2022-03-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderneslandet.
Jag har en stor insikt och kunskap inom SOG.

Bil du prata SOG och övningar etc med en som tjänstgör i försvaret, när du aldrig ens genomgått lumpen?
Du har noll och ingen insikt i SOG. Dina inlägg bevisar det.
Citera
2022-03-07, 21:05
Medlem
Faderneslandet.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Du har noll och ingen insikt i SOG. Dina inlägg bevisar det.

Jo då. Jag har djup kunskap inom SOG, det riktiga SOG. Inte denna fejkversion du försöker sprida om att Petra höll på sköt på fiender när hon var en (liten) del utav underrättelseavdelningen. Hon var en operatör, men inte en stridsoperatör i SOG.

Sedan tror jag att du luras av henne när hon säger att hon är en elitsoldat, vilket hon givetvis inte är. Men tekniskt sett så kan hon kalla dig det, då hon genomförde jägarutbildningen. Kvoterades in såklart, men det vill du inte höra…

Du har aldrig ens gjort lumpen, och ska sätta mig på plats angående försvaret?
Citera
2022-03-07, 21:12
Medlem
Citat:
Jo då. Jag har djup kunskap inom SOG, det riktiga SOG. Inte denna fejkversion du försöker sprida om att Petra höll på sköt på fiender när hon var en (liten) del utav underrättelseavdelningen. Hon var en operatör, men inte en stridsoperatör i SOG.

Sedan tror jag att du luras av henne när hon säger att hon är en elitsoldat, vilket hon givetvis inte är. Men tekniskt sett så kan hon kalla dig det, då hon genomförde jägarutbildningen. Kvoterades in såklart, men det vill du inte höra…

Du har aldrig ens gjort lumpen, och ska sätta mig på plats angående försvaret?
Ett klart tecken på att du inte kan något om sog är att du påstår dig ha djup kunskap om sog. Gjorde värnplikten som MP på livgardet 08. Gissar på att du sorterades bort vid mönstringen.
Citera
2022-03-07, 21:14
Medlem
Faderneslandet.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Ett klart tecken på att du inte kan något om sog är att du påstår dig ha djup kunskap om sog. Gjorde värnplikten som MP på livgardet 08. Gissar på att du sorterades bort vid mönstringen.

Livgardet HAHAHAH, lämna militärområden tack!

Näää, jag tog mig igenom och tjänstgör nu. Jag har djup kunskap inom SOG, du har ingen kunskap inom SOG.
Citera
2022-03-08, 01:01
Moderator
Parongatans avatar
Jag tror att Karim är en hyfsad kirurg och att han är extremt noga med att "vinna". Att lyckas med operationen och vinna omgivningens respekt. Däremot skulle jag aldrig vilja ha någon form av patientkontakt med honom, utanför kirurgin.

Karim är narcissist ända ut i fingerspetsarna och han har ett dödligt behov av revansch, oavsett vägen dit. De flesta som fått kämpa med studier och andra prestationer brukar bli ödmjuka.

Karim skulle slänga av handikappade barn på Lisebergs barnbåtar om båten skulle börja rulla lite i den meterdjupa bassängen. "Eyy, vad fan skulle ja fakking göra mannen? Den fakking båtjäveln höll på att sjunka fan!"

Han blev nästan på lipen när han låg där i sängen och knydde om uteblivna förebilder. Bara att skriva en bok som heter "Från bankrånare till läkare" är ju löjeväckande bara det. Han har inte ens själv varit bankrånare.

Karim sa något i stil med: "Men jag kan identifiera mig med dem. Jag hade sådana omkring mig." Karim påminner om en annan cry baby. Snöflingepolisen Nadim Ghazale som bor i Borås. Samma aggressivitet, revanschlystnad och hatiska blick.

De absolut mest starka individerna är de som visar empati och som lyfter sin omgivning, utan att någon måste se det. Karim kan åka runt i sin svarta Audi A7 Sportback från 2016 och kalla några av rikets mest viktiga människor för fakking idioter. Patetiskt skit, hela alltet..

