2021-01-29, 11:10
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hencucken
Du har inte frlorat ngot om man inte sljer.
Jo, ver tid eftersom GameStop r en frldrad verksamhet utan framtid. De kommer aldrig n 400 USD eller mer p naturlig vg.
Citera
2021-01-29, 11:12
Medlem
Hencuckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorOchPederInkasso
Okej. S efter ppning 15:30 s kommer dippen och vrdet p aktien gr ner fr att sedan stiga igen? S det r bttre att kpa 16:30 n att kpa innan det ppnar?

Brukar vara s, ja. r ju dock inte klart att det kommer g upp igen. Kan ju ven vara som s att den fortstter stiga hela dagen nu nr det har blivit en vrldsnyhet och aktien gr att kpa igen.

Ingen vet. Det som hnder nu har aldrig hnt innan. Det handlar inte om att tjna pengar. Det handlar om att gra finanseliten fattiga!!
Citera
2021-01-29, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Jo, ver tid eftersom GameStop r en frldrad verksamhet utan framtid. De kommer aldrig n 400 USD eller mer p naturlig vg.

Vad r naturlig vg? S som alla hedgefonder har ju gjort i ratal bakom kulisserna. Detta r exakt samma vg som de har gjort dvs ''naturliga vgen''.
Citera
2021-01-29, 11:14
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokeddhany
Vad r naturlig vg? S som alla hedgefonder har ju gjort i ratal bakom kulisserna. Detta r exakt samma vg som de har gjort dvs ''naturliga vgen''.
Jag tror inte p GameStops affrsverksamhet och drfr vill jag inte ha deras aktie. Tyvrr slde jag med frlust. Men frlusten hade kunnat bli nnu strre om jag vntade lngre.
Citera
2021-01-29, 11:15
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Jag slde eftersom jag inte ville riskera en nnu strre frlust n jag redan hade gjort. Vi fr se i eftermiddag om jag gjorde rtt eller inte.
Det r precis det hr som de svinen gr fr att tjna pengar p andras olycka. De gr ut i sina judiska mediekanaler och p internet och snackar skit om fretag och branscher fr att folk ska bli skrmda, pverkade, sluta tro p vissa affrsider och slja sina aktier.

Samtidigt s har de blankat aktierna i god tid innan och tjnar grova pengar p att fretag gr dligt.
Senast redigerad av kofotskenta 2021-01-29 kl. 11:18.
Citera
2021-01-29, 11:16
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Jag tror inte p GameStops affrsverksamhet och drfr vill jag inte ha deras aktie. Tyvrr slde jag med frlust. Men frlusten hade kunnat bli nnu strre om jag vntade lngre.
Herregud varfr r du s mn om att ventilera dina dliga val? Du tabbade dig, mnga andra gjorde inte det.
Citera
2021-01-29, 11:19
Medlem
Citat:

Frlusten hade blivit strre? Om du hade lagt lite mer tid p att lsa kring det hela s hade du frsttt processen med grdagens dippar. Nu ligger Premarket p 400 USD vilket r en kning p 200 usd sedan brsen stngdes.

Att det sjnk precis innan stngningstid var ocks en skrmsel taktik.

I dag blir det en riktig fart fylld upp och ner gng, jag tror med s mycket folk involverat nu s kommer det skjuta upp som fan. Jag kommer kpa in mer om det dippar under 200, vilket jag hoppas men svrt att tro att det gr igen. Man skulle kpt mer igr
Citera
2021-01-29, 11:22
Medlem
Kan ngon frklara sentimentet med att man inte skulle f shorta aktier?
Hela aktiemarknaden r ju endast spekulativ.

1) Varfr skulle man bara f lov att spekulera i att en aktie gr upp?

Som jag frstod det s har dessa Hedgefunder short positioner p margin, lngt strre n deras kapital. Och brokerna r rdda fr att deras positioner likvideras hgre n dr de borde, s att det inte finns ngot kapital att ta av och betala de som r long?

2) Finns det inget system i detta som likviderar positioner p ett fastpris istllet fr att priset springer ivg och de inte kan betala?
Citera
Bannlyst
Citat:
r det verkligen s uppenbart? Jag har hrt att GME kommer tanka idag. Jag ville inte frlora mer n jag redan gjort.

Jag slde vid 230 USD igr. Kpte 10 aktier vid 322 USD (27 januari) och 2 aktier vid 460 USD (28 januari).
Premarket indikerar just nu p en uppgng p +100% gentemot igr allts 400$. Dumt att du slde p 230 nr alla andra kpte.... Mndag blir mer spnnande!

Nej ingen kommer tanka idag....
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Frlusten hade blivit strre? Om du hade lagt lite mer tid p att lsa kring det hela s hade du frsttt processen med grdagens dippar. Nu ligger Premarket p 400 USD vilket r en kning p 200 usd sedan brsen stngdes.

I dag blir det en riktig fart fylld upp och ner gng, jag tror med s mycket folk involverat nu s kommer det skjuta upp som fan. Jag kommer kpa in mer om det dippar under 200, vilket jag hoppas men svrt att tro att det gr igen. Man skulle kpt mer igr

Berodde grdagens dippar p att blankarna shortade sjukt mycket och sen kpte de tillbaka aktierna under dipparna?
Citera
Medlem
Hencuckens avatar
Citat:

Skulle kpa p dippen vid 120-150 igr men frugan brjade jiddra och ville en massa skit s missade det. Jdra fruntimmer!
Citera
2021-01-29, 11:23
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Premarket indikerar just nu p en uppgng p +100% gentemot igr allts 400$. Dumt att du slde p 230 nr alla andra kpte.... Mndag blir mer spnnande!

Nej ingen kommer tanka idag....
Kul fr er men trist fr mig. En bra dag fr AMC och jag kan f tillbaka mina GME-pengar. S hll tummarna fr AMC och mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in