2021-11-29, 18:24
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Rcker det inte med att ge fan i att kpa allts om man inte tror p Moass grejjen?

Klart det rcker, dremot r Ringhals en av de flitigaste skribenterna i trden. Det r lite konstigt att gapa i trdar om aktier man saknar finansiellt intresse fr.

Eftersom Ringhals r expert p GameStop tycker jag han ska investera genom att blanka den.
Citera
2021-11-29, 18:37
Medlem
bajssprutans avatar
Man kan ju faktiskt kpa som fr att man tror p fundamenta. Jag kpte t.ex en igr ven om jag har en annorlunda syn p moass n alla andra.

Jag tnkte p en sak idag nr jag fick upp lten "Me and my monkey" av Robbie Williams idag p spellistan.
En himla bra lt som egentligen r en metafor fr Robbies knarkmissbruk.
Monkey on my back r engelskt uttryck fr att ha ett drogproblem.

kodapan tar ofta upp mitt knarkotikaventyr i ett tidigare liv, en apa p ryggen.
Robbie var ven sexmissbrukare, more ass = MOASS confirmed.
🚀🚀🚀
Citera
2021-11-29, 18:59
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jag tnkte p en sak idag nr jag fick upp lten "Me and my monkey" av Robbie Williams idag p spellistan.

kodapan tar ofta upp mitt knarkotikaventyr i ett tidigare liv, en apa p ryggen.

S du lyssnar p Robbie Williams och tnker p mig om dagarna? Det lter fr jvligt.

Ryck upp dig, jag menar dig inget illa. Jag vill grna hra ett bear case mot GME men det kommer inte ifrn dig eftersom du tror p bolagets fundamenta, och det kommer inte frn Ringhals som slingrar sig och istllet kr billiga sniperskott frn sidlinjen.

Det gamla urvattnade slj frst och frga sen r ingen retorisk hjdare.
Citera
2021-11-29, 19:57
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
S du lyssnar p Robbie Williams och tnker p mig om dagarna? Det lter fr jvligt.

Ryck upp dig, jag menar dig inget illa. Jag vill grna hra ett bear case mot GME men det kommer inte ifrn dig eftersom du tror p bolagets fundamenta, och det kommer inte frn Ringhals som slingrar sig och istllet kr billiga sniperskott frn sidlinjen.

Det gamla urvattnade slj frst och frga sen r ingen retorisk hjdare.
Nej, jag uppskattar hans musik, och tnkte p en jobbig apa, som han skyller allt p i lten. Och d tnkte jag p dig, d jag inte har ngot drogmissbruk men du knde dig tvingen att upprepa det.
Och ju mer jag tnker p det r det antagligen anledningen till att min illegala hobby aldrig ledde till ngra strre bekymmer, jag skyllde aldrig p nn apa.

Jag har inga bearcase att komma med, men jag vlkomnar den som vill komma med ett serist ett.

Men det ska vara serisare n 100 kronor innan Jul.
Citera
2021-11-29, 21:29
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Och ju mer jag tnker p det r det

Vad sknt att du verkligen kan prata ut!

Nr tror du det blir tax harvest squeeze som du nmnde?
Citera
2021-11-29, 21:49
Medlem
Lagerkommandants avatar
Vid det hr laget s trodde jag att ngon i trden redan skulle ha tagit upp att shortsen har kortat mer n floaten.... igen.

Frra gngen det hnde gick vi ju frn runt $20 till ver $400.
S om det brjar vid $200 den hr gngen... rcker $4000?

Ingen finansiell rdgivning men det r bara att lugnt sitta ner och invnta skitstormen.
terg till krittandet.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-11-29 kl. 22:01.
Citera
2021-11-30, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Vid det hr laget s trodde jag att ngon i trden redan skulle ha tagit upp att shortsen har kortat mer n floaten.... igen.

Ingen finansiell rdgivning men det r bara att lugnt sitta ner och invnta skitstormen.
terg till krittandet.

Det r nog dags igen snart. Jag r tacksam att jag ftt flera mnader p mig att ladda upp med fler shares 🍻 Vi r p ngot vis utanfr den sedvanliga runupen infr earnings och jag misstnker att vi kommer lyfta i samband med eller kring earnings som infaller den 8 december. Vi kommer f hra ngot typ av besked frn Ryan Cohen som nu fr prata fritt .
Citera
2021-11-30, 06:30
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Vad sknt att du verkligen kan prata ut!

Nr tror du det blir tax harvest squeeze som du nmnde?
Om det hnder s br det hnda innan rsskiftet pga brytpunkt.
Om en brjar tcka kan det bli en rejl kedjereaktion.
Det r fr vrigt quad witching den 19e s rkna med volatilitet. Volla r kul.

Och p det fundamentala planet r det snart Jul. Kapitalismens hgtid.
Citera
2021-11-30, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant

terg till krittandet.

Jag sg det ocks igr. Ser mycket lovande ut. Enligt flera teoretiker r dessa 113% SI av floaten bara golvet och r troligtvis mycket hgre n det som redovisats med tanke p alla FTDs som snurrar drute.

Fick precis hem denna s hoppas p en squeeze snart
https://www.redbubble.com/i/t-shirt/...69493564.FB110
Citera
2021-12-02, 10:05
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullionzon
Jag sg det ocks igr. Ser mycket lovande ut. Enligt flera teoretiker r dessa 113% SI av floaten bara golvet och r troligtvis mycket hgre n det som redovisats med tanke p alla FTDs som snurrar drute.

Fick precis hem denna s hoppas p en squeeze snart
https://www.redbubble.com/i/t-shirt/...69493564.FB110
Menar du att du har satsat egna pengar i "hoppas"? Lter ganska likt en lottsedel?
Citera
2021-12-02, 11:20
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Menar du att du har satsat egna pengar i "hoppas"? Lter ganska likt en lottsedel?

Till skillnad frn vriga aktier som garanterar vinst menar du? Knner du till innebrden av risk i sammanhanget?
Citera
2021-12-02, 11:22
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Till skillnad frn vriga aktier som garanterar vinst menar du?
Det finns inga aktier som garanterar vinst, och tror man det s har man inte hllit p srskilt lnge med aktier. Men "hoppas" r inte ett ord man brukar se p aktiesidorna. och alla som tnker det kan lika bra vara lottospelare. En lott r nstan bttre, fr det r dessa som r kanonmat nr eliten som riggat marknaden bestmmer nsta steg och tar alla deras pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in