2022-03-03, 22:57
Medlem
Karim, vilken skam för läkarkåren.
Jag är helt säker på att han fuskade på högskoleprovet och säkerligen andra prov.
Hoppas han blir avskedad.
Citera
2022-03-03, 23:01
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jo, men de beter sig olika otrevligt mot olika deltagare då de får lämna.

Hur det upplevs beror väl lite på hur materialet klipps ihop, men jag tror en person som ger allt men som helt enkelt inte orkar mer eller någon som tvingas ge upp pga. medicinska skäl möts med mer respekt än de som inte anstränger sig till max och ger upp för lätt, de som maskar eller någon som har ett klart olämpligt beteende.
Citera
2022-03-03, 23:06
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Otrevligheten tycker jag också går för långt.
Speciellt när de behandlar deltagare så olika med sin otrevlighet.
Varför?
Vad fyller detta för funktion?

Förresten tycker jag att läkaren delvis förklarade sin situation. Han fick ont i ryggen.
Det kan vara rätt allvarligt att påfresta ryggen i en överdriven situation.

Till vilken rätt har de då att hånfullt säga "du fick ont i ryggen och lite skavsår".
Han kanske inte fick plats att vila på klippkanten med 18 och var tvungen att ta sig upp.
Instruktören som fick 3:an att lämna in numret maskade ju också i så fall, om rätt ska vara rätt.

Helt makalöst kaxiga och spydiga. Framstår ju som tvättäkta psykopater. Märks att de vill göra bra tv, sjukt överdrivet.

Hoppas innerligt att inte verkligheten ser ut så och man behandlar människor som slavar.

Helt ofattbart att ens utsätta sig för denna tortyr.
Citera
2022-03-03, 23:13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Jo, de kommentarerna efteråt var något i särklass missanpassat för att överhuvudtaget befinna sig bland den här typen av rekryter.

Inte i närheten av någon bland de lägsta klassens deltagare från förra säsongen hade uttryckt sig så.

Jag förstår att ni som är hemma i sådana här sammanhang aldrig överhuvudtaget sett någon rekryt med den attityden.

Men jag försöker ändå förstå vad han kunnat göra med en medklättrare som inte orkar mer?

Var det inte en slump ihop med att de som hämtade henne hade nya krafter att de kunde få upp henne?

Instruktören med 3:an klarade ju inte heller att få med sig sin deltagare, och då lämnade hon in sitt nummer.

Hur dålig attityd spännblatte Karim än hade, så undrar jag ändå vad han skulle gjort?

Nr 18 var höjdrädd. Vissa avsnitt stupade det rätt ner. Att hon inte vågade lita på nr 3 visade sig vara rätt instinkt. Han lämnade henne livrädd på en klippavsats. När instruktörerna kom kände hon trygghet och kunde fortsätta. Satt i huvudet på henne och inte i kroppen.

Om nr 3 verkligen inte kunde få med henne skulle han stannat till instruktörerna kom till dem och tagit det därifrån. Antingen med deras hjälp tagit sig vidare eller lämnat henne med instruktörerna och efter klartecken själv tagit sig vidare. Lämna henne ensam var nog ett sådant kardinalfel att instruktörerna inte ens fattade först vilken jubelidiot det var. När han sedan fick chansen att förklara sig använder han ordet börda. "Jag tror vi hört nog. Ge mig din bindel".

Till och med MENA-läkare som åker gräddfil och ges möjligheter har alltså noll förmåga att inse misstag och backa, ens när experter talar om det för dem. Hade han backat, bett om ursäkt och visat att han förstod sitt misstag hade han säkert klarat sig ett avsnitt till, men däremot förlorat anseende hos klanen i "urten".
Citera
2022-03-03, 23:25
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Till och med MENA-läkare som åker gräddfil och ges möjligheter har alltså noll förmåga att inse misstag och backa, ens när experter talar om det för dem. Hade han backat, bett om ursäkt och visat att han förstod sitt misstag hade han säkert klarat sig ett avsnitt till, men däremot förlorat anseende hos klanen i "urten".
Klanledaren i orten hade inga invändningar mot att han lämnat en svennehora istället för att kasta ner ryggsäcken för branten och bära hennes 14 kg kropp över ryggen, det hade han gjort om hon hade rätt etnicitet.

