Citat:
Ursprungligen postat av
GoggeGogelius
Nej för i helvete - är inte ren, ligger konstant på 3-4 mg klona, samt 15-30 mg zopi.
Måste ner till 2 mg klona och take it from there.
Massage! Nacke och käke. Kommer hjälpa mot tinnitusen, min varierar oerhört, ibland kan jag vakna och det är nästan knäpptyst i skallen, och sedan lite smygande ökning mot kvällen. Vissa dagar vaknar man med både "TV-brus" som du säger, och en signal i skallen. Men det faktum att det är tyst ibland ger en hopp. Mindre hoppfullt: senast det var knäpptyst var efter 300 mg diazepam IV efter ett DT i februari...

Massage är bra, jag skaffade en sådan där shiatsu massagedyna + nackmassage. Dessa + vetekudde kom att vara till behov under lång tid.
Det är ju så jävla lurigt med benzo, för ett symptom kan så gott som försvinna, och sedan kommer det tillbaka igen.
Jag stod på 2-3mg x, men när jag blev "allergisk" så kunde jag inte göra en vetting nedtrappning, så jag hoppade av vid 1.5mg = Kamikaze.
Det gäller att trappa varsamt och inte stressa, men för mig gick det åt skogen hur än man gjorde, då det blev paradoxalt efter varje intag.
Hur länge har du tagit bens? Jag tog det dagligen i 9 års tid.