2021-04-01, 22:35
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp, en ganska halvkänd sådan, vars namn finns i tråden. Undrar hur mycket "luckor" det finns i hennes dokumentation?
Du som är en riddare av sanningen, vilket du gjort till ett signum.
Är du egentligen ett troll som sprider skvaller vilket du nyss gjorde, eller är det jag som inte fattat detta tidigare?
Ambivalens är det minsta tråden behöver, vem i hela världen ska man lita på?
Citera
2021-04-01, 22:36
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Han har sagt som det är hela tiden. Utifrån fakta. Varför börjar du prata om att njuta ?

Narcissism och psykopati ger inte rättspsykiatrisk vård. Om hon får ett frihetsberövande straff så blir det tidsbestämt. Glöm längre inlåsning.

Ja, vissa njuter av att andra ska fjättras, tvingas så det var en befogad undran.
Citera
2021-04-01, 22:37
Medlem
Ska jag då säga vad jag tror i den här sjaskiga tråden, angående den här sjaskiga historien.
Göran L, som vi ju alla insett besitter en ganska betydande moralisk flexibilitet, inte minst med tanke på debaclet kring Sture Bergwall för ett antal år sedan. Ganska tydligt att han ljög rätt upp och ner och totalt utan skam i kroppen för att rädda sina genomkorrupta polare inom åklagar och polisväsende. illa nog så...

Men: vi skiter i allt gammal groll nu. Detta är en helt annan historia. Med tanke på allt som framkommit i denna tråd: är det inte ganska uppenbart att Lambertz blivit honeytrappad? Handen på hjärtat (alternativt på nåt helt annat ställe). Vilken mentalt frisk och (fortfarande potent) 71-åring hade bangat på att få doppa lille böngrodden i en läcker&porrig 30-åring och få spilla sitt gobbagegg i en välkomnande livmoder? Tycker inte vi ska döma alltför hårt faktiskt……
Bedragerskan är ju tydligen känd för att ha kört samma fake scheme ett antal gånger tidigare…..just saying.
Senast redigerad av motherofpearl 2021-04-01 kl. 22:42. Anledning: tilägg
Citera
2021-04-01, 22:41
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Du återkommer ofta till att EA ska låsas in, tvångsmedicineras, för alltid. Till och med mördare blir frigivna till slut. Njuter du?

Du missförstår min entusiasm.

Citat:
Narcissism och psykopati ger inte rättspsykiatrisk vård. Om hon får ett frihetsberövande straff så blir det tidsbestämt. Glöm längre inlåsning.

Ja, vissa njuter av att andra ska fjättras, tvingas så det var en befogad undran.

Det där är en sanning med modifikation. Grova brottslingar med allvarliga störningar kan få vård hur länge som helst.

Det är b.la. grunden i varför jag tycker EA skall sitta på hispan och inte i finkan.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-01 kl. 22:45.
Citera
2021-04-01, 22:42
Medlem
Jagersros avatar
Citat:

Du svävar iväg. Vissa njuter av att fjättras ...? Lägg ner .Håll dig till tråden. Ok ?
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motherofpearl
Ska jag då säga vad jag tror i den här sjaskiga tråden, angående den här sjaskiga historien.
Göran L, som vi ju alla insett besitter en ganska betydande moralisk flexibilitet, inte minst med tanke på debaclet kring Sture Bergwall för ett antal år sedan. Ganska tydligt att han ljög rätt upp och ner och totalt utan skam i kroppen för att rädda sina polare inom åklagar och polisväsende.

Men: vi skiter i allt gammal groll nu. Med tanke på allt som framkommit i denna tråd: är det inte ganska uppenbart att Lambertz blivit honeytrappad? Handen å hjärtat (alternativt på nåt helt annat ställe). Vilken mentalt frisk och (fortfarande potent) 71-åring hade bangat på att få doppa lille böngrodden i en läcker&porrig 30-åring och få spilla sitt gobbagegg i en välkomnande livmoder? Tycker inte vi ska döma alltför hårt faktiskt……
Bedragerskan är ju tydligen känd för att ha kört samma fake scheme ett antal gånger tidigare…..just saying.
Det där med att han ljög för att skydda sina polare är väldigt långsökt. Det skulle innebära att han medvetet gör sig själv till åtlöje för att skydda sina polare. Han är godtrogen och slarvig, men han tror på det han säger, det är jag helt övertygad om.
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Nej det stämmer inte. Det var Oskar Jönsson på Rapport som berättade om MÄ för Lambertz ombud och denne gick I sin tur ut offentligt med MÄ:s tveksamma historia. Flashback var sist på bollen.

