Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Nr 18 var höjdrädd. Vissa avsnitt stupade det rätt ner. Att hon inte vågade lita på nr 3 visade sig vara rätt instinkt. Han lämnade henne livrädd på en klippavsats. När instruktörerna kom kände hon trygghet och kunde fortsätta. Satt i huvudet på henne och inte i kroppen.
Om nr 3 verkligen inte kunde få med henne skulle han stannat till instruktörerna kom till dem och tagit det därifrån. Antingen med deras hjälp tagit sig vidare eller lämnat henne med instruktörerna och efter klartecken själv tagit sig vidare. Lämna henne ensam var nog ett sådant kardinalfel att instruktörerna inte ens fattade först vilken jubelidiot det var. När han sedan fick chansen att förklara sig använder han ordet
börda. "
Jag tror vi hört nog. Ge mig din bindel".
Till och med MENA-läkare som åker gräddfil och ges möjligheter har alltså noll förmåga att inse misstag och backa, ens när experter talar om det för dem. Hade han backat, bett om ursäkt och visat att han förstod sitt misstag hade han säkert klarat sig ett avsnitt till, men däremot förlorat anseende hos klanen i "urten".
Jag är hemskt ledsen, att jag blandar ihop numren. Jag menar rekryt nummer 4, Debbie, som hade bakgrund i israelisk arme.
Hon gick ju tillsammans med en instruktör.
Han lyckades ju inte heller få henne vidare. Men han lyckades ju undvika den omöjliga situationen genom att hon fick lämna in sitt nummer.
Visst, nu fick andra upp nr 18 med sina nya krafter, men det hade ju kunnat vara omöjligt att även hon inte orkat.
Visst Karim är säkert ett svin och oduglig som läkare också med tanke på det lågvattenspråk och attityd som överhuvudtaget inte på några villkor får förekomma i ett sånt här elit-sammanhang. Där deltagare ska vara extremt vassa både i kompetens, styrka, socialt och psykiskt.
Men man kan ju ändå se instruktören som inte fick upp Debbie nr 4, också som misslyckad.
Men han fick en enklare lösning, hon kunde lämna in numret och åka hem.
Det valet fick ju inte Karim.
Ja, ja, hoppas ni fattar vad jag menar.