2021-06-09, 18:55
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hur spränglärd jurist Lambertz är vet vi inte - JK har en hel stab av kvalificerade och hungriga jurister som jobbar för honom. HD har kvalificerade föredraganden som läser in målen och redovisar och ger
förslag.

Men nu har jag i alla fall tittat färdigt på den pinsamme Lambertz.

Om jag får ge dig ett sugmärke hjälper jag dig med juridiken i förtalsmålet (inte annars)

Tycker du jag skall berätta för stadiga damen att du sover kvar (jävla orm det där
också när det är Lolitasex På Gång Med Lagom Tur Flyt Och Tillräckligt Med Brännvin)

Lambertz blev besatt och förhäxad

Otrohet är förräderi

Jag ångrar mig - jag skall aldrig ha sex med dig något mer - jag lovade mig själv att detta'
inte skulle få hända nu skall jag till skåne till stadiga damen

Den som tömde sin pung in-ut-i Lolita mår och mådde bra - den som tog emot
sperman mår och mådde inte bra.

Oaktsam våldtäkt ligger mycket mycket nära till hands

Det är ju helt klart att Lambertz blev förhäxad av Lolita och han inte blev snärjd -
om någon blev snärjd snärjde han sig själv.

Kvinnan är ju för helvete 30 år!
Citera
2021-06-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Men den mindes hon inte.

Ok, har inte koll på detaljerna riktigt men vill minnas att hon under intervjun uppgav att de hade träffats en gång innan julafton.

Någon som har koll på när/var/hur de sågs första gången?
Citera
2021-06-09, 18:58
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hur spränglärd jurist Lambertz är vet vi inte - JK har en hel stab av kvalificerade och hungriga jurister som jobbar för honom. HD har kvalificerade föredraganden som läser in målen och redovisar och ger
förslag.

Men nu har jag i alla fall tittat färdigt på den pinsamme Lambertz.

Om jag får ge dig ett sugmärke hjälper jag dig med juridiken i förtalsmålet (inte annars)

Tycker du jag skall berätta för stadiga damen att du sover kvar (jävla orm det där
också när det är Lolitasex På Gång Med Lagom Tur Flyt Och Tillräckligt Med Brännvin)

Lambertz blev besatt och förhäxad

Otrohet är förräderi

Jag ångrar mig - jag skall aldrig ha sex med dig något mer - jag lovade mig själv att detta'
inte skulle få hända nu skall jag till skåne till stadiga damen

Den som tömde sin pung in-ut-i Lolita mår och mådde bra - den som tog emot
sperman mår och mådde inte bra.

Oaktsam våldtäkt ligger mycket mycket nära till hands

Det är ju helt klart att Lambertz blev förhäxad av Lolita och han inte blev snärjd -
om någon blev snärjd snärjde han sig själv.

Hon fattade ingenting?kvinnor är offer.
Citera
2021-06-09, 18:59
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, har inte koll på detaljerna riktigt men vill minnas att hon under intervjun uppgav att de hade träffats en gång innan julafton.

Någon som har koll på när/var/hur de sågs första gången?

Nej... hon har inte koll. Den frågan går de inte vidare med.
Citera
2021-06-09, 19:02
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Jag hamnar som du i slutsatsen i denna såpa. Två ytterligheter möts. Som upplagt för drama. GL visade i Quick caset att omdömet är kasst. Spränglärd jurist och envis som en dåre. Ger sig aldrig. Hon porrfilms brud som satt i system att utnyttja män för pengar och uppmärksamhet. Hon var ju tillsammans med en av trollkarlarna Brynolf o Ljung. Manipulerar sin mobil ljuger och kör offerkoftan.
Typ så.
Två idioter, på olika vis. Kul att se dem dra varandra djupare ned i dyn.
Citera
2021-06-09, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Jo. Därav är utredningen mot GL nedlagd.

Bevisen höll inte för att ta målet åtal. Därför lades den ned. Ord mot ord slutar oftast så.
Säger inget om skuldfrågan.
Citera
2021-06-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Kvinnan är ju för helvete 30 år!

Lolita handlar om ålderskillnad numera - boken är gammal och uttrycket är odödligt
Citera
2021-06-09, 19:10
Medlem
sonofnatures avatar
Har de knullat men hon ville ej efter ?

Har hon anmält andra innan ?

