2022-04-13, 20:22
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdjuretsGranne
Så Trump (som den 6 jan var sittande president) hetsade sina anhängare (FBI och Antifa) att "Stop the steal", "Fight like hell" marschera mot Capitolium etc.

Sen marscherar FBI/Antifa iväg och gör kaos, precis vad Trump bad dom,

Varför bad han dom skapa kaos om det var enligt dig, "inte bra PR"?

Varför säger du att FBI är en del av demokratiska partiet, när dom bara utförde presidentens önskan?

Du har uppenbarligen inte sett Trump's tal och uppmaning. Den var allt annat än hets. Men det är bara en del fråga, varför öppnades magnetdörrarna till Capitolium av vakterna, varför lotsades folk in genom öppna portar. Nåväl, detta är under utveckling, vi kommer till detta ganska snart.
Citera
2022-04-15, 08:47
Medlem
Nixters avatar
Videon hållits gömd i 1-år och tre månader, visar hur Polisen släpper in folk i Capitolium.

https://rumble.com/v10o9g5-incredibl...to-enter-.html
Citera
2022-04-15, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du har uppenbarligen inte sett Trump's tal och uppmaning. Den var allt annat än hets. Men det är bara en del fråga, varför öppnades magnetdörrarna till Capitolium av vakterna, varför lotsades folk in genom öppna portar. Nåväl, detta är under utveckling, vi kommer till detta ganska snart.

Citat:
Videon hållits gömd i 1-år och tre månader, visar hur Polisen släpper in folk i Capitolium.

Och vad menar du att detta skall bevisa?

Det har varit känt sedan första dagen att det fanns poliser som begick allvarliga tjänstefel och bl.a höll upp dörrar för terroristerna. Om detta beror på rädsla och feghet från dem, eller om de beror på att de sympatiserade med MAGA-sekten och Trump, låter jag vara osagt. Men de togs direkt ur tjänst och bestraffades därefter.

Nedan publicerades redan den 11 januari, så det du försöker göra till sensationella nyheter har nu varit känt i 15 månader. Jag förstår därför inte vad du vill säga med detta.

”Several Capitol Police officers have been suspended in connection with last week's fatal riot at the U.S. Capitol by protesters loyal to President Trump, Acting Chief Yogananda Pittman announced Monday evening.

Pittman said some of the images show "USCP officers and officials that appear to be in violation of Department regulations and policies."”

https://www.npr.org/2021/01/11/95580...ttack-on-capit

Jag tycker att du skall ta dig en titt på nedanstående klipp som är från January 6th kommitténs hearing och innehållet både filmklipp så väl som radiokommunikation från de polisenheter som kämpade mot terroristerna och samtidigt riskerade sins liv.

Du är en vidrig människa Nixter som försöker förneka att människor dog denna dag, att poliser dog som en direkt följd av vad som hände den 6/1 och att mer än 140 poliser skadades denna dag, varav många allvarligt.

Det är detta du försöker förneka mör du publicerar dina löjeväckande filmklipp som någon form av bevis gör vad som hände den 6/1 i Kapitolium.

Det är därför mycket tillfredställande att domarna nu kommer för detta Statskuppsförsök och där Robert Palmer är den som hittills fått det längsta straffet med 5 år i fängelse. Tuffare domar är att vänta då man dels började med rättegångarna för de minst allvarliga brotten och dels har kvar att ställa medlemmarna i både Oath Keepers och Proud Boys inför rätta. Där vet man ju dessutom pga läckor från January 6th Kommittén att man nu lyckats flippa medlemmar i dessa bägge organisationer och att de sjunger som kanariefåglar och bland annat har berättat att anfallet mot Kapitolium var organiserat och planerat. Sant att det finns direkta kopplingar direkt till Trumps stab, kanske till och med till Trump själv.

https://www.youtube.com/watch?v=DXnHIJkZZAs
Citera
2022-04-15, 10:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Intressant bevismaterial som nu är tillgängligt för samtliga åtalade som går genom upper west terrace doors. Jag förutsätter att åtalen för samtliga som går in genom den dörren kommer ifrågasättas grundligt av advokat.

Var det inte nyligen en kille som blev frikänd eftersom han blivit invinkad i Kapitolium av polisen?