Och låt SOG-trollet Faderneslandet vara. En uppenbar skitprofil skapad för bara ett par dagar sedan. Endast här för att provocera och dra vår energi genom nonsensdiskussioner, rundgång, logiska kullerbyttor, lögner och trams. Bara att skita i och ignorera.
Citera
2022-03-08, 10:20
Medlem
Citat:
Jag har en stor insikt och kunskap inom SOG.

Bil du prata SOG och övningar etc med en som tjänstgör i försvaret, när du aldrig ens genomgått lumpen?

Min sista kommentar gällande detta. Jag har troligen burit uniform redan innan du gick på dagis. Dessutom var jag delaktig i inspelningarna av Elitstyrkans hemligheter, nej, jag var inte en av de 18.

Så jag vet med 100% säkerhet att du snackar en massa skit och tro dig veta saker om personer som du aldrig träffat.

Så släppt ditt dravel om SOG, ingen blir imponerad. Tråden handlar om en TV serie.
Jag är i tråden för att jag är intresserad av att ta del av reaktioner på serien som jag varit med att göra.
Citera
2022-03-08, 11:05
Medlem
Får se hur länge instruktörerna låter de exemplariska får vara i fred. De kommer snart leta sprickor och problemisera duktigheten. Jag har märkt efter dryga en säsong att flesta av instruktörerna inte tål när någon är bättre än dem. De som får mest beröm är deltagare som är underdogs och bär offerkofta, som gråter mycket hela jävla tiden. Dessa är ödmjuka och halvduktuga vilket instruktörerna kan hantera. Ödmjuka och suveräna klarar de inte av. Brandmanstjejen skulle förmodligen klå Pam i vilken övning som helst.
Senast redigerad av bohonos 2022-03-08 kl. 11:10.
Citera
2022-03-08, 22:53
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Får se hur länge instruktörerna låter de exemplariska får vara i fred. De kommer snart leta sprickor och problemisera duktigheten. Jag har märkt efter dryga en säsong att flesta av instruktörerna inte tål när någon är bättre än dem. De som får mest beröm är deltagare som är underdogs och bär offerkofta, som gråter mycket hela jävla tiden. Dessa är ödmjuka och halvduktuga vilket instruktörerna kan hantera. Ödmjuka och suveräna klarar de inte av. Brandmanstjejen skulle förmodligen klå Pam i vilken övning som helst.

Är det någon särskild du minns som du tänker på?

Kollar igenom lite på första säsongen för jag vill ändå nagelfara de här SOG-instruktörernas beteenden.

Kollar än så länge på avsnitt 1.

Madeleine Vall Beijner -thaiboxaren Madeleine Vall Beijner https://g.co/kgs/ume1KY

Max Giovanni Pisano

Robin Gustafsson (unga lilla 19-åringen)

Lukas Svärd (transan)

David Lavröd

Pontus Josefsson http://gratistidning.com/kiruna/2019...-hojdarrekord/

Ali Yusefi

Anna-Lee Markstedt

Rebecka Sundell

Marcus Brandt
https://www.mitti.se/nyheter/marcus-...M0HzbiEvHkt1g/

Kristoffer Ahlin https://images.app.goo.gl/8hS7YCLfhX6r6kC4A

Anthony Yigit (proffsboxaren som vann)

Thomas Elengård (läkaren som vann) https://images.app.goo.gl/hmr4uVkHuh97hSpu6

William Thorén

Emma Vånemo

Hampus Wenklo (-vann också säsongen)
https://images.app.goo.gl/AMNsBY9iJBLXwdes8

Fredrik Johansson https://images.app.goo.gl/fh3ggx8VTkSRZUQc9

Elin Härkönen (Paolos gamla flamma)

Det som stör mig hittills är att man inte får se instruktörernas "infall" varför de totalsågar någon.

Avsnitt 1

Rekryterna ska hoppa från nån brygga med händerna och fötterna bundna. Instruktörerna är impade av Fredrik Johansson som gör det bra trots att han tidigare i sitt liv hamnat under vattnet.

