2021-01-29, 11:04
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorOchPederInkasso
Okej. S efter ppning 15:30 s kommer dippen och vrdet p aktien gr ner fr att sedan stiga igen? S det r bttre att kpa 16:30 n att kpa innan det ppnar?

Det finns ingen som vet hur marknaden kommer g. Bara gisssa p sannolikheter. Det finns inget facit frrn eftert.

Mina targets:
1/3 p $6969
1/3 p $10 000

Gr det s gr det.
Citera
2021-01-29, 11:04
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av btown
Tror ni GME faller vid ppning? Eller kommer pre market hlla?
Ja, den kommer hoppa upp och ner. Ska du kpa in dig, vnta till kl 16 eller 16.30. Finns frmodligen mjlighet att kpa in sig p 120-150 ish. Du kommer dock troligtvis frlora alla pengar sedan nr alla vill ut.
Citera
2021-01-29, 11:05
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorOchPederInkasso
Kan satsa 2000 kr p ngot, vad tror ni r bst att kpa just nu?
AMC om du fr dem under $20, kommer nog komma upp i $50 idag eller mndag.
Citera
2021-01-29, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Jag slde eftersom jag inte ville riskera en nnu strre frlust n jag redan hade gjort. Vi fr se i eftermiddag om jag gjorde rtt eller inte.

Betta aldrig mot autism. Du hade kunnat blivit rik, men du r en pappershand.

Ett rd fr framtiden, g bara in med det som du r villig att frlora. Hade du knt dig okej med att frlora det du gick in med i GME s hade du inte knt dig tvungen att slja fr att minska din frlust.
Citera
2021-01-29, 11:06
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
AMC om du fr dem under $20, kommer nog komma upp i $50 idag eller mndag.
Jag kpte AMC fr 13 USD igr s det lter lovande.

Edit:

Men varfr ligger pre-market bara p strax under 14 USD?
Citera
2021-01-29, 11:06
Medlem
Igr lg det som hgst p 480, sen kom alla fusk spel in vilket resulterade i dipp runt 110 nivn. Vi hade nog troligtvis varit ver 500 usd per aktie vi detta laget. De ville att vi skulle slja och alla som slde igr p dippen r pappershnder (folk som panik sljer) och det r EXAKT det de vill att vi ska gra. Majoriteten av oss hll kvar. Jag kpte in mer p 140/220. Nu har RH ppnat upp (dock med restriktioner) men andra fretag har ppnat ocks (trade republic) fr handel av GME vilket resulterar att det gr upp igen.

Har du pengar du vgar investera och riskera frlora s kp nr det blir en stor dipp idag, men hll ut fr du kan f stora summor.

http://isthesqueezesquoze.com/

Vi r inte ens nra den nivn vi vill hamna p.

Detta r ingen expertis tips men jag rekommenderar att lsa p det finns MYCKET att lsa men det finns mycket sammanfattningar ute p ntet. Vi kr samma spel som stora hedgefonderna gr fast det r DE som frlorar nu. Aktier i sig r bara ett jvla fusk i grunden vilket avsljades nu.
Citera
2021-01-29, 11:07
Medlem
Triremers avatar
Jag kpte 1 p 338 dollar, sedan 11 p 289 dollar, drefter slde jag 12 stycken p 395 dollar. Drefter kpte jag 1 p 209 dollar och en p 226 dollar.
Min tanke r att slja dessa tv idag. 1 p 500 och sedan hller jag den andra och sljer p 990. Tror mnga sljer nr den ntt 1000 om den gr det. Gr det t skogen med min sista aktie har jag nd gjort en hyfsad vinst. Kanske lter jag sista ligga och ser var det br av.

Nybrjarna skrmdes ivg igr. Vi erfarna fyllde p och vi som r kvar r inte lika fega. Survival of the fittest...
Senast redigerad av Triremer 2021-01-29 kl. 11:11.
Citera
2021-01-29, 11:07
Medlem
Lagerkommandants avatar
Som jag ser det finns ytterligare ett mjligt utfall.
Lugn optionssqueeze vecka ut och vecka in. Det blir en vild ktur.
Aktier fr cash d kan man sitta hur lnge som helst.
Citera
2021-01-29, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Ja, den kommer hoppa upp och ner. Ska du kpa in dig, vnta till kl 16 eller 16.30. Finns frmodligen mjlighet att kpa in sig p 120-150 ish. Du kommer dock troligtvis frlora alla pengar sedan nr alla vill ut.
Pga seg/okunskap eller att avanza kommer fucka mig? Knns som att om man kliver p lgt och r analyserar kurvan non stop r det svrt att inte "hinna" slja. Men vad vet jag.
Citera
Medlem
majkenofdooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Word! Samtidigt r detta ngot vldigt speciellt. Mngder med folk hller just nu en aktie som ett statement, inte fr att tjna pengar.

De flesta smsparare r fortfarande giriga spekulanter sklart. Men det hr r frsta gngen vi ser en stor andel som hller GME av andra skl en politisk-ekonomisk markering.

Det r jvligt hftigt. Och drmed har klassiska rd(som ju alltid r bra) ngot mindre giltighet just den hr gngen. Ditt snusfrnuft r vettigt, men faktiskt inte fullt applicerbart i det spektakel vi bevittnar fr tillfllet.

/Tupo

Spot on! Det r ngot helt annat n att frska tjna snabba pengar (en del kommer dock gra det i vilket fall). Har aldrig handlat med aktier d jag tycker att finansmarkaden r fullkomligt vidrig men fr frsta gngen r jag sugen p det. Inte fr att tjnar ngra pengar utan fr att vara med i markeringen mot det riggade systemet. Skulle ltt kunna vaska en del pengar p detta men eftersom jag aldrig handlat i aktier knns det lite fr jobbigt att kolla upp hur man gr detta.
Citera
Medlem
Idag lyfter raketen, mot mars... All onboard the HYPE train...

Nmen serist, alla som funderar p att kliva in... Akta er!!!
Och ni som slt har ju inte fattat grejen.
Sjlv str jag utanfr...
Citera
Medlem
Hencuckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Jag slde eftersom jag inte ville riskera en nnu strre frlust n jag redan hade gjort. Vi fr se i eftermiddag om jag gjorde rtt eller inte.

Du har inte frlorat ngot om man inte sljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in