Inte hängt med detta , ser Kalle fakta nu
Citera
2021-06-09, 19:15
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alice09
Bevisen höll inte för att ta målet åtal. Därför lades den ned. Ord mot ord slutar oftast så.
Säger inget om skuldfrågan.

Haha, är du helt dum i huvudet?

Det säger precis allt om skuldfrågan. Om det inte ens finns bevis nog för att gå till åtal, så finns det absolut ingenting som talar för att det skett.

Dvs. GL är oskyldig. Det vet vi sedan länge. Bedragerskans påståenden har blivit totalt avklädda och sågade med teknisk motbevisning.

Snart sitter din hjälte EA bakom lås och bom för sina brott. Kommer du skriva fan-brev?
Citera
2021-06-09, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Jag hamnar som du i slutsatsen i denna såpa. Två ytterligheter möts. Som upplagt för drama. GL visade i Quick caset att omdömet är kasst. Spränglärd jurist och envis som en dåre. Ger sig aldrig. Hon porrfilmsbrud som satt i system att utnyttja män för pengar och uppmärksamhet. Hon var ju tillsammans med en av trollkarlarna Brynolf o Ljung. Manipulerar sin mobil ljuger och kör offerkoftan.

Mycket bra beskrivning. Två ytterligheter som möts, precis.
Brynolf och Ljung känner jag inte till..
Just det ja, hennes mobil, som hon spelade in med och trixade med. Konstigt beteende.
Vissa kvinnor använder mobilen som bodyguard men de är väl oftast prostituerade, tänker jag fördomsfullt..
Citera
2021-06-09, 19:26
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Har de knullat men hon ville ej efter ?

Har hon anmält andra innan ?

Inte hängt med detta , ser Kalle fakta nu

Ingen som vet ?

Varför e han pappa till henne ?
Förstår ej

E de släkt men inte
Typ plast släkt 🤔
Citera
2021-06-09, 19:29
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alice09
Sett Kalla Fakta och finner ”Emma” vara absolut trovärdig.

Göran Lambert kommer förmodligen att få en diagnos snart, nåt har hänt med hans hjärna dom senaste 10 åren. Började visa sig med Quickfallet. Karln har tappat det totalt. Han kan ju omöjligt ha varit så här omdömeslös och korkad under hela sin karriär utan att det skulle ha märkts.
Problemet är att en berättelse kan uppfattas som trovärdig utan att för den skull vara sann. Exempel:

GL läste CWs bok och fann den trovärdig. I boken beskriver CW morgonen hos FV, detaljrikt och med känsloinlevelse. Det kan uppfattas som mycket trovärdigt. Men läser man polisförhöret ger CW där en annorlunda berättelse om morgonen hos FV, även denna detaljrik och med känsloinlevelse, som därför ger intryck av trovärdighet den med. Var och en för sig kan de lätt uppfattas som två trovärdiga berättelser, men inte när man jämför dem sida vid sida. Då blir det uppenbart att även delar av det detaljrika och känslofyllda måste vara bluff och båg, men lika gärna alltihop eftersom denna kvinna helt klart kan ljuga på ett förtroendeingivande sätt.

För att uppehålla sig något litet till vid CW, så har hon alltså själv publicerat en bok med en berättelse som helt skiljer sig från den hon gav i polisförhör flera år tidigare. Hur får hon det att gå ihop? GL läste boken och uppfattade den som trovärdig, för att han inte såg hur avgörande detaljer avvek från polisförhöret. Kanske var det omdömeslöst av honom att inte kolla upp detta.

Att en berättelse verkar trovärdig är inte detsamma som att den är sann. EA lär ha ändrat sin version flera gånger under de förhör som gjordes innan GL häktades, men utan tillgång till dessa tidigare versioner kan ingen jämföra med vad som sas på TV. Vad ska man tro? Och varför fabriksåterställde hon återigen sin telefon trots att det fanns så mycket bevis på den? Hon har läst juridik och borde ha förstått bevisvärdet.

Du ser inte hela sanningen när du ser programmet. Själva utgångspunkten, låta kvinnor berätta om våldtäkt, tycks förutsätta att en sådan ägt rum trots att förundersökningen las ner eftersom inget hon sa kunde styrkas.

Klart det går 18 timmar till förhör när berättelsen ändras hela tiden. Fantasin känner ingen gräns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in