Att vissa människor, trots ovan nämnda friande dom, inte förstår innebörden av detta är lustigt, spännande och intressant.
Senast redigerad av Japhy 2022-04-15 kl. 10:30.
Citera
2022-04-15, 10:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm

Det har varit känt sedan första dagen att det fanns poliser som begick allvarliga tjänstefel och bl.a höll upp dörrar för terroristerna. Om detta beror på rädsla och feghet från dem, eller om de beror på att de sympatiserade med MAGA-sekten och Trump, låter jag vara osagt. Men de togs direkt ur tjänst och bestraffades därefter.
...
Du är en vidrig människa Nixter som försöker förneka att människor dog denna dag, att poliser dog som en direkt följd av vad som hände den 6/1 och att mer än 140 poliser skadades denna dag, varav många allvarligt.

Vi ser alla att du mår dåligt och att dina verbala utfall mot de som inte håller med dig blir grövre och grövre på daglig basis. Det finns alltid någon att prata med, men du måste ta itu med det på egen hand.

För övrigt vet vi alla att en person blev dödad under protesterna. Hon hette Ashli Babbit, var obeväpnad och sköts av en polis. Det har varit känt från första dagen. Vad som däremot basunerades ut som fakta var att poliser dog under denna dag. Det är lite trist att du är så pass lättmanipulerad att du ännu tror på denna lögn. Jag antar att det är en del av din patologi.
Brian Sicknick: US Capitol riot policeman 'died of natural causes'
Officer Sicknick, 42, was defending the Capitol building from supporters of then President Donald Trump who stormed it on 6 January. He collapsed after returning to his office during the siege, and died the next day in hospital.

In his ruling, Dr Diaz found Officer Sicknick died of a medical condition which was not brought on by an injury.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-56810371
Seså, master.bait. Försök ta till dig av verkligheten även om informationen inte passar in i din konspirationsfebriga hjärna.
Citera
2022-04-15, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vi ser alla att du mår dåligt och att dina verbala utfall mot de som inte håller med dig blir grövre och grövre på daglig basis. Det finns alltid någon att prata med, men du måste ta itu med det på egen hand.

För övrigt vet vi alla att en person blev dödad under protesterna. Hon hette Ashli Babbit, var obeväpnad och sköts av en polis. Det har varit känt från första dagen. Vad som däremot basunerades ut som fakta var att poliser dog under denna dag. Det är lite trist att du är så pass lättmanipulerad att du ännu tror på denna lögn. Jag antar att det är en del av din patologi.
Brian Sicknick: US Capitol riot policeman 'died of natural causes'
Officer Sicknick, 42, was defending the Capitol building from supporters of then President Donald Trump who stormed it on 6 January. He collapsed after returning to his office during the siege, and died the next day in hospital.

In his ruling, Dr Diaz found Officer Sicknick died of a medical condition which was not brought on by an injury.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-56810371
Seså, master.bait. Försök ta till dig av verkligheten även om informationen inte passar in i din konspirationsfebriga hjärna.

Har med glädje noterat de senaste dagarna hur du blivit allt mer förvirrad och kallat motdebattörer både det ena och det andra, samtidigt som dessa på ett enkelt sätt monterat ner alla dina löjeväckande påståenden. Du gör nog bäst i att ta en paus från FB och fundera på ditt mentala tillstånd. Kontakta gärna FRI, Föreningen Rädda Individen, dom är vad jag förstått bra på att avprogrammera personer med tvångstankar. Jag säger detta i all välmening så att du kan få den hjälp du behöver i rätt tid.

Angående vad du skriver så tycker jag du kan läsa nedanstående artikel;

Rewriting January 6th: Republicans push false and misleading accounts of Capitol riot

”Instead of an attempt to overturn the election by radicalized Donald Trump supporters, it was a choreographed attack staged by antifa provocateurs. Rather than an armed insurrection, it was a good-natured protest spoiled by a few troublemakers.

And instead of a deadly event that put the lives of hundreds of lawmakers, police officers and others at risk, the riot was no big deal at all.”

https://www.washingtonpost.com/power...fd9_story.html

Lägger också med ett litet klipp angående en vetenskaplig studie, av relativt aktuellt ursprung;

STUDY: Trump Supporters Aren’t Very Smart.

https://www.youtube.com/watch?v=KyTfGozUCqQ&t=259s

Trevlig läsning och tittning!
Senast redigerad av Master.Palm 2022-04-15 kl. 10:58.
Citera
2022-04-15, 10:59
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Har med glädje noterat de senaste dagarna hur du blivit allt mer förvirrad och kallat motdebattörer både det ena och det andra, samtidigt som dessa på ett enkelt sätt monterat ner alla dina löjeväckande påståenden. Du gör nog bäst i att ta en paus från FB och fundera på ditt mentala tillstånd. Kontakta gärna FRI, Föreningen Rädda Individen, dom är vad jag förstått bra på att avprogrammera personer med tvångstankar. Jag säger detta i all välmening så att du kan få den hjälp du behöver i rätt tid.

