2021-01-29, 11:04
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorOchPederInkasso
Okej. Så efter öppning 15:30 så kommer dippen och värdet på aktien går ner för att sedan stiga igen? Så det är bättre att köpa 16:30 än att köpa innan det öppnar?

Det finns ingen som vet hur marknaden kommer gå. Bara gisssa på sannolikheter. Det finns inget facit förrän efteråt.

Mina targets:
1/3 på $6969
1/3 på $10 000

Går det så går det.
Citera
2021-01-29, 11:04
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av btown
Tror ni GME faller vid öppning? Eller kommer pre market hålla?
Ja, den kommer hoppa upp och ner. Ska du köpa in dig, vänta till kl 16 eller 16.30. Finns förmodligen möjlighet att köpa in sig på 120-150 ish. Du kommer dock troligtvis förlora alla pengar sedan när alla vill ut.
Citera
2021-01-29, 11:05
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorOchPederInkasso
Kan satsa 2000 kr på något, vad tror ni är bäst att köpa just nu?
AMC om du får dem under $20, kommer nog komma upp i $50 idag eller måndag.
Citera
2021-01-29, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Jag sålde eftersom jag inte ville riskera en ännu större förlust än jag redan hade gjort. Vi får se i eftermiddag om jag gjorde rätt eller inte.

Betta aldrig mot autism. Du hade kunnat blivit rik, men du är en pappershand.

Ett råd för framtiden, gå bara in med det som du är villig att förlora. Hade du känt dig okej med att förlora det du gick in med i GME så hade du inte känt dig tvungen att sälja för att minska din förlust.
Citera
2021-01-29, 11:06
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
AMC om du får dem under $20, kommer nog komma upp i $50 idag eller måndag.
Jag köpte AMC för 13 USD igår så det låter lovande.

Edit:

Men varför ligger pre-market bara på strax under 14 USD?
Citera
2021-01-29, 11:06
Medlem
Igår låg det som högst på 480, sen kom alla fusk spel in vilket resulterade i dipp runt 110 nivån. Vi hade nog troligtvis varit över 500 usd per aktie vi detta laget. De ville att vi skulle sälja och alla som sålde igår på dippen är pappershänder (folk som panik säljer) och det är EXAKT det de vill att vi ska göra. Majoriteten av oss höll kvar. Jag köpte in mer på 140/220. Nu har RH öppnat upp (dock med restriktioner) men andra företag har öppnat också (trade republic) för handel av GME vilket resulterar att det går upp igen.

Har du pengar du vågar investera och riskera förlora så köp när det blir en stor dipp idag, men håll ut för du kan få stora summor.

http://isthesqueezesquoze.com/

Vi är inte ens nära den nivån vi vill hamna på.

Detta är ingen expertis tips men jag rekommenderar att läsa på det finns MYCKET att läsa men det finns mycket sammanfattningar ute på nätet. Vi kör samma spel som stora hedgefonderna gör fast det är DE som förlorar nu. Aktier i sig är bara ett jävla fusk i grunden vilket avslöjades nu.
Citera
2021-01-29, 11:07
Medlem
Triremers avatar
Jag köpte 1 på 338 dollar, sedan 11 på 289 dollar, därefter sålde jag 12 stycken på 395 dollar. Därefter köpte jag 1 på 209 dollar och en på 226 dollar.
Min tanke är att sälja dessa två idag. 1 på 500 och sedan håller jag den andra och säljer på 990. Tror många säljer när den nått 1000 om den gör det. Går det åt skogen med min sista aktie har jag ändå gjort en hyfsad vinst. Kanske låter jag sista ligga och ser var det bär av.

Nybörjarna skrämdes iväg igår. Vi erfarna fyllde på och vi som är kvar är inte lika fega. Survival of the fittest...
Senast redigerad av Triremer 2021-01-29 kl. 11:11.
Citera
2021-01-29, 11:07
Medlem
Lagerkommandants avatar
Som jag ser det finns ytterligare ett möjligt utfall.
Lugn optionssqueeze vecka ut och vecka in. Det blir en vild åktur.
Aktier för cash då kan man sitta hur länge som helst.
Citera
2021-01-29, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Ja, den kommer hoppa upp och ner. Ska du köpa in dig, vänta till kl 16 eller 16.30. Finns förmodligen möjlighet att köpa in sig på 120-150 ish. Du kommer dock troligtvis förlora alla pengar sedan när alla vill ut.
Pga seg/okunskap eller att avanza kommer fucka mig? Känns som att om man kliver på lågt och är analyserar kurvan non stop är det svårt att inte "hinna" sälja. Men vad vet jag.
Citera
Medlem
majkenofdooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Word! Samtidigt är detta något väldigt speciellt. Mängder med folk håller just nu en aktie som ett statement, inte för att tjäna pengar.

De flesta småsparare är fortfarande giriga spekulanter såklart. Men det här är första gången vi ser en stor andel som håller GME av andra skäl – en politisk-ekonomisk markering.

Det är jävligt häftigt. Och därmed har klassiska råd(som ju alltid är bra) något mindre giltighet just den här gången. Ditt snusförnuft är vettigt, men faktiskt inte fullt applicerbart i det spektakel vi bevittnar för tillfället.

/Tupo

Spot on! Det är något helt annat än att försöka tjäna snabba pengar (en del kommer dock göra det i vilket fall). Har aldrig handlat med aktier då jag tycker att finansmarkaden är fullkomligt vidrig men för första gången är jag sugen på det. Inte för att tjänar några pengar utan för att vara med i markeringen mot det riggade systemet. Skulle lätt kunna vaska en del pengar på detta men eftersom jag aldrig handlat i aktier känns det lite för jobbigt att kolla upp hur man gör detta.
Citera
Medlem
Idag lyfter raketen, mot mars... All onboard the HYPE train...

Nämen seriöst, alla som funderar på att kliva in... Akta er!!!
Och ni som sålt har ju inte fattat grejen.
Själv står jag utanför...
Citera
Medlem
Hencuckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Jag sålde eftersom jag inte ville riskera en ännu större förlust än jag redan hade gjort. Vi får se i eftermiddag om jag gjorde rätt eller inte.

Du har inte förlorat något om man inte säljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in