2021-01-29, 10:54
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Över 400 nu

Oh we flying, oh we flying

Hjälmen är på!
Lägger order 1/3 på $6969 resten >$10.000.
Om de inte tas idag så finns jag fortfarande kvar nästa vecka.
Tills dess kan jag fortsätta äta köttbullar och makaroner. Ketchup har jag inte råd med.
Blir intressant att se hur tajt marknaden blir.

Men jag tror på tisdag-torsdag nästa vecka.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-01-29 kl. 10:58.
Citera
2021-01-29, 10:54
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorOchPederInkasso
Kan satsa 2000 kr på något, vad tror ni är bäst att köpa just nu?
Efter att ha förlorat tiotusentals kronor i GameStop, m.m. kan jag inte rekommendera någon av dessa aktier.

Lägg dem i en indexfond.
Citera
2021-01-29, 10:55
Medlem
Hencuckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorOchPederInkasso
Kan satsa 2000 kr på något, vad tror ni är bäst att köpa just nu?

Köp dippen på GME som lär komma ungefär 1 timme efter öppning. Sen behåller du dem! (är inte finansiellt råd, jag bara gillar aktien)
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Till er som missat kalaset och funderar på att hoppa in nu. Jag har ett råd till er.

Jag har varit med i marknaden och överlevt sedan 1998.
Det kommer alltid ett nytt case längre fram om man missat tåget.
FOMO är en av de sämsta grunderna att kliva in på.

Om du inte förstod så skall jag vara extra tydlig.
Om du behöver fråga på Internet om du ska köpa aktier så är det korta svaret NEJ.
Det lite längre svaret. Nej, du är förmodligen inte redo. Förbered dig till nästa gång.

Word! Samtidigt är detta något väldigt speciellt. Mängder med folk håller just nu en aktie som ett statement, inte för att tjäna pengar.

De flesta småsparare är fortfarande giriga spekulanter såklart. Men det här är första gången vi ser en stor andel som håller GME av andra skäl – en politisk-ekonomisk markering.

Det är jävligt häftigt. Och därmed har klassiska råd(som ju alltid är bra) något mindre giltighet just den här gången. Ditt snusförnuft är vettigt, men faktiskt inte fullt applicerbart i det spektakel vi bevittnar för tillfället.

/Tupo
Citera
Medlem
Zlatan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Äger aktier där och tyvärr lär det magplaska vid öppning. Folk klarar inte av att hålla.

Vi får se jag säljer på 3000-4000. Inte tidigare
Citera
2021-01-29, 10:56
Medlem
Hencuckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Efter att ha förlorat tiotusentals kronor i GameStop, m.m. kan jag inte rekommendera någon av dessa aktier.

Lägg dem i en indexfond.

Du förlorade endast för du förstod inte vad du sysslade med. Varför sålde du igår? Hela idén gick ut på att inte sälja ju. Nu gick du i wall streets fälla och de blåste dig.
Citera
2021-01-29, 10:58
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Word! Samtidigt är detta något väldigt speciellt. Mängder med folk håller just nu en aktie som ett statement, inte för att tjäna pengar.

De flesta småsparare är fortfarande giriga spekulanter såklart. Men det här är första gången vi ser en stor andel som håller GME av andra skäl – en politisk-ekonomisk markering.

Det är jävligt häftigt. Och därmed har klassiska råd(som ju alltid är bra) något mindre giltighet just den här gången. Ditt snusförnuft är vettigt, men faktiskt inte fullt applicerbart i det spektakel vi bevittnar för tillfället.

/Tupo

Du har en bra poäng och det är upp till var och en hur de vill agera.
De får själva ta konsekvenserna av sitt agerande. Jag tar mitt och kan rida hela vägen ner till $0.
Citera
2021-01-29, 10:58
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Helvete. Då verkar det som om jag inte borde sålt igår.

Inte för att vara taskig men du borde skaffa dig lite erfarenhet och kunskap innan du handlar en extremt volatil aktie som vars pris pressas upp av en short squeeze.
Citera
2021-01-29, 11:00
Medlem
TorOchPederInkassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hencucken
Köp dippen på GME som lär komma ungefär 1 timme efter öppning. Sen behåller du dem! (är inte finansiellt råd, jag bara gillar aktien)

Okej. Så efter öppning 15:30 så kommer dippen och värdet på aktien går ner för att sedan stiga igen? Så det är bättre att köpa 16:30 än att köpa innan det öppnar?
Citera
2021-01-29, 11:01
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hencucken
Du förlorade endast för du förstod inte vad du sysslade med. Varför sålde du igår? Hela idén gick ut på att inte sälja ju. Nu gick du i wall streets fälla och de blåste dig.
Jag sålde eftersom jag inte ville riskera en ännu större förlust än jag redan hade gjort. Vi får se i eftermiddag om jag gjorde rätt eller inte.
Citera
2021-01-29, 11:02
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Det gör ingenting om jag lyckas sälja AMC för en storvinst idag.

Du ska inte sälja, det är grejen. Vänta ut squeezen.
Citera
2021-01-29, 11:03
Medlem
Tror ni GME faller vid öppning? Eller kommer pre market hålla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in