2024-12-27, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkithusetBrinner
Förstår det är skönt att prata av sig här. Tycker du ska försöka byta till diazepam om du har tillgång till det. Resan blir stabilare. Hos dem jag gjorde min utsättning kör bara diazepam. Bäst enligt dem.

Ja, jag fick det också på min första avgiftning för 15år sedan.
Citera
2024-12-29, 13:03
Medlem
När är det rekommenderat att börja styrke träna på gymmet som vanligt igen ?

Provade redan ganska direkt första veckan på avtändningen , tvingade mig till gymmet.

Fick hjärtklappning hela tiden under träningen och var i konstant panik-läge. Åt ganska mycket mat hela veckan däremot men jag rasa ändå i vikt. Fattar nu i efterhand att det kanske inte va så smart och utsätta sig för styrketräning såpass tidigt.
Citera
2024-12-29, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriusbastardo
När är det rekommenderat att börja styrke träna på gymmet som vanligt igen ?

Provade redan ganska direkt första veckan på avtändningen , tvingade mig till gymmet.

Fick hjärtklappning hela tiden under träningen och var i konstant panik-läge. Åt ganska mycket mat hela veckan däremot men jag rasa ändå i vikt. Fattar nu i efterhand att det kanske inte va så smart och utsätta sig för styrketräning såpass tidigt.
Börja med promenader några dagar och se hur det känns. Men du kan nog börja gymma igen inom kort då din at verkar väldigt mild i o med att du ens får tanken att gå till gymmet, haha. Lycka till o kör hårt
Citera
2024-12-30, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smolov
Börja med promenader några dagar och se hur det känns. Men du kan nog börja gymma igen inom kort då din at verkar väldigt mild i o med att du ens får tanken att gå till gymmet, haha. Lycka till o kör hårt

Tro mig min at har varit allt annat än mild, om du läser mina tidigare inlägg. Har klivit av och på benso under 6 månaders tid pga jag inte kom nån vart med atn.

Har blivit så familjär med alla symtomer nu bara, det är nog det. Anledningen till att jag tänker på gymmet är för att det är det ända som får mig o känna mig riktigt bra, när jag är i form.

Men får inga resultat alls , hur hårt jag än tränar. Känns som att jag ska få en panikattack varje gång jag blir andfådd. Dessutom är mitt adrenalin helt ur kontroll.

Tror att mina kortisol nivåer måsta sjunka ordentligt innan jag kan börja träna som förr igen, undrar bara hur lång tid det lär ta.
Citera
2025-01-12, 15:20
Medlem
swapzs avatar
Har varit ren över ett år nu från benso och kan säga att det är en av dem värsta droger att sluta med, heroin är ingeting jämfört med detta. Det är först nu jag börjar känna mig helt återställd, inte helt men en god bit på vägen. Va försiktiga o missbruka inte detta ta enbart i medecinskt syfte och inte under längre perioder.
Citera
2025-01-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Har varit ren över ett år nu från benso och kan säga att det är en av dem värsta droger att sluta med, heroin är ingeting jämfört med detta. Det är först nu jag börjar känna mig helt återställd, inte helt men en god bit på vägen. Va försiktiga o missbruka inte detta ta enbart i medecinskt syfte och inte under längre perioder.

Hur länge bruka du & vilka mängder ?
Citera
2025-01-14, 20:02
Medlem
Nu är jag 5 veckor ren och gymmet funkar fortfarande inte, det triggar igång alla mina symtomer. Hjärtklappning, panikångest, bröstsmärtor, yrsel. Min kropp säger emot , sen kvarstår alla symtomer dagen ut.

Promenader är det enda som ger mig positiv effekt, är det någon som känt samma gällande gym ? När ungefär kommer det lätta?
Citera
2025-01-16, 22:07
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriusbastardo
Hur länge bruka du & vilka mängder ?

1 år lite mer, dagligt bruk
Citera
2025-01-26, 22:05
Medlem
Nån som kört testo(TRT) under avtändning på benso ? Är 1 månad benso-fri och lider av PAWS.

Funderar på att köra testo & gymma. Läst flera trådar på bl.a BenzoBuddiez där flera gjort liknande o det ska ha hjälpt dom något otroligt.

Någon med erfarenhet kring ämnet o ifall det underlättar AT:n ?
Citera
2025-01-28, 11:24
Medlem
LasseSaharas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymous32
Nån som kört testo(TRT) under avtändning på benso ? Är 1 månad benso-fri och lider av PAWS.