Den springande punkten var enligt Lambertz att man hittade raderade sms i MÄ:s mobil. Tror att tom du förstår att om det var någon som såg till att mobilen undersöktes så var det Ola Salomonsson. Uppslaget till detta kom naturligtvis inte från Flashback utan från målet mot UD. Ola Salomonsson har gjort ett utmärkt jobb för sin klient.

http://goranlambertz.se/manipulations-och-forsummelsebetraktelse/

Edit:

Poliser blir inte avskedade på grund av trådsanningar på Flashback.

Jag tror jag har missat att en rapport-kille tipsat Lambertz ombud om EXMÄ: s historia. Det låter lite intressant.
Citera
2021-04-01, 22:49
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Det är ingen "trådsanning" det finns dokumenterat att anteckningar saknades. Är det detta du är orolig skall komma fram? Att det finns aktivister inom rättsväsendet är ingen direkt överraskning.
Okej, visa då dokument som visar att en polis ringer och varnar MÄ gånger flera?
För det är ju vad du påstår borde ge automatiskt avsked.

Citat:
Den jag däremot blir skum på är polisen som verkar ringa & varna EA, flera gånger, utan att ens göra en anteckning i dagboken.
Det borde ge automatiskt avsked.

Om du läst vad jag skrivit i tråden har jag varit tydlig med att jag tycker att det vore bra om det blir en grundlig utredning om de anklagelser som Lambertz mot MÄ.
Edit:
Så kröp det fram att du bara gissade angående polisen ovan.
Citat:
Nu skall jag inte svära på det. Men jag tror det omnämns i ett domstolsprotokoll.
Senast redigerad av Sandkaka 2021-04-01 kl. 22:52.
Citera
2021-04-01, 22:50
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Du som är en riddare av sanningen, vilket du gjort till ett signum.
Är du egentligen ett troll som sprider skvaller vilket du nyss gjorde, eller är det jag som inte fattat detta tidigare?
Ambivalens är det minsta tråden behöver, vem i hela världen ska man lita på?

Min erfarenhet av Enoch Thulin är att han är ärlig i det han säger. Han är extremt påläst i tråden och även andra trådar. Oerhört uthållig mot galna feminister. Har kontaktat honom genom PM. Har svarat en gång. Annars inte. Kära Neolitikum ! Du ska få ett bra svar om Enoch Thulin. Jag kan dö för hans åsikter !
Citera
2021-04-01, 22:58
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag tror jag har missat att en rapport-kille tipsat Lambertz ombud om EXMÄ: s historia. Det låter lite intressant.
Källan är Lambertz presskonferens. Det är helt enkelt inte sant att Flashback räddat Lambertz eftersom det var flera journalister för utom Oskar Jönsson som hade tagit reda på MÄ:s historia innan den postades här.

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)
Senast redigerad av Sandkaka 2021-04-01 kl. 23:03.
Citera
2021-04-01, 23:04
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Källan är Lambertz presskonferens. Det är helt enkelt inte sant att Flashback räddat Lambertz eftersom det var flera journalister för utom Oskar Jönsson som hade tagit reda på MÄ:s historia.

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)
Framförallt är det väl Stoppa Pressarna som luskat fram det mesta? De journalister du hänvisar till har ju inte sagt många ord om EA:s historia. Om ens något. Eller?
Citera
2021-04-01, 23:05
Medlem
Typiskt äckel män. ”jag har makt, jag kommer ur detta”. Påminner mig om ett fall i mexico som avgudade en viss ”gud” som man skulle offra djur och människor till. Killen trodde på riktigt att han inte skulle åka fast trots att han stod på gården och pekade ut varje grav där dom hade begravt människor, bara för att denna ”gud” beskyddade han.. låter lite som denna kille.. suck..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in