(Däremot när det boxningsmatch, avsnitt 2 Lukas, transan, vill inte boxas alls. Han klarar inte av att slåss. Han får boxas med en tjej, Elin Härkönen.
Matchen bryts ganska snabbt.

Madeleine som är professionell fighter får inte slåss alls, för de vill se om hon bryter ihop av att inte få utöva sin gren. Mycket godtycklighet här.)

Samarbetsövningen består av att de ska springa med tunga bensindunkar.
Emma säger att hon är en ensamvarg och inte alls gillar att samarbeta.

Fredrik Johansson kommer näst sist, men verkar ha en ganska klen tjej att bära bensindunkarna med.

Då bestämmer sig SOG-instruktörerna för
"Fredrik har inget jävlar anamma alls". De måste känna honom på pulsen i ett förhör.

Han tas in på förhör. "Du har kommit sist i alla grenar idag"
(Vad menar de? Han gjorde ju bra ifrån sig vid vatten-till botten med bundna händer-övningen).

"Jo, men jag tycker jag kompenserade upp det"

Då blir PAM tokrasande och iskall "DU HAR INGEN SJÄLVINSIKT ALLS!!!"
Och så åkte han ut med ren iskyla utan ett ord, för att han sagt så.

(Vad hände med Lukas som maskade med att inte slå alls vid boxningen?

Vad hände med Emma som kom sist vid gemenskapsövningen?)

Nä, ren godtycklighet och att SOG-instruktörerna kan få åtnjuta sin pennalism-kåthet i TV-format.

Edit: Har lite för mycket tid nu, så jag kanske orkar plöja igenom säsong 1 för att nagelfara instruktörernas godtyckliga infall, vilka de daltar med, vilka de låter maska, vilka de låter få lättare övningar genom att möta lättare partners i strid etc, medan de mot andra kan få utlopp för sin pennalism.

Edit 2: Okej, jag missade lite att Fredrik Johansson kom flera minuter sist i första språngmarschen. Men ändå, SOG-staben bemöter folk olika. Och ser till att skrika iskallt åt vissa, samtidigt som de daltar med andra.
Övningarna blir ju manipulativa hur folk sätts samman osv.
Senast redigerad av dialektiker 2022-03-08 kl. 23:11.
Citera
2022-03-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Är det någon särskild du minns som du tänker på?

Kollar igenom lite på första säsongen för jag vill ändå nagelfara de här SOG-instruktörernas beteenden.

Kollar än så länge på avsnitt 1.

Madeleine Vall Beijner -thaiboxaren Madeleine Vall Beijner https://g.co/kgs/ume1KY

Max Giovanni Pisano

Robin Gustafsson (unga lilla 19-åringen)

Lukas Svärd (transan)

David Lavröd

Pontus Josefsson http://gratistidning.com/kiruna/2019...-hojdarrekord/

Ali Yusefi

Anna-Lee Markstedt

Rebecka Sundell

Marcus Brandt
https://www.mitti.se/nyheter/marcus-...M0HzbiEvHkt1g/

Kristoffer Ahlin https://images.app.goo.gl/8hS7YCLfhX6r6kC4A

Anthony Yigit (proffsboxaren som vann)

Thomas Elengård (läkaren som vann) https://images.app.goo.gl/hmr4uVkHuh97hSpu6

William Thorén

Emma Vånemo

Hampus Wenklo (-vann också säsongen)

Fredrik Johansson https://images.app.goo.gl/fh3ggx8VTkSRZUQc9

Elin Härkönen (Paolos gamla flamma)

Det som stör mig hittills är att man inte får se instruktörernas "infall" varför de totalsågar någon.

Avsnitt 1

Rekryterna ska hoppa från nån brygga med händerna och fötterna bundna. Instruktörerna är impade av Fredrik Johansson som gör det bra trots att han tidigare i sitt liv hamnat under vattnet.

