2024-06-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Det du beskriver är väldigt vanligt, allt som gick lätt och ledigt med benso i kroppen blir en fasa utan. Det du kan göra är att träna dig på den minst obehagliga situationen om och om igen, tills det släpper. Sedan tar du nästa, detta kallas KBT och kan ju göras på "egen hand" utan att blanda in proffsen.

Hur lång tid detta tar beror på hur mycket du anstränger dig. Gör du ingenting är risken stor att det utvecklas till panikattacker, som ju är väldigt jobbiga att få rätsida på.

Kan det inte vara pga att jag fortfarande är under AT ? Det är ju likadant varje dag inför jobbet, får ju utmana dem obehagliga situationerna dagligen och det lugnar ner sig för stunden men sen blir det ju inte bättre dagen därpå. Utan det är samma obehagliga känslor på nytt varje dag.
Citera
2024-06-05, 15:36
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriusbastardo
Kan det inte vara pga att jag fortfarande är under AT ? Det är ju likadant varje dag inför jobbet, får ju utmana dem obehagliga situationerna dagligen och det lugnar ner sig för stunden men sen blir det ju inte bättre dagen därpå. Utan det är samma obehagliga känslor på nytt varje dag.
Jo, det du beskriver är en del i abstinensen absolut. Kämpa på.
Citera
2024-06-05, 18:52
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Jo, det du beskriver är en del i abstinensen absolut. Kämpa på.

Precis. När jag genomgick detta så hjälpte det ibland att tänka att varje sån här obehags-situation som man bokstavligen talat tror man ska dö av under benso utsättning att tänka att ju fler och ju mer såna situationer jag utsatte mig för, desto snabbare skulle mitt GABA-system läka, vilket är sant. Detsamma gäller även tex. Opioid-avtändningar där du själv kan påverka jättemycket själv gällande hur lång tid det tar för dig att börja producera normalt dopamin igen genom att "lära & lura hjärnan typ".
Citera
2024-06-05, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jag verkar inte kunna få avtändning på benzo. Har i omgångar ätit Stesolid, ett tag uppemot 30mg per dag. Nu senast blev det ca 5-10mg under ca 1,5 månad pga olika omständigheter efter 1,5 års uppehåll. Slutade för jag inte hade ångest längre och bara mådde sämre av att äta dom och nu en vecka senare har jag fortfarande inte fått ett enda utsättningssymptom utan mår snarare bättre än på länge.

För fem år sen hade jag ätit dagligen i 1,5 år och fick endast lite sömnproblem ett par nätter när jag slutade tvärt. Är för övrigt samma på alla mediciner och droger jag testat/gått på, aldrig haft avtändning annat än bakfylla dagen efter alkohol osv. Har däremot haft lätt för att fastna och svårt för att sluta pga att jag använt droger som coping för att fly verkligheten tidigare, men inte direkt några avtändningar alltså.

Grymt!

Ja vissa klarar sig bra. Men ta det inte för givet. Jag var som du länge men tillslut hoppa det upp och bet mig i röven!!
Citera
2024-06-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzoDynga420
Grymt!

Ja vissa klarar sig bra. Men ta det inte för givet. Jag var som du länge men tillslut hoppa det upp och bet mig i röven!!

Ja exakt så vart det för mig med
Citera
2024-06-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Precis. När jag genomgick detta så hjälpte det ibland att tänka att varje sån här obehags-situation som man bokstavligen talat tror man ska dö av under benso utsättning att tänka att ju fler och ju mer såna situationer jag utsatte mig för, desto snabbare skulle mitt GABA-system läka, vilket är sant. Detsamma gäller även tex. Opioid-avtändningar där du själv kan påverka jättemycket själv gällande hur lång tid det tar för dig att börja producera normalt dopamin igen genom att "lära & lura hjärnan typ".

Grymt , jag förstod poängen .. alltså att utsätta sig mer i obehagliga situationer tills man vänjer sig.

Fallet är ju inte så för mig såhär dags, mitt psyke vill inte vänja sig. Får panik av alla sociala situationer och även fast jag kastar in mig i situationen ändå så blir det inte bättre till nästa gång.. Jag kanske fortfarande är i tidigt skede under at
Citera
2024-06-05, 21:50
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Grymt , jag förstod poängen .. alltså att utsätta sig mer i obehagliga situationer tills man vänjer sig.

Fallet är ju inte så för mig såhär dags, mitt psyke vill inte vänja sig. Får panik av alla sociala situationer och även fast jag kastar in mig i situationen ändå så blir det inte bättre till nästa gång.. Jag kanske fortfarande är i tidigt skede under at

Ja det är svårt att avgöra när jag ej vet hur länge du varit tablettfri?
Citera
2024-06-05, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Ja det är svårt att avgöra när jag ej vet hur länge du varit tablettfri?

Det vart ju tack vare dig jag blev tablettfri ! följer du inte min resa , chefen ? fick peta i mig 60mg inderal inför jobb-presentationen. Satan vilken hög puls jag fick dagen efter. Har iallafall undvikit benso till högsta pris

Cirka 2 veckor fri från benso hittills
Citera
2024-06-05, 23:00
Medlem
Citat:
Det vart ju tack vare dig jag blev tablettfri ! följer du inte min resa , chefen ? fick peta i mig 60mg inderal inför jobb-presentationen. Satan vilken hög puls jag fick dagen efter. Har iallafall undvikit benso till högsta pris

Bra jobbat!!!

Två veckor är tidigt.. men det låter som du grejat det svåraste!

Var snäll med dig själv.. om du känner att det är råjobbigt med den sociala delen, var för dig själv mer.. slicka såren...

Peace.
Citera
2024-06-06, 11:26
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:

Haha ledsen kompis! Blandade ihop dig och en annan användare

Grymt bra jobbat! Fortsätt på den vägen!
Citera
2024-06-09, 18:43
Medlem
Har käkat för mycket stesolid, jag har recept på 30mg/dag men har snarare käkat runt 60-80mg/dag. Nu måste jag ner till 30 mg igen, har inte något att trappa ner med att prata om kanske 5st 10r extra utöver mitt recept. Har redan börjat skaka och får lite ångest men frågan är om jag behöver oroa mig för att få kramper?
Citera
2024-06-10, 08:58
Medlem
populopiduss avatar
2 veckor sen senaste Stesoliden och noll abstinens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in