Rewriting January 6th: Republicans push false and misleading accounts of Capitol riot

”Instead of an attempt to overturn the election by radicalized Donald Trump supporters, it was a choreographed attack staged by antifa provocateurs. Rather than an armed insurrection, it was a good-natured protest spoiled by a few troublemakers.

And instead of a deadly event that put the lives of hundreds of lawmakers, police officers and others at risk, the riot was no big deal at all.”

Lägger också med ett litet klipp angående en vetenskaplig studie, av relativt aktuellt ursprung;

Jag noterar att du som vanligt reverterar till påhopp och diverse anklagelser i din oförmåga att bemöta faktan i mitt inlägg. Det är den nivån du ligger på och det är tragikomiskt och väntat.
Citera
2022-04-15, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag noterar att du som vanligt reverterar till påhopp och diverse anklagelser i din oförmåga att bemöta faktan i mitt inlägg. Det är den nivån du ligger på och det är tragikomiskt och väntat.

…och jag noterar att du inte läste artikeln. Annars skulle vi kunnat ha en vuxen diskussion exempelvis om varför, anhängare till det som tidigare kallades ”The Party of Law and Order” är okay med vad som hände den 6/1 och att flera poliser dog med anledning av dessa händelser och att över 140 poliser skadades.

Här har du en bra artikel om varför Robert Palmer dömdes till fem års fängelse, för det som hände på Kapitolium den 6/1:

Robert Scott Palmer, who threw plank and fire extinguisher at police, receives longest Capitol riot sentence

https://www.abc.net.au/news/2021-12-...ence/100711260
Senast redigerad av Master.Palm 2022-04-15 kl. 11:14.
Citera
2022-04-15, 11:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
…och jag noterar att du inte läste artikeln. Annars skulle vi kunnat ha en vuxen diskussion exempelvis om varför, anhängare till det som tidigare kallades ”The Party of Law and Order” är okay med vad som hände den 6/1 och att flera poliser dog med anledning av dessa händelser och att över 140 poliser skadades.

Hör har du en bra artikel om varför Robert Palmer dömdes till fem års fängelse, för det som hände på Japitolium den 6/1:

Robert Scott Palmer, who threw plank and fire extinguisher at police, receives longest Capitol riot sentence

https://www.abc.net.au/news/2021-12-...ence/100711260
Jag förstår att du är ute på ett korståg med lögnen som vapen. Men nu är det som så att ingen polis dog under jan 6 eller med anledning av Jan 6.
https://www.factcheck.org/2021/11/ho...-capitol-riot/
Jag vet att du trots detta kommer fortsätta ljuga om denna händelse, eftersom du helt enkelt är en lögnare. Det ligger i din natur.

I förlängningen kommer din mytomani leda till att du tappar det än mer. Tänk efter här master.bait. Om du måste anävnda lögner för att försvara dina ståndpunkter är dina ståndpunkter sannolikt felaktiga. Själv behöver jag bara hålla mig till sanningen för att smula sönder dina tafatta argument.

Mina sympatier för en Robert Palmer är väldigt små. Man ska inte kasta eldsläckare på någon, allra minst poliser. De var ju för det mesta hjälpsamma och öppnade dörrarna åt demonstranterna så där hade ju den drabbade polisen kunnat vara behjälplig.
Senast redigerad av Japhy 2022-04-15 kl. 11:28.
Citera
2022-04-15, 11:23
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Nedan publicerades redan den 11 januari, så det du försöker göra till sensationella nyheter har nu varit känt i 15 månader. Jag förstår därför inte vad du vill säga med detta.

”Several Capitol Police officers have been suspended in connection with last week's fatal riot at the U.S. Capitol by protesters loyal to President Trump, Acting Chief Yogananda Pittman announced Monday evening.

