2024-08-31, 11:03
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Allt jag skrev stämmer. Han har svindlat pengar från välgörenhet för svårt sjuka barn, han har blåst folk på över 40 miljoner dollar genom sitt fejkuniversitet och han har varit inblandad i över 4,000 rättsfall innan han var president pga att han svindlat och blåst folk.

Du får det att låta som att han gjorde bra saker som att han betalade böter till välgörenhetsorganisationer och att han återbetalade studenterna på fejkuniversitetet. Han TVINGADES göra det. Han dömdes i domstol att göra det. Du får det att låta som att han gjorde det av egen vilja för att vara snäll.

Jag förstår att det är jobbigt att höra dessa saker. Det som händer dig just nu kallas kognitiv dissonans. Du vill inte tro på att Trump är en bedragare och svindlare som stjäl pengar från sjuka barn. Därför vägrar din hjärna att acceptera den informationen och väljer istället dissociation från verkligheten. Det är helt normalt, allas hjärnor funkar så när vår världsbild utmanas.
Källa på det?
Citera
2024-08-31, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Källa på det?

Du kan utgå från detta: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pers...f_Donald_Trump

Sen får du kolla de angivna källorna för mer ingående information gällande allting.

Det är lååååååång läsning om allting han varit iblandad i där han absolut inte brytt sig om vad som är rätt.
Citera
2024-10-09, 19:29
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Hur sover Trumpsupportrar om nätterna när de tänker på Kapitolium?

Jag kommer ihåg när jag tittade på det hela i realtid och tappade hakan - vad i helvete kommer hända efter detta, undrade jag? Där och då så var jag helt säker på att det skulle förändra allt. Jag trodde att det här var den absoluta nådastöten för MAGA och att den republikanska basen skulle välja en helt ny kandidat... jag hade fel deluxe. Det har knappt påverkat alls ens, och jag tror inte MAGA basen bryr sig ärligt talat. Tucker Carlson skrålar ju numera om att det hela var en positiv händelse, historien har skrivits om för de som är medlemmar i kulten.

Icke desto mindre - det är en ganska brutal sak att kassera i sitt minne. Det är lite som att köra på en kattunge på vägen, inte ta ansvar för det hela, köra vidare från platsen och vakna nästa dag och tänka "jag kom ju undan, bara att tuta och köra igen på inslagen väg". Hur tror ni de tänker som har lyckats lura sin hjärna att det inte var så allvarligt trots allt?
Citera
2024-10-09, 19:50
Avstängd
Klandalfs avatar
De sover med erektion när de tänker på hur nära de var att trycka dit alla korrupta libs och ta makten permanent åt den store ledaren. Sen kommer utlösningen när de tänker på nästa kuppförsök.
Citera
2024-10-09, 19:53
Medlem
det var inte så allvarligt.
Citera
2024-10-09, 19:55
Medlem
Japhys avatar
Vi hoppas på att Trump blir president så han kan benåda patrioterna redan första dagen.
Citera
2024-10-09, 20:02
Medlem
53....so whats avatar
Såg det oxå i realtid, och därfter alla vinklingar på hela händelsen.

Var inte så stort som vissa påstår, gick ganska lungt till även om statestiken säger nåt annat.
Anser att historien blev uppblåst till max av drevet.

Jo, vi sover säkert bättre än dom som skriker ännu.
Citera
2024-10-09, 20:21
Medlem
Helt ofattbart att Trump är kvar på den politiska scenen efter detta. Vinner han valet så är vi i en ny, och betydligt osäkrare tid. För 20 år sedan hade en kandidat som varit inblandad i något sådant fått storstryk.
Citera
2024-10-09, 21:40
Medlem
Olduvais avatar
Fascister tycker ju självfallet inte att de själva har fel.
Citera
2024-10-09, 22:34
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
De tänker så här:
1. Det var inget upplopp, det gick helt fredligt till, alla bevis på motsatsen ljuger
2. De som ändå gjorde upplopp var bara förklädda demokrater.
3. De som faktiskt begick brott hade rätt att göra det, för det är ändå folket som äger kapitolium, så inget av brotten som begicks var egentligen riktiga brott.
4. De som dömdes för brott bl.a. tack vare egenfilmad bevisning, är patrioter som bör benådas, för de har inte begått några brott, de var bara där och ’kollade läget”.
5. Ingen dog, bara en stackars kvinna som sköts av brutala vakter, trots att det inte förekom något våld, hon skulle bara ta sig genom en låst dörr litegrann. Övriga dödsfall räknas inte.
6. Allt är egentligen Nancy Pelosis fel.

Lite upplopp och attacker på demokratin måste väl snöflingorna ändå kunna tåla. Men alla domar mot de som var med under kuppförsöket är jätteorättvisa och taskiga.

Det är ju total härdsmälta i detta fall eftersom att många av dem hävdar att det var Antifa och FBI - men den andra halvan är ju tysta, eftersom de vet vad som hände (de var ju där för guds skull, var ju fan typ 1 miljon MAGA pers som drev runt i DC den dagen) - de kan ju inte peka finger på en annan gruppering när de faktiskt var där själva och härjade. Då väljer man istället att skönmåla det hela som en "överdriven händelse".

Sjätte januari är en väldigt intressant historisk händelse på många sätt - det var verkligen stormens öga. Alla kappvändare inom det republikanska partiet stod ju handfallna - de visste inte var vinden blåste under de första dagarna. De drog ju samma slutsatser som jag gjorde (titta bara på alla som totalfördömde Trump direkt efter J6, höjdare som Mitch McConnell, Kevin McCarthy, etc etc) - de gjorde detta för de kalkylerade precis som jag att Trump-eran var nu över. Men efter en vecka eller något så insåg de att "oh-uh, vi har satsat på fel häst" och försökte korrigera.

Mest patetisk var nog just Kevin McCarthy som bara några dagar efter att han förkastade Trump, åker ner till Mar-a-Lago och tar en symbolisk bild med honom. Han åkte ner dit för att kyssa påvens ring, för att visa för basen att han fortfarande tjänar dem.

Det hela får mig nästan att känna sympati för figurer som McCarthy - de måste ju leva under konstant rädsla och tvingas kasta sin värdighet i papperskorgen, och de gör det varje dag, om och om igen. Endast när Trump är helt borta från spelplanen så kommer de kunna andas ut.
Senast redigerad av mickenyqvist123 2024-10-09 kl. 22:38.
Citera
2024-10-10, 09:56
Medlem
Kamala Harris hävdade ju i debatten att detta var det värsta som hänt sedan det amerikanska inbördeskriget. Alltså värre än 11 september när 3000 amerikaner dödades i en terrorattack.
Citera
2024-10-10, 10:09
Medlem
Skådespelet har ju sedan länge blivit debunkat av Tucker Carlson som fick videofilmerna eftersom han är en ansedd och ärlig journalist.

Somna om nu. Blir inte sant nästa gång lögnen upprepas heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in