2024-08-30, 11:06
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
BLAND ANNAT var den insamling till cancersjuka barn som han nallade av ... hur kan du ha missat att det var en hel del pengar han tog som skulle gå till personer med sjukdomar... bland annat cancersjuka barn ... det är sjukt, cancersjuka barn
Du lever I en fantasivärld. Djupt tragiskt. Det är anledningen till atg Du inte kan posta en källa till dina fantasier. Hur är man funtad om man tillbringar dagarna med att sitta på flashback och ljuga ihop amsagor om ett främmande lands president. Vad fan är det som gått snett?
Citera
2024-08-30, 11:07
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Nej.

Det rörde sig BLAND ANNAT om ett porträtt av Trump för 10,000 dollar.

Han använde även närmare 400,000 dollar av dessa pengar till att betala rättsliga tvister och stämningar.

Tycker du att det var rätt av Trump att använda hundratusentals dollar för att lösa personliga rättsliga tvister när pengarna var öronmärkta för att bl.a hjälpa svårt sjuka barn?

Och även om det bara gällde 10,000 dollar, hade du verkligen tyckt att det varit rätt att de pengarna gick till ett porträtt istället för till svårt sjuka barn?
Jag tycker det är vettigt att en fond som blir stämd får betala fondens rättsliga kostnader, ja. Jag vet att alla fonder betalar sina egna advokatkostnader. Tom rädda barnen och barncancerfonden.
Citera
2024-08-30, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Du lever I en fantasivärld. Djupt tragiskt. Det är anledningen till atg Du inte kan posta en källa till dina fantasier. Hur är man funtad om man tillbringar dagarna med att sitta på flashback och ljuga ihop amsagor om ett främmande lands president. Vad fan är det som gått snett?

Så USA är främmande för dig. Det förklarar en hel del. Trump bedrar sina egna anhängare som han kallar basement-dwellers. Säljer skit till dem.

Att han nu tänker benåda terrorister som skadade 140 poliser är ju så stört så jag tror att MAGAfolket känner att det blir fel där.
Citera
2024-08-30, 11:12
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Så USA är främmande för dig. Det förklarar en hel del. Trump bedrar sina egna anhängare som han kallar basement-dwellers. Säljer skit till dem.

Att han nu tänker benåda terrorister som skadade 140 poliser är ju så stört så jag tror att MAGAfolket känner att det blir fel där.
Herreminskapare. Du kan inte ens svenska. Hur ska detta sluta.
Klart de ska benådas. Ingen är dömd för terrorism hur mycket du så än önskar. Du lever i en psykos, huggig. Gå och prata med någon om detta. Du förstår nog innerst inne att dj tappat greppet om verkligheten. Totalt.
Citera
2024-08-30, 13:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Klart de ska benådas. Ingen är dömd för terrorism hur mycket du så än önskar. Du lever i en psykos, huggig. Gå och prata med någon om detta. Du förstår nog innerst inne att dj tappat greppet om verkligheten. Totalt.
Det var dock inte vad användaren sade, och då menar vi inte alls.
Och det är ett vedertaget begrepp att använda ordet terrorism i såna sammanhang som statskuppsförsök.
Och det är dessa som donalds vill benåda, och säkert en del andra brott som skett i samband med donalds försök att ta makten.(Vilket vi också får erkänna var ett uselt försök på detta.)

Verkligheten berättar donalds satte framför TV istället för lugna, det är så vi vet ett steg till att donalds ville ha ett annat resultat och därför man åtalat.
Citera
2024-08-30, 16:22
Medlem
Citat:
Jag tycker det är vettigt att en fond som blir stämd får betala fondens rättsliga kostnader, ja. Jag vet att alla fonder betalar sina egna advokatkostnader.

Nu undvek du min fråga. Du påstår att Trump bryr sig om vad som är rätt. Men att svindla pengar som ska gå till välgörenhet och istället använda dem till personliga ändamål är väl inte att bry sig om vad som är rätt, eller hur?

Han har ju även tvingats betala böter för att han drev ett fejkuniversitet som blåste studenter på över 40 miljoner dollar. Det är väl inte heller att bry sig om vad som är rätt?

För att inte tala om att han under sin karriär som fasthetsmogul blivit stämd över 4,000 gånger pga uteblivna löner, uteblivna betalningar till företag och underentreprenörer, diskriminering av hyresgäster, anställning av illegala migranter osv. Om man bryr sig om vad som är rätt gör man väl inte så?

Det finns bokstavligen hundratals exempel på att han inte bryr sig om vad som är rätt.

