2021-06-10, 16:55
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Ja vad är det här? Ett ras för myror? Förr kunde den dumpa ordentligt.

För det kan väl inte vara så att gårdagens nyheter faktiskt var bra nyheter...
CEO och CFO från Amazon.
Ryhan Cohen sa att de håller på att skapa något som aldrig tidigare gjorts inom branschen.
Kvartalsrapporten visade på en fortsatt possitiv trend ekonomiskt för företaget.
mm mm.
Buy the rumor, sell the news.
Citera
2021-06-10, 17:00
Medlem
KalleAnkares avatar
Vitvarumannen fick en ban den 22e mars i år i en månad. Då borde han vara tillbaks den 22e april men han är fortfarande bannad.
Antingen har det glömts av eller så har han fått en strike till och är i så fall bannad i ytterligare ett halvt år. Vi slipper honom tills vidare.

Annars brukar shills dyka upp lägligt vid nergångar och jag är förvånad att den där megaboner inte har dykt upp än. Han inväntar väl instruktioner.

Snart kommer alla artiklarna och marketwatchappen börjar plinga om chockras. Standard.
Precis som knappt ett pip om uppgången.
Citera
2021-06-10, 17:04
Medlem
Jag förivra mig lite där tidigare. Trots att jag vet om historiken kring vad rapport brukar göra med kursen så såg det ut som att 270 var ett lämpligt tillfälle. Men det var ett känslomässigt beslut. Men samtidgt så var det sett på några dagars sikt ändå ett bra köp tror jag.

Men man vill ju alltid träffa dippen perfekt
Senast redigerad av Jagarbara 2021-06-10 kl. 17:13.
Citera
2021-06-10, 17:51
Medlem
Lagerkommandants avatar
Har ej konto hos Morningstar så kan inte kontrollera då det är premiumtjänst men enligt Reddit så har Morningstar $315 fair value på GME.

Det är alltså rookie numbers utan moass.
Busenkelt att hodla när axien är undervärderad.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-06-10 kl. 18:00.
Citera
2021-06-10, 18:10
Medlem
Lägger en order på 240
Kanske man får napp
Citera
2021-06-10, 18:16
Jag tvivlar på att du får napp på $240. Det är ett säkrare kort med order på $242. Resistansen är ganska stark där.

Det ser ut som att GME säljer de extra 5M aktierna redan idag. Vi studsar tillbaka när det är klart.
Citera
2021-06-10, 18:21
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Det ser ut som att GME säljer de extra 5M aktierna redan idag. Vi studsar tillbaka när det är klart.

Rätta mig om jag har fel, mitt minne är inte perfekt.
Som jag minns det så var det exakt vad som hände förra gången.
En snabb försäljning nästan direkt av bolaget. Sedan återhämtning.
Citera
2021-06-10, 18:31
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Rätta mig om jag har fel, mitt minne är inte perfekt.
Som jag minns det så var det exakt vad som hände förra gången.
En snabb försäljning nästan direkt av bolaget. Sedan återhämtning.

Förra gången meddelades det inte förrän det var färdigt. Då spreds det ut över dagar för att inte påverka priset.

Nu verkar man satsa på att få det klart så snart som möjligt. Det kan finnas flera anledningar till detta. Till exempel juridiska skäl, så man kan säga till hedgies att de fick flera chanser att täcka blankningar. Eller så vill man ha pengar fort för att göra något (NFT dividend?). Här kan man spekulera en hel del. Jag räknar med att vi får svar innan veckan är slut.
Citera
2021-06-10, 18:45
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Förra gången meddelades det inte förrän det var färdigt. Då spreds det ut över dagar för att inte påverka priset.

Nu verkar man satsa på att få det klart så snart som möjligt. Det kan finnas flera anledningar till detta. Till exempel juridiska skäl, så man kan säga till hedgies att de fick flera chanser att täcka blankningar. Eller så vill man ha pengar fort för att göra något (NFT dividend?). Här kan man spekulera en hel del. Jag räknar med att vi får svar innan veckan är slut.

Jag tror du har rätt men det får tiden utvisa.
Det ligger inte i bolagets intresse att spekulera i aktiekursens utveckling.
Ska man jag gissa så agerar de direkt eftersom aktuell kurs är känd men inte framtida kurs.
På 5 miljoner aktier får bolaget in en bit över 1 miljard dollar.

Kan vara en möjlig förklaring till nedgången från igårkväll och nu.
Citera
2021-06-10, 18:59
Medlem
Jaha dom behöver inte ge ett förmedelande utöver det man gav igår för att sälja aktierna.

Men samtidigt vad jag förstår är det fortfarande inom rimlig nivå historiskt gällande rapport GME kursfall det vi ser.

Jag väljer att se det som vanligt rapport fall tills annat bekräftas
Citera
2021-06-10, 20:28
Medlem
Lagerkommandants avatar
Om det blir utspädning med 5 miljoner aktier och jag räknat rätt så blir ca 280 det nya 300 sett till börsvärde.
Citera
2021-06-10, 20:51
Medlem
Senaste rapporten, Q4, så läser jag på Placera att kursen föll 33% dagen efter.
Så detta är inget att oroa sig för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in