Karim klarar inte mitt språktest då han anammat en förbjuden dialekt, ingalunda klarar afrikanska TV-kvot-flyktingen Debbie mitt språktest
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-03-04 kl. 00:12.
Citera
2022-03-03, 23:26
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Hur det upplevs beror väl lite på hur materialet klipps ihop, men jag tror en person som ger allt men som helt enkelt inte orkar mer eller någon som tvingas ge upp pga. medicinska skäl möts med mer respekt än de som inte anstränger sig till max och ger upp för lätt, de som maskar eller någon som har ett klart olämpligt beteende.

Tror jag också.

Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Helt makalöst kaxiga och spydiga. Framstår ju som tvättäkta psykopater. Märks att de vill göra bra tv, sjukt överdrivet.

Hoppas innerligt att inte verkligheten ser ut så och man behandlar människor som slavar.

Helt ofattbart att ens utsätta sig för denna tortyr.

Snack. De har en lagom distans till deltagarna. De ska nämligen köra slut på dem, pressa dem till det yttersta, få dem på kort tid känna att det är på allvar, liv och död, få bort tidsuppfattningen. Det har ca en vecka på sig. Stå där med snuttefilt, ge kompis-massage, läsa sagor och flabba skapar liksom inte rätt stämning.

Alla män över 35-40 år har gått igenom snarlika saker vad gäller attityd, mer eller mindre. Först lite tuffare 8-10 veckor sedan ytterligare 6-13 månader. Man pressar dock inte vanliga värnpliktiga så här hårt dock och det är väl inga värnpliktiga som gör dessa övningar - falla baklänges från 8-10 meter, klättra lodrätt 300 meter, ålning medelst hasning i ett par timmar på en stenstrand.
Citera
2022-03-03, 23:30
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Nr 18 var höjdrädd. Vissa avsnitt stupade det rätt ner. Att hon inte vågade lita på nr 3 visade sig vara rätt instinkt. Han lämnade henne livrädd på en klippavsats. När instruktörerna kom kände hon trygghet och kunde fortsätta. Satt i huvudet på henne och inte i kroppen.

Om nr 3 verkligen inte kunde få med henne skulle han stannat till instruktörerna kom till dem och tagit det därifrån. Antingen med deras hjälp tagit sig vidare eller lämnat henne med instruktörerna och efter klartecken själv tagit sig vidare. Lämna henne ensam var nog ett sådant kardinalfel att instruktörerna inte ens fattade först vilken jubelidiot det var. När han sedan fick chansen att förklara sig använder han ordet börda. "Jag tror vi hört nog. Ge mig din bindel".

Jag är hemskt ledsen, att jag blandar ihop numren. Jag menar rekryt nummer 4, Debbie, som hade bakgrund i israelisk arme.

Hon gick ju tillsammans med en instruktör.
Han lyckades ju inte heller få henne vidare. Men han lyckades ju undvika den omöjliga situationen genom att hon fick lämna in sitt nummer.

Visst, nu fick andra upp nr 18 med sina nya krafter, men det hade ju kunnat vara omöjligt att även hon inte orkat.

Visst Karim är säkert ett svin och oduglig som läkare också med tanke på det lågvattenspråk och attityd som överhuvudtaget inte på några villkor får förekomma i ett sånt här elit-sammanhang. Där deltagare ska vara extremt vassa både i kompetens, styrka, socialt och psykiskt.
Men man kan ju ändå se instruktören som inte fick upp Debbie nr 4, också som misslyckad.
Men han fick en enklare lösning, hon kunde lämna in numret och åka hem.
Det valet fick ju inte Karim.

Ja, ja, hoppas ni fattar vad jag menar.
Citera
2022-03-03, 23:32
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Klanledaren i orten hade inga invändningar mot att han lämnat en svennehora istället för att kasta ner ryggsäcken för branten och bära hennes 14 kg kropp över ryggen, det hade han gjort om hon hade rätt etnicitet.

