2021-11-25, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Biden och Pelosi har aldrig sagt att 9/11 är en allvarligare attack på demokratin och de har heller aldrig sagt att 6:e januari är den värsta attacken sedan inbördeskriget utan detta är något som har har hittat på och fortsätter ljuga om trots att vi upprepade gånger påpekat att det inte stämmer.

Här är videon som du själv länkade där han säger att det är "worst attack on our democracy since the civil war": https://youtu.be/ajl_BZaiX-E?t=38
Ursäkta. Jag läste fel och har nu editerat mitt sista inlägg till dig.
Citera
2021-11-25, 23:09
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Ursäkta. Jag läste fel och har nu editerat mitt sista inlägg till dig.
Din redigering missar fortfarande poängen. Det handlar inte om vilket av orden incident eller attack som man använder. Det handlar om orden "på demokratin". Den ena händelsen var en värre attack, den andra händelsen var en värre attack på demokratin. Självklart så anser Biden, Pelosi, jag och de flesta andra att 6:e januari var en värre attack på demokratin, och självklart anser vi också att 9/11 var en värre attack (men inte på demokratin).
Senast redigerad av Emma18 2021-11-25 kl. 23:11.
Citera
2021-11-26, 00:08
Medlem
Citat:
Din redigering missar fortfarande poängen. Det handlar inte om vilket av orden incident eller attack som man använder. Det handlar om orden "på demokratin". Den ena händelsen var en värre attack, den andra händelsen var en värre attack på demokratin. Självklart så anser Biden, Pelosi, jag och de flesta andra att 6:e januari var en värre attack på demokratin, och självklart anser vi också att 9/11 var en värre attack (men inte på demokratin).
Din ståndpunkt framstår mycket klarare nu. Du tror att Biden och Pelosi anser att Januari 6 var en värre attack på demokratin än 911.

Min egen ståndpunkt är den raka motsatta. Jag tror att Biden och Pelosi bara ljuger om hur allvarligt de ser på Januari av politiska skäl. Detta eftersom ståndpunkten är så fullständigt absurd: 911 ledde till att USA blev ett övervakningssamhälle med kraftiga restriktioner i individens frihet och stor makt överförd till underrättelseorganisationerna. Ett enormt ingrepp eller om du vill angrepp på demokratin m a o. Januari 6 å andra sidan leder så vitt jag kan se inte till någonting alls och hade aldrig potensialen att göra det.
Citera
2021-11-26, 03:38
Medlem
Citat:
Din ståndpunkt framstår mycket klarare nu. Du tror att Biden och Pelosi anser att Januari 6 var en värre attack på demokratin än 911.

Min egen ståndpunkt är den raka motsatta. Jag tror att Biden och Pelosi bara ljuger om hur allvarligt de ser på Januari av politiska skäl. Detta eftersom ståndpunkten är så fullständigt absurd: 911 ledde till att USA blev ett övervakningssamhälle med kraftiga restriktioner i individens frihet och stor makt överförd till underrättelseorganisationerna. Ett enormt ingrepp eller om du vill angrepp på demokratin m a o. Januari 6 å andra sidan leder så vitt jag kan se inte till någonting alls och hade aldrig potensialen att göra det.
Ja, om man köper konspirationsteorin att 9/11 i hemlighet utfördes på order av Bush, av personer inom Deep State, CIA eller Pentagon - eller i varje fall att dessa kretsar var införstådda med planen redan i förväg och såg till att angreppet kunde genomföras, för att sedan skylla på bin-Laden - hade 9/11 naturligtvis varit ett värre angrepp på den amerikanska demokratin och dess principer, eftersom det hade inneburit förräderi och massmord i megaskala mot landets egna invånare och dess största stad från personer i landets absoluta ledning. Men hur många sansade personer finns det som är med på den teorin och ser den som sanning?
Citera
2021-11-27, 11:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Snälla söta Klyban. Jag kan engelska. Din svenska är så dålig att dina texter blir obegripliga. Men det gör inget.
Det är lugnt, även och OAVSETT vad du skriver, så sätter man dessa i fängelset nu som attackerade USA...
Och om du kan engelska är ingen fråga, för det kan du inte med tanke på du skrev innan.
Det är värt och notera inte en enda ANTIFA är ser vi här, det är värt och notera för de som tror ANTIFA är kuppmakare ifrån bananrepublikanerna.
Att du inte vill diskutera detta längre är väldigt talande.

Men vi vet sedan länge att bananrepublikanernas vill ha en diktatur i USA, kanske du tror din tystnad där ändrar nått, men du kan vara helt säker på att det inte sker, då de dömda själva berättar det är på uppdrag av trumpen.
Citat:
OK, så Pelosi och Biden är överens om att Januari 6 var en värre attack på demokratin än 911. Här är vi helt överens: de har bägge sagt att Januari 6 är den värsta attacken sedan inbördeskriget.

Ditt problem är alltså att jag tidigare skrivit incident i stället för attack, eftersom dessa ord inte riktigt betyder samma sak? OK, jag håller med om att incident och attack inte är samma sak. Attack är allvarligare. Men detta understryker ju bara min poäng ytterligare att de relativiserar 911 i förhållande till Januari 6 vilket var det enda jag ville ha sagt.
Haha, allt man behöver göra är titta på en videofeed på attacken, så ser man att det är en attack

Och de attackerande sade det var på uppdrag av trumpen, kanske det som gör att skon klämmer så för dig.