Pittman said some of the images show "USCP officers and officials that appear to be in violation of Department regulations and policies."”

https://www.npr.org/2021/01/11/95580...ttack-on-capit

Jag tycker att du skall ta dig en titt på nedanstående klipp som är från January 6th kommitténs hearing och innehållet både filmklipp så väl som radiokommunikation från de polisenheter som kämpade mot terroristerna och samtidigt riskerade sins liv.

Det är detta du försöker förneka mör du publicerar dina löjeväckande filmklipp som någon form av bevis gör vad som hände den 6/1 i Kapitolium.

Det är därför mycket tillfredställande att domarna nu kommer för detta Statskuppsförsök och där Robert Palmer är den som hittills fått det längsta straffet med 5 år i fängelse. Tuffare domar är att vänta då man dels började med rättegångarna för de minst allvarliga brotten och dels har kvar att ställa medlemmarna i både Oath Keepers och Proud Boys inför rätta. Där vet man ju dessutom pga läckor från January 6th Kommittén att man nu lyckats flippa medlemmar i dessa bägge organisationer och att de sjunger som kanariefåglar och bland annat har berättat att anfallet mot Kapitolium var organiserat och planerat. Sant att det finns direkta kopplingar direkt till Trumps stab, kanske till och med till Trump själv.

https://www.youtube.com/watch?v=DXnHIJkZZAs

Vad skall videon bevisa:
Att alla människor som vandrade genom dessa dörrar har ej utfört något brott och skall bli frikända om de sitter inne ?

PS. Spoiler detta är inte den enda platsen som Kapitolium Polisen lottsat in folk. Samma polis som dagarna efter berättade i media hur hemska de som gjorde "inbrott" var. Jan 6 är till stor del en scam orkestrerad av FBI.
Citera
2022-04-15, 11:47
Medlem
Citat:
Vad skall videon bevisa:
Att alla människor som vandrade genom dessa dörrar har ej utfört något brott och skall bli frikända om de sitter inne ?

PS. Spoiler detta är inte den enda platsen som Kapitolium Polisen lottsat in folk. Samma polis som dagarna efter berättade i media hur hemska de som gjorde "inbrott" var. Jan 6 är till stor del en scam orkestrerad av FBI.
Som Palm påpekar, om en del av poliserna medvetet bröt mot de direktiv de hade fått i fråga om "crowd control" så är det lika med tjänstefel, sabotage eller t o m myteri från deras sida. Det skapade absolut ingen rätt för folkmassan att komma in, oavsett hur enskilda poliser kan ha agerat. Byggnaden och gräsmattor och trappor runt om var avspärrade hundratals meter ut, det fanns stora tydliga skyltar med röd text som markerade atr byggnaden inte var öppen för allmänheten just denna dag - och Kongressen har full rätt att göra sådana restriktioner när det behövs.

Sedan får man komma ihåg att de här CC-filmerna på Rumble togs tätt inpå att Capitol Police höll på att evakuera kongressens medlemmar och andra gäster, jagade av den ymniga MAGA-mobb som redan befann sig inne i byggnaden och som hade tagit sig in med öppet våld. Polisen var dels hårt ansträngd av brist på personal på flera håll i byggnaden, dels hade de redan en flock ursinniga Trumpaktivister inne i huset, dvs bakom sin rygg. Att man då släpper igenom en relativt lugn grupp som trycker på kan mycket väl ses som ett sätt att prioritera; man ville inte behöva kalla in mer poliser från andra håll i byggnaden till just den här västra ingången där det var relativt lugnt, och alltså provocerar de inte den här strömmen av folk just där.
Citera
2022-04-15, 12:00
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:

Dina inlägg blir mera och mera tragiska Mäster. Direkta lögner staplade på hög
lätt verifierade som just sådana kombinerat med diverse utfall mot dina motdebattörer.
Jag förstår att det är jobbigt just nu med all denna motvind vilket bara är en västanfläkt
mot vad som kommer senare i höst. Inte har du mycket hjälp heller av övriga TDS gänget
förutom några spridda inlägg av klyban och Alpoxen. Visst är det så att arbetsbördan
börjar bli ansträngande? Försök och ta dig tillbaka till en mera normal nivå utan grova lögner
och påhopp. Vi vill väl alla debattera med en någorlunda bibehållen självrespekt?
Senast redigerad av DRAVKCAB 2022-04-15 kl. 12:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in