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in