2024-10-22, 20:38
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Fy vad jag tycker programmet är obehagligt och äckligt, extra vidrigt när de slåss. Terror hör inte hemma i tv. Tacka vet jag Gundes program med mycket mer hjärta.

Det är rena misshandeln och tortyren. Har svårt att tro att det går till så här i den riktiga uttagningen i SOG med huva på huvudet, förhör och liknande?
Citera
2024-10-22, 20:44
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Det är rena misshandeln och tortyren. Har svårt att tro att det går till så här i den riktiga uttagningen i SOG med huva på huvudet, förhör och liknande?
Förstår inte heller vad skälet är att de ska ha huvan på sig när de går in och ut och nästan kastas ner på stolen när de ska sätta sig. Det är obehagligt att se och upplevs säkert ännu värre för deltagarna.
Citera
2024-10-22, 20:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Förstår inte heller vad skälet är att de ska ha huvan på sig när de går in och ut och nästan kastas ner på stolen när de ska sätta sig. Det är obehagligt att se och upplevs säkert ännu värre för deltagarna.
Och skriker VAKT så de hoppar högt. De vet vad de ger sig in på men enligt mig är det hela sjukt. Att knäcka människor för att göra dem starkare tror jag inte ett skit på. Stenåldersmentalitet men vad kan man vänta sig av krigisar.
Citera
2024-10-22, 21:48
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Och skriker VAKT så de hoppar högt. De vet vad de ger sig in på men enligt mig är det hela sjukt. Att knäcka människor för att göra dem starkare tror jag inte ett skit på. Stenåldersmentalitet men vad kan man vänta sig av krigisar.
Ja det där skriket är också väldigt otrevligt.
Citera
2024-10-22, 21:52
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Simon verkar genombegåvad, not och han verkar vara en strykrädd reumatiker också, kolla hur han går in med icke våldsprincipen med ett par boxarhandskar på sig, skrattretande

En sak är lite konstigt tycker jag.
Varför söker man till programmet om man vet att de kan komma att testa ens extrema rädslor?
I detta fall fick ju Simon världens panik i vattnet.
Åkte ur/ han gav upp.

Alla i gruppen har säkert nåt de är livrädda för ex höjdskräck , vattenskräck eller klaustrofobi bara som exempel.

När de söker till programmet så svarar de säkert på frågor som:
-Är du rädd för vatten?
-Är du rädd för höga höjder?

Då är ju frågan om de flesta i uttagna gruppen svarar nej vi är inte rädda för vatten. Tror ni inte de testar o väljer att gruppen skall genomföra något annat exempelvis klättra på hög höjd . Om majoriteten sagt innan programmet börjar typ? Kanske jag formulera mig lite dåligt men tror ni fattar poängen att de kanske väljer bara vissa övningar beroende på vad gruppen o deltagarna svarat på.

Eller är det bara att de kanske testar alla på allting
Vissa övningar bara vatten , osv.
Citera
2024-10-22, 21:53
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
You were saying...?

De har oftast en tendens att skylla på andra 😂
Citera
2024-10-22, 22:37
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Mamma och Pappa skildes när jag var fyra, det var hennes definition av tuff uppväxt, man märkte t.o.m på instruktörerna att dom tyckte det lät lite flyktigt

Lät lite grann som pappan var våldsam och med missbruk. Kan ju ligga en hel del osorterat i det bagaget. Håller dock med dig, kändes som om hon drog det kortet lite för tidigt för att få en lätt resa efter första dagens flopp.

Citat:

Vill minnas att tolkskolan med jämna mellanrum har saker som går på gränsen till överstyr. Nu är ju SOG alltid officerare med flera års erfarenhet innan de landar in i den tjänsten. De har ju redan drillats i allt det här. Att få en säck över huvudet och ledas runt med plötsliga och höga ljud och med förhörare som med blick och röst styr ALLT så är ju tanken att få personen i fråga att inte ha kontroll över situationen överhuvudtaget. Att mentalt få personen att tvingas sänka garden och blotta sina svagheter. Hur man blottar dem och vad man gör av det kan ju ge förhörsledarna värdefull information, kanske tex att någon är på gång att bli en fara för sig själv eller andra. Krävs inte många dagar med mycket fys, lite mat, lite sömn för oss vanliga innan man är rejält mentalt utmattad. Utmattad, inte att förväxla med knäckt.

Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice

Det är frivilligt och de kan lämna in sin armbindel när helst de behagar.

Citat:

Tror du att man är ute efter att knäcka människor i det militära, alltså de man vill använda som soldater i egna organisationen? Det här är ingenting. Lindrig gröntjänst för oss som gjorde värnplikten på 80-talet. Innan klockan 10 hade man redan gjort en dagsverk, varje dag. Uppstigning innan solen gick upp och i säng mellan 23-02. Att få lägga sig i sängen var en befrielse. Helvete vad man hann med. Fys, fys, fys, skrik, order, bestraffning, omvisitation, mera skrik, bestraffning osv osv osv. Fan non-stop i tio veckor eller hur länge nu gröntjänsten höll på. Minns att jag satt på sängkanten i fem minuter någon gång på eftermiddagen medan vi väntade på uppställning en bra bit in i gröntjänsten. Fick dåligt samvete så jag ställde mig igen. Det är allvar i militären och det du inte klarar göra när befälen skriker på dig och du är trött och hungrig kommer inte bli gjort i ett skarpt läge heller. Det går ju inte att träna med att säga "snälla", "kram", "det gör inget", "nu tar vi nya tag" skiter det sig för att du inte gör det du SKA så dör folk. Jobbigt som fan att utsättas för men herregud vad nyttigt, inte bara i det militära.