(Däremot när det boxningsmatch, avsnitt 2 Lukas, transan, vill inte boxas alls. Han klarar inte av att slåss. Han får boxas med en tjej, Elin Härkönen.
Matchen bryts ganska snabbt.

Madeleine som är professionell fighter får inte slåss alls, för de vill se om hon bryter ihop av att inte få utöva sin gren. Mycket godtycklighet här.

Samarbetsövningen består av att de ska springa med tunga bensindunkar.
Emma säger att hon är en ensamvarg och inte alls gillar att samarbeta.

Fredrik Johansson kommer näst sist, men verkar ha en ganska klen tjej att bära bensindunkarna med.

Då bestämmer sig SOG-instruktörerna för
"Fredrik har inget jävlar anamma alls". De måste känna honom på pulsen i ett förhör.

Han tas in på förhör. "Du har kommit sist i alla grenar idag"
(Vad menar de? Han gjorde ju bra ifrån sig vid vatten-till botten med bundna händer-övningen).

"Jo, men jag tycker jag kompenserade upp det"

Då blir PAM tokrasande och iskall "DU HAR INGEN SJÄLVINSIKT ALLS!!!"
Och så åkte han ut med ren iskyla utan ett ord, för att han sagt så.

(Vad hände med Lukas som maskade med att inte slå alls vid boxningen?

Vad hände med Emma som kom sist vid gemenskapsövningen?)

Nä, ren godtycklighet och att SOG-instruktörerna kan få åtnjuta sin pennalism-kåthet i TV-format.

Edit: Har lite för mycket tid nu, så jag kanske orkar plöja igenom säsong 1 för att nagelfara instruktörernas godtyckliga infall, vilka de daltar med, vilka de låter maska, vilka de låter få lättare övningar genom att möta lättare partners i strid etc

Edit 2: Okej, jag missade lite att Fredrik Johansson kom flera minuter sist i första språngmarschen. Men ändå, SOG-staben bemöter folk olika. Och ser till att skrika iskallt åt vissa, samtidigt som de daltar med andra.
Övningarna blir ju manipulativa hur folk sätts samman osv.
Kollar på Danska versionen som är mycket bättre,ledarna behandlar alla lika och är inte otrevliga för ingenting.
Det är skillnad på att tracka och prata ner eleverna eller va hård och konsekvent.
Senast redigerad av supermuppen1 2022-03-08 kl. 23:11.
Citera
2022-03-08, 23:10
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Kollar på Danska versionen som är mycket bättre,ledarna behandlar alla lika och är inte otrevliga för ingenting.

Och det är ju mer realistiskt hur det går till på riktigt i de där uttagningarna, eller hur?
Citera
2022-03-08, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Och det är ju mer realistiskt hur det går till på riktigt i de där uttagningarna, eller hur?
Jo det verkar så,mera fysiska övningar tycker jag,missköter dom sig får dom riktiga straff.
inget daltande med dom kvinnliga deltagarna som man kan ana i det svenska programmet.
Nä danskarna klår oss igen
Citera
2022-03-08, 23:26
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Jo det verkar så,mera fysiska övningar tycker jag,missköter dom sig får dom riktiga straff.
inget daltande med dom kvinnliga deltagarna som man kan ana i det svenska programmet.
Nä danskarna klår oss igen

Det som stör mig är att om SOG instruktörerna inte gillar någon så kan de "manipulera" övningarna som de vill, sätta samman folk i team som försvagar dem, låta någon som är bra på något inte få delta osv för att få rekryten att misslyckas.

De vågar inte skälla så mycket på tjejer. Det har du rätt i.

De väljer nog sina "offer" som de nog också kan vinkla att framstå i sån dålig dager så PAM kan få sitta där och skälla.

(De är också lite fega. Om de låter en tjej som PAM stå för totalsågningen och det iskalla bemötandet, så får de inte på sig kritik om pennalism på samma sätt som att de manliga SOG medarbetarna skulle stå för det mest hånfulla beteendet. Det är också något som känns manipulativt med deras upplägg.)
Senast redigerad av dialektiker 2022-03-08 kl. 23:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in