Citat:
Ursprungligen postat av
Hundvisslaren
Jag tycker det är vettigt att en fond som blir stämd får betala fondens rättsliga kostnader, ja. Jag vet att alla fonder betalar sina egna advokatkostnader.
Nu undvek du min fråga. Du påstår att Trump bryr sig om vad som är rätt. Men att svindla pengar som ska gå till välgörenhet och istället använda dem till personliga ändamål är väl inte att bry sig om vad som är rätt, eller hur?
Han har ju även tvingats betala böter för att han drev ett fejkuniversitet som blåste studenter på över 40 miljoner dollar. Det är väl inte heller att bry sig om vad som är rätt?
För att inte tala om att han under sin karriär som fasthetsmogul blivit stämd över 4,000 gånger pga uteblivna löner, uteblivna betalningar till företag och underentreprenörer, diskriminering av hyresgäster, anställning av illegala migranter osv. Om man bryr sig om vad som är rätt gör man väl inte så?
Det finns bokstavligen hundratals exempel på att han inte bryr sig om vad som är rätt.
Jag har därför väldigt svårt att förstå varifrån du har fått föreställningen att han är en person som bryr sig om vad som är rätt.