Du kan väl åka ner till fronten i Ukraina som frivillig och testa feminist-spåret? Spaden i ryggsäcken är inte bara till för att gräva med ska du veta. Du ska kunna hugga ihjäl en fiende med den. Tror du att du gör det genom att slå honom på tårna eller? Spadhugg rätt i hjässan allt vad du kan. Om inte du gör det så kanske fienden gör det på dig. Det är inget jävla TV-spel med 5 extra liv eller att du får nya liv på nästa level. Folk som applåderar NATO-anslutning borde fan ha tänkt på det. Det är våra unga som kommer skickas ut, först...

Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
De har oftast en tendens att skylla på andra 😂

Värsta exemplet var väl han arab-läkaren för en eller två säsonger sedan som var SÅÅÅ duktig och SÅÅÅ empatisk blablabla och sedan i skarpt läge så övergav han sin kvinnliga stridsparskamrat skadad på en klippavsats under en bergsbestigning och försvarade sig i de tuffa förhören efteråt med att "hon var ju en belastning och han hade större chans på egen hand". Undrar om inte Pam spöade honom innan han fick åka hem - hon kokade av ilska. Bindeln rök ju på stört. Sedan kommer hans typiskt för MENA - "rasister" när han intervjuades i klippet efteråt. Hehe, lätt att komma tillbaka till jobbet och möta kellegor och patienter.
Citera
2024-10-22, 23:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tror du att man är ute efter att knäcka människor i det militära, alltså de man vill använda som soldater i egna organisationen? Det här är ingenting. Lindrig gröntjänst för oss som gjorde värnplikten på 80-talet. Innan klockan 10 hade man redan gjort en dagsverk, varje dag. Uppstigning innan solen gick upp och i säng mellan 23-02. Att få lägga sig i sängen var en befrielse. Helvete vad man hann med. Fys, fys, fys, skrik, order, bestraffning, omvisitation, mera skrik, bestraffning osv osv osv. Fan non-stop i tio veckor eller hur länge nu gröntjänsten höll på. Minns att jag satt på sängkanten i fem minuter någon gång på eftermiddagen medan vi väntade på uppställning en bra bit in i gröntjänsten. Fick dåligt samvete så jag ställde mig igen. Det är allvar i militären och det du inte klarar göra när befälen skriker på dig och du är trött och hungrig kommer inte bli gjort i ett skarpt läge heller. Det går ju inte att träna med att säga "snälla", "kram", "det gör inget", "nu tar vi nya tag" skiter det sig för att du inte gör det du SKA så dör folk. Jobbigt som fan att utsättas för men herregud vad nyttigt, inte bara i det militära.

Du kan väl åka ner till fronten i Ukraina som frivillig och testa feminist-spåret? Spaden i ryggsäcken är inte bara till för att gräva med ska du veta. Du ska kunna hugga ihjäl en fiende med den. Tror du att du gör det genom att slå honom på tårna eller? Spadhugg rätt i hjässan allt vad du kan. Om inte du gör det så kanske fienden gör det på dig. Det är inget jävla TV-spel med 5 extra liv eller att du får nya liv på nästa level. Folk som applåderar NATO-anslutning borde fan ha tänkt på det. Det är våra unga
Jag gillar inte att de gör underhållning av det. Finns elände varje dag på riktigt. Ska dessa kriga eller?
Citera
2024-10-22, 23:08
Medlem
Man gör underhållning av onödig stränghet. Sedan lockar produktionen fram gråt. Alla dokusåpor går ut på att utnyttja deltagare att sprattla,lämna ut sig själva och gråta.
Citera
2024-10-22, 23:10
Medlem
Produktionen letar deltagare med issues. Blir tråkigt om alla är duktiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
En sak är lite konstigt tycker jag.
Varför söker man till programmet om man vet att de kan komma att testa ens extrema rädslor?
I detta fall fick ju Simon världens panik i vattnet.
Åkte ur/ han gav upp.

Alla i gruppen har säkert nåt de är livrädda för ex höjdskräck , vattenskräck eller klaustrofobi bara som exempel.

När de söker till programmet så svarar de säkert på frågor som:
-Är du rädd för vatten?
-Är du rädd för höga höjder?

Då är ju frågan om de flesta i uttagna gruppen svarar nej vi är inte rädda för vatten. Tror ni inte de testar o väljer att gruppen skall genomföra något annat exempelvis klättra på hög höjd . Om majoriteten sagt innan programmet börjar typ? Kanske jag formulera mig lite dåligt men tror ni fattar poängen att de kanske väljer bara vissa övningar beroende på vad gruppen o deltagarna svarat på.

Eller är det bara att de kanske testar alla på allting
Vissa övningar bara vatten , osv.
Citera
2024-10-23, 05:28
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Produktionen letar deltagare med issues. Blir tråkigt om alla är duktiga.

I en sån här uttagning eller tv serie eller vad man nu kallar det, så är der oftast den man minst anar som vinner.

Har väl med starkt pannben att göra.

Inte hur smart eller liten eller hur stor man är till växten

I denna säsong 4 kommer det säkert vara den man minst anar. Kan redan nu säga att det kommer bli en av varje kön garanterat.
Citera
2024-10-23, 05:54
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Sätter de rånarluva på de sökande och kallar till förhör i den riktiga uttagningen också? Ledarna beter sig som arslen.

Du har verkligen inte fattat något. Verkligheten är att de efterliknar situationer som SAS soldater mycket väl kan hamna i, och de scenariorna kan mycket väl vara ännu värre än de som simuleras i ett evade and escape scenario.
Det här är uppenbarligen inget för dig så byt kanal.

Lustigt hur tråden infiltrerats av folk som helt saknar verklighetsförankring.
Senast redigerad av F.Hansen 2024-10-23 kl. 05:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in