Men varför du berättar igen du inte förstår engelska är udda, dock bra för mig och inse att du inte pratar om attacken emot USA, dess konstitution och Capital Buildning.
Citera
2021-11-28, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Haha, allt man behöver göra är titta på en videofeed på attacken, så ser man att det är en attack

Och de attackerande sade det var på uppdrag av trumpen, kanske det som gör att skon klämmer så för dig.

Men varför du berättar igen du inte förstår engelska är udda, dock bra för mig och inse att du inte pratar om attacken emot USA, dess konstitution och Capital Buildning.

Videofilmerna ljuger
Det var inte MAGA-supporters. Det var antifa. även om det inte var antifa ,så bjöds trump supporters in av polisen. Allt är nancy pelosis fel. Allt är Mayor bowsers fel. MAGA är oskyldiga.
MEn samtidigt skyldiga till att ha invaderat kapitoleum för att rädda demokratin.

Klyban - du kommer aldrig kunna vinna mot incels som bestämt sig för att överge verkligheten.
Citera
2021-11-28, 22:04
Bannlyst
Citat:
Du

Det är liksom det du tjafsat om i flera dagar nu. Du ljög, jag påpekade att du ljög, och du har sen vägrat förstå helt vanliga ord på svenska för att slippa erkänna att du ljög.
Så fungerar MAGA-rörelsen numera . Ljug och fortsätt ljug tills ingen längre minns vad sanningen är.

Du kommer aldrig få hen att erkänna verkligheten. För den smärtar nåt så enormt.
Citera
2021-11-30, 15:14
Medlem
Flera anonyma källor berättar för Guardian om regelrätta diskussioner per telefon mellan Trump i Vita huset och "hjärntrusten" på Willard Hotel en bit bort (Giuliani, Bannon, John Eastman m fl) den 5-6 januari om hur man skulle göra för att stoppa eller förhala en slutlig bekräftelse i kongressen av Biden som näste president. Trump var (förstås) den som initierade dessa samtal.

Om detta kan bekräftas via de dokument som 6 januari-kommittén under Pelosi försöker få ut via subpoenas så är det verkligen inte bra för Trumps del...

https://www.theguardian.com/us-news/...tol-riot-biden
Citera
2021-11-30, 17:07
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Flera anonyma källor berättar för Guardian om regelrätta diskussioner per telefon mellan Trump i Vita huset och "hjärntrusten" på Willard Hotel en bit bort (Giuliani, Bannon, John Eastman m fl) den 5-6 januari om hur man skulle göra för att stoppa eller förhala en slutlig bekräftelse i kongressen av Biden som näste president. Trump var (förstås) den som initierade dessa samtal.

Om detta kan bekräftas via de dokument som 6 januari-kommittén under Pelosi försöker få ut via subpoenas så är det verkligen inte bra för Trumps del...

Vad kan hända Trump om det du nu skriver skulle vara sant?
Citera
2021-11-30, 18:03
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Ahh dessa anonyma källor. Är det brottsligt att inom lagens råmärken
diskutera vad man kan göra för att undvika en bekräftelse på en tillträdande
president om man tror att denne valts på felaktiga grunder i en laga församling?
Det låter väl närmast som en skyldighet att göra allt man kan för att se över
möjligheterna för vad man demokratiskt kan åstadkomma. Till Trumps fördel
så slutade ju han med tramsandet tillskillnad från Hillary Clinton som körde
sin konspiration i drygt 4 år till en kostnad av 300 miljoner för dom Amerikanska
skattebetalarna via den famösa Mullerutredningen.
Citera
2021-11-30, 19:48
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Ahh dessa anonyma källor. Är det brottsligt att inom lagens råmärken
diskutera vad man kan göra för att undvika en bekräftelse på en tillträdande
president om man tror att denne valts på felaktiga grunder i en laga församling?

Utredningen är nödvändig för att allmänheten har rätt att få veta om Trump och hans inre cirkel verkligen höll sig inom "lagens råmärken" eller om de inte gjorde det, dvs med användande av den exekutiva makten faktiskt planerade landsförräderi och en statskupp. Fattar du inte det?

Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Till Trumps fördel
så slutade ju han med tramsandet

Ni Trumprunkare är bara för gulliga Trump vrålade valfusk och konspiration fram tills dess att han åkte ut på arslet från Vita Huset, och han fortsätter sprida sin skit dag ut och dag in. Lever du i någon sorts parallell verklighet? Det skulle förklara en del.
Citera
2021-12-01, 10:59
Medlem
DRAVKCABs avatar
[quote=DaEzz|78116939]Utredningen är nödvändig för att allmänheten har rätt att få veta om Trump och hans inre cirkel verkligen höll sig inom "lagens råmärken" eller om de inte gjorde det, dvs med användande av den exekutiva makten faktiskt planerade landsförräderi och en statskupp. Fattar du inte det?

Ahhh nu förstår jag, du menar typ så här;

New details on the scope of John Durham's investigation -

He has provided Michael Sussmann w/ 81K pages of documents.

These are from "grand jury subpoenas" issued to 15 people/entities/orgs - including Fusion GPS and likely the DNC

Du får återkomma när utredningen har något av substans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in