Karim klarar inte mitt språktest då han anammat en förbjuden dialekt, ingalunda klarar afrikanska TV-kvot-flyktingen Debbie mitt språktest

Jag tror inte ens rätt etnicitet hade hjälpt. De skiter i sina egna också. Ingen normal akademiker använder "fucking" i sitt vokabulär.

Kenya-flickan verkar väl ha en skaplig attityd även om ödmjukheten känns konstlad. Jag reagerade dock på att hon kom hit själv som barn och lämnade pappa och mamma kvar i Kenya. Que? Varför kom hon hit för? Ska inte ett barn vara med sina föräldrar?
Citera
2022-03-03, 23:40
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Jag tror inte ens rätt etnicitet hade hjälpt. De skiter i sina egna också. Ingen normal akademiker använder "fucking" i sitt vokabulär.

Kenya-flickan verkar väl ha en skaplig attityd även om ödmjukheten känns konstlad. Jag reagerade dock på att hon kom hit själv som barn och lämnade pappa och mamma kvar i Kenya. Que? Varför kom hon hit för? Ska inte ett barn vara med sina föräldrar?

Instruktörerna valde militära värderingar att visa på att hur man inte kan göra på fällt, men dom såg det inte i ett bredare perspektiv att han inte platsar i Sverige. Han borde ju ha tvingats av instruktörerna lämna över både sin armbindel och svenska pass men det här vart bra TV istället och nu ses han som en "individ" och det hade kunnat vara en svenskt likaväl.

En akademiker med temperament som har lätt för att ta till våld utanför gyttjepölen,
Och hemmaplan fick han i att få brottas med en tjej också
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-03-04 kl. 00:32.
Citera
2022-03-03, 23:46
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Jag är hemskt ledsen, att jag blandar ihop numren. Jag menar rekryt nummer 4, Debbie, som hade bakgrund i israelisk arme.

Han lyckades ju inte heller få henne vidare. Men han lyckades ju undvika den omöjliga situationen genom att hon fick lämna in sitt nummer.

Visst, nu fick andra upp nr 18 med sina nya krafter, men det hade ju kunnat vara omöjligt att även hon inte orkat.

Visst Karim är säkert ett svin och oduglig som läkare också med tanke på det lågvattenspråk och attityd som överhuvudtaget inte på några villkor får förekomma i ett sånt här elit-sammanhang. Där deltagare ska vara extremt vassa både i kompetens, styrka, socialt och psykiskt.
Men man kan ju ändå se instruktören som inte fick upp Debbie nr 4, också som misslyckad.

Nej, jag tror du missförstår övningen. Naturligtvis hade instruktören kunnat få upp judinnan om han hade velat. Eftersom hon inte hade någon partner så fick han rycka in, men han kan ju inte hjälpa henne som en SOG utan hon ska ju klara sig av egen kapacitet och med hjälp som motsvarar en rekryt.

Karim hade aldrig kritiserats om han stannat vid nr 18. Han kunde peppat henne att fortsätta eller lugnat henne om de valde att stanna, egenskaper man förväntar sig av tex en läkare. Det fanns dock inte i hans sinnesvärld.

PS:
Tre år i IDF, haha, vilket skämt. Fuskade vid ålning och fuskade vid fall från helikoptern. Snackade massa skit om hur tuff och kompetent och vilken mental styrka hon besatt och blev ett vrak trots att hon hade instruktören med sig.

Transa, spännblatte, judinna ut. Gissar att kvinnan med reumatism och bögen ryker nästa avsnitt.
Citera
2022-03-03, 23:47
Medlem
Tröttsamt med folket från mellersta östern. Flesta är illojala, oärliga, hetsiga, dumma, dryga och letar ständig genvägar. Inte ens de som handplockas till Robinson, Farmen eller detta program vet hur föra sig.
Citera
2022-03-03, 23:49
Medlem
Du blandar ihop tjejerna. Den som Karim lämnade kom upp via instruktör.

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in