Funderar på att köra testo & gymma. Läst flera trådar på bl.a BenzoBuddiez där flera gjort liknande o det ska ha hjälpt dom något otroligt.

Någon med erfarenhet kring ämnet o ifall det underlättar AT:n ?
Nu vet inte jag om detta är rätt tråd, men:

Jag körde Testo P 300mg/ew i 12 veckor för 2 år sedan i samband med att jag klev av Diazepam+Alkohol efter 1 års missbruk.

Absolut, det hjälpte mig att få upp motivationen till att lägga fokuset på gymmet istället för tabletterna. Men jag kunde inte köra fullt ut i gymmet på grund av mina kraftiga utsättningssymptom. Så för mig kändes det som slöseri och då valde jag att kliva av.

I samband med min PCT när testo-nivåerna droppade så kom en kraftig dipp i mitt mående, jag har faktiskt aldrig mått så dåligt i hela mitt liv, vilket ledde till att jag tog ett återfall.

Nu nämnde iofs du att det var TRT som var aktuellt för dig, så att "kliva av" kanske inte blir aktuellt för dig.

Jag körde en kur Testo/E 500mg/EW efter 1 år som nykter och kan säga att det var som dag och natt. Då förstod jag verkligen varför folk som börjar kura aldrig slutar
Citera
2025-01-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseSahara
Nu vet inte jag om detta är rätt tråd, men:

Jag körde Testo P 300mg/ew i 12 veckor för 2 år sedan i samband med att jag klev av Diazepam+Alkohol efter 1 års missbruk.

Absolut, det hjälpte mig att få upp motivationen till att lägga fokuset på gymmet istället för tabletterna. Men jag kunde inte köra fullt ut i gymmet på grund av mina kraftiga utsättningssymptom. Så för mig kändes det som slöseri och då valde jag att kliva av.

I samband med min PCT när testo-nivåerna droppade så kom en kraftig dipp i mitt mående, jag har faktiskt aldrig mått så dåligt i hela mitt liv, vilket ledde till att jag tog ett återfall.

Nu nämnde iofs du att det var TRT som var aktuellt för dig, så att "kliva av" kanske inte blir aktuellt för dig.

Jag körde en kur Testo/E 500mg/EW efter 1 år som nykter och kan säga att det var som dag och natt. Då förstod jag verkligen varför folk som börjar kura aldrig slutar

Tack för svar !

Intressant , har ungefär samma problem just nu då mina utsättningssymptom hindrar mig från att kunna gymma. Min kropp lyckas inte hantera stress under träningspasset vilket resulterar i panik attacker. Samtidigt lägger jag inte på mig nån vikt hur mycket jag än äter.

TRT kanske var fel beskrivning men jag menar en testo kur på 6 månader, du tycker jag ska alltså vänta tills min AT lagt sig ? Får man fråga hur lång tid det tog för dig o känna dig bra återställd o när kunde du börja gymma som vanligt igen ?
Citera
2025-01-30, 09:11
Medlem
LasseSaharas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymous32
Tack för svar !

Intressant , har ungefär samma problem just nu då mina utsättningssymptom hindrar mig från att kunna gymma. Min kropp lyckas inte hantera stress under träningspasset vilket resulterar i panik attacker. Samtidigt lägger jag inte på mig nån vikt hur mycket jag än äter.

TRT kanske var fel beskrivning men jag menar en testo kur på 6 månader, du tycker jag ska alltså vänta tills min AT lagt sig ? Får man fråga hur lång tid det tog för dig o känna dig bra återställd o när kunde du börja gymma som vanligt igen ?

Jag förstår dig fullt ut. Been there done that. Det tog mig ungefär 6 månader från sista tablett till att jag kunde köra fullt ut på gymmet.

Ja, jag skulle verkligen rekommendera att vänta med kuren, iallafall tills det värsta har lagt sig. Jag kommer ihåg att mitt största problem under min AT var att sköta kost och sömn. Den psykiska AT'n kombinerat med den fysiska gjorde att jag knappt kunde sova, äta eller dricka, vilket försämrade mina resultat. Weed/hasch hjälpt mig otroligt mycket här.

Värt att nämna är att mitt dagliga snitt-bruk va ungefär såhär: 100-150mg Diazpeam. 3-5mg Xanor, 2-6mg Iktorevil och slutligen 5-12 starköl eller 15-50cl sprit dagligen. Dom sista dagarna innan jag la in mig och valde att söka hjälp så adderades även Kodein i mixen, resulterade i en överdos och därmed slutet på tablett karriären.

Va stark så kommer du ta dig igenom detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in