Jag har därför väldigt svårt att förstå varifrån du har fått föreställningen att han är en person som bryr sig om vad som är rätt.
Citera
2024-08-30, 16:27
Medlem
Citat:

Enligt amerikansk federal lag så var stormningen av Kapitolium inhemsk terrorism, eftersom tanken med det hela var att stoppa kongressen från att certifiera valresultatet och formalisera Joe Bidens presidentskap.

Det är inhemsk terrorism enligt amerikansk lag.
Citera
2024-08-30, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Yes, äntligen ännu en tråd. Som vi har väntat. Nej, det blir inga fällda. Det rinner ut i sanden.

Jag tycker det här är en av de roligare inläggen med fokus på tappatbortmighelt vetintevadjagpratarom

Det blev många fällda och Trump jobbar för att benåda dem. Det tror jag är lite av ett drag av Trump som kostar mer än det smakar.
Citera
2024-08-30, 20:18
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Enligt amerikansk federal lag så var stormningen av Kapitolium inhemsk terrorism, eftersom tanken med det hela var att stoppa kongressen från att certifiera valresultatet och formalisera Joe Bidens presidentskap.

Det är inhemsk terrorism enligt amerikansk lag.
Det är ju bara din högst säregna tolkning. Trots din sinnessjuka analys är ingen dömd för terrorbrott. Go figure.
Citera
2024-08-30, 20:20
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Nu undvek du min fråga. Du påstår att Trump bryr sig om vad som är rätt. Men att svindla pengar som ska gå till välgörenhet och istället använda dem till personliga ändamål är väl inte att bry sig om vad som är rätt, eller hur?

Han har ju även tvingats betala böter för att han drev ett fejkuniversitet som blåste studenter på över 40 miljoner dollar. Det är väl inte heller att bry sig om vad som är rätt?

För att inte tala om att han under sin karriär som fasthetsmogul blivit stämd över 4,000 gånger pga uteblivna löner, uteblivna betalningar till företag och underentreprenörer, diskriminering av hyresgäster, anställning av illegala migranter osv. Om man bryr sig om vad som är rätt gör man väl inte så?

Det finns bokstavligen hundratals exempel på att han inte bryr sig om vad som är rätt.

Jag har därför väldigt svårt att förstå varifrån du har fått föreställningen att han är en person som bryr sig om vad som är rätt.
Jag kan inte avkrävas att besvara dina halgubbar. Särskilt inte när de är baserade på sinnessjuka fantasier. Det enda som stämmer i ditt inlägg är det om Trump Uni, där Trump org återbetalade avgifterna till studenterna.
Citera
2024-08-30, 20:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är ju bara din högst säregna tolkning. Trots din sinnessjuka analys är ingen dömd för terrorbrott. Go figure.
Ingen som sagt heller, rätt intressant du upprepar något ingen ens påstår.
Men visst var de terrorister, den saken råder ju ingen tvivel på och eftersom den guidade touren innefatta att hoppa på polisers huvuden.
Citat:
Jag kan inte avkrävas att besvara dina halgubbar. Särskilt inte när de är baserade på sinnessjuka fantasier. Det enda som stämmer i ditt inlägg är det om Trump Uni, där Trump org återbetalade avgifterna till studenterna.
Du menar vid punkten där fängelse seglade upp som en favorit?
Ja, det var ju duktigt av donalds, så duktigt att bondfångaren som blev tvingad att betala tillbaka ska göras till president.

Och det mest komiska, i andra änden av skalan så är ni upprörda över saker som inte ens existerar och liknande art.
Men för donalds, så är hen duktig att betala tillbaka till de som hen svindlade
Citera
2024-08-31, 01:35
Medlem
Citat:

Allt jag skrev stämmer. Han har svindlat pengar från välgörenhet för svårt sjuka barn, han har blåst folk på över 40 miljoner dollar genom sitt fejkuniversitet och han har varit inblandad i över 4,000 rättsfall innan han var president pga att han svindlat och blåst folk.

Du får det att låta som att han gjorde bra saker som att han betalade böter till välgörenhetsorganisationer och att han återbetalade studenterna på fejkuniversitetet. Han TVINGADES göra det. Han dömdes i domstol att göra det. Du får det att låta som att han gjorde det av egen vilja för att vara snäll.

Jag förstår att det är jobbigt att höra dessa saker. Det som händer dig just nu kallas kognitiv dissonans. Du vill inte tro på att Trump är en bedragare och svindlare som stjäl pengar från sjuka barn. Därför vägrar din hjärna att acceptera den informationen och väljer istället dissociation från verkligheten. Det är helt normalt, allas hjärnor funkar så när vår världsbild utmanas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in