2021-05-10, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Den FUPen är väl inte sekretessbelagd?

FUP i förtalsmålet:

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
Citera
2021-05-10, 06:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
FUP i förtalsmålet:

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
Tackar ödmjukast!
Citera
2021-05-10, 10:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jag trodde sådant var sekretessbelagt, men det är det alltså inte? Uppgifter om tvångsvård är alltså tillgängliga för allmänheten?
Beslut om tvångsvård är offentlig handling. Men alla medicinska detaljer är sekretessbelagda & finns inte med i dessa protokoll.
Citera
2021-05-10, 14:13
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Beslut om tvångsvård är offentlig handling. Men alla medicinska detaljer är sekretessbelagda & finns inte med i dessa protokoll.
Tack, det visste jag inte. Jag trodde det föll under vårdsekretessen, men det gäller alltså bara diagnos och behandling. Går det söka efter sådana beslut bara på namnet, eller måste man känna till målnummer och/eller personnummer?

I vilket fall som helst tycker jag man ska vara lite försiktig både med att vända det mot EA att hon tvångsvårdats som yngre eller låta det ursäkta de gärningar hon anmälts för. Alla psykiska problem är inte kroniska, det är nuet som gäller. Jag tror anorexia och självskadebeteende har nämnts i sammanhanget, något som typiskt drabbar unga människor och som många nog växer ifrån. GL har väl beskrivit henne som en duktig student, och klarar man studierna på en krävande utbildning har man inte alltför stora problem, tänker jag mig.

Tar hon mediciner för psykiska besvär var det kanske riskabelt att dricka så mycket som hon gjorde på julafton. Å andra sidan ville hon kanske kunna beskriva sig som utslagen och berusad för att kunna sätta dit GL, eller så ville hon supa honom full för att göra honom medgörlig och få honom i säng. Det behöver egentligen inte ha något med tidigare tvångsvård att göra, såtillvida det inte rör sig om personlighetsstörning vilket ofta betraktas som livslångt.
Citera
2021-05-10, 14:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Tack, det visste jag inte. Jag trodde det föll under vårdsekretessen, men det gäller alltså bara diagnos och behandling. Går det söka efter sådana beslut bara på namnet, eller måste man känna till målnummer och/eller personnummer?
Jag vet faktiskt inte exakt hur man hämtar ut dessa. Jag fick både målnummer & själva dokumenten via mail, från någon som själv ville vara anonym.
Citera
2021-05-10, 16:31
Medlem
Citat:
Jag vet faktiskt inte exakt hur man hämtar ut dessa. Jag fick både målnummer & själva dokumenten via mail, från någon som själv ville vara anonym.
Så vi vet inte om de dokument som du har fått tillsända till dig är förfalskningar eller inte?

För at få reda på det så måste någon begära ut orginal dokumntenten.
Citera
2021-05-10, 16:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Så vi vet inte om de dokument som du har fått tillsända till dig är förfalskningar eller inte?

För at få reda på det så måste någon begära ut orginal dokumntenten.
Det är det någon som har gjort tidigare i tråden & det verkar stämma.
Citera
2021-05-10, 16:41
Medlem
Citat:
Det är det någon som har gjort tidigare i tråden & det verkar stämma.
Jag litar inte på andras ord om detta.

Det trollas rejält och sprids mycket desinformation på detta forum.

Å andra sidan är frågan oväsentlig eftersom EA inte verkar ha varit "tokig" vi de tre tillfällena där hon påstår att hon har blivit våldtagen.

Edit: Eller har hon uppträtt som en "galen" person vid rättegången mot DU, eller vid de andra rätts-förhören.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-05-10 kl. 16:44.
Citera
2021-05-10, 16:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag litar inte på andras ord om detta.

Det trollas rejält och sprids mycket desinformation på detta forum.

Å andra sidan är frågan oväsentlig eftersom EA inte verkar ha varit "tokig" vi de tre tillfällena där hon påstår att hon har blivit våldtagen.

Edit: Eller har hon uppträtt som en "galen" person vid rättegången mot DU, eller vid de andra rätts-förhören.
Målnumren finns i tråden, du får själv begära ut handlingarna.
Citera
2021-05-10, 16:56
Medlem
Citat:
Målnumren finns i tråden, du får själv begära ut handlingarna.
Så går det att begära ut handlingarna och vara helt anonym som person?

Tror du att det EA har gjort - de tre falsk-anmälningarna om våldtäkt är gjorda på grund att hon är vansinnig?

Anser du att EA ett offer för sitt "vansinne"?
Citera
2021-05-10, 16:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Så går det att begära ut handlingarna och vara helt anonym som person?

Tror du att det EA har gjort,, de tre falsk-anmälningarna om våldtäkt är gjorda på grund att hon är vansinnig?

Anser du att EA ett offer för sitt "vansinne"?
"Vansinne" är väl kanske inte just min diagnos på henne. Jag tror hon har en borderlinestörning, men det innebär inte att man är psykotisk & inte kan ansvara för sina handlingar. Dessutom misstänker jag att det hela är en del i någon slags utpressningsverksamhet där hennes "väninnor" är pådrivande.
Citera
2021-05-10, 17:08
Medlem
Citat:
"Vansinne" är väl kanske inte just min diagnos på henne. Jag tror hon har en borderlinestörning, men det innebär inte att man är psykotisk & inte kan ansvara för sina handlingar. Dessutom misstänker jag att det hela är en del i någon slags utpressningsverksamhet där hennes "väninnor" är pådrivande.
Så hennes handlingar kan inte förklaras av något vansinne hos henne.

Därför är psykdiagnos hos henne relativt ointressant.

EA verkar vara helt klar över vad hon har gjort.

Hon var inte tokig när hon klippte korta ljudklippet till våldtäktsanmälan mot DU.

Hovrätten DU:
A har hävdat att hon lämnade ifrån sig en kortare version av praktiska skäl eftersom den fullständiga filen var för stor för att mejla och att det var en slump att det nyssnämnda uttalandet inte kom med.

Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren
tillfällighet.
[s.6] https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-05-10 kl. 17:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in