2021-06-28, 13:26
Medlem
nå, vad säger ni... är det köpläge snart igen eller vad händer?
Citera
2021-06-28, 14:19
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rampante21

Långsiktigt är aktien värd ungefär 20-30 gånger bolagets årsvinst.
Citera
2021-06-28, 16:35
Medlem
KalleAnkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rampante21
Antagligen kommer en rejäl dipp som ett sista rosslande dödsryck för att skrämma bort traders och stoplosstöntar innan sqeezen startar.

Den som tror att squeezen är över kan omöjligen ha följt med i vad som händer bakom kulissena.
Faller på sin egen orimlighet, Januarisqueezen var enbart en gammasqueeze som stoppades när köptrycket eliminerades nästan helt.
Hade någon blivit margincalled hade skiten åkt till månen.
Det snackades om att shortsen hade täckt i nån darkpool, jo tjenare. Alla 140% av floaten ?

Ovanpå allt har både Cohen och Gamestops officiella twitter insinuerat att moass är på väg.
Det skulle bli en sån tsunami av lawsuits om de bullshittade så det är helt enkelt inte realistiskt.

Jag kan inte minnas att något av trollen har lagt fram några vettiga motargument.
Ingen har orkat läsa något om vad som hänt, lättare bara att avfärda det som foliehatteri för att de är för jävla korkade att dra egna slutsatser.
Citera
2021-06-29, 18:34
Medlem
Hmm långsamt och lite händelselöst varit under en period nu. Men blir intressant att se vilken väg företaget nu skall slå in på med sin gedigna kassa.
Citera
2021-06-29, 19:02
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Hmm långsamt och lite händelselöst varit under en period nu. Men blir intressant att se vilken väg företaget nu skall slå in på med sin gedigna kassa.

Ja verkligen. Det känns som det blir såhär i perioder. Hela april och in i maj låg vi och tuggade på mellan 150-180 dollar innan det drog iväg. Känns som vi kan ligga här runt 200-230 nu några veckor innan nåt händer igen.

Kan ju gå snabbare också. Är inte alls lika väl insatt i allt som skriv på r/superstonk nu längre. Fullt upp med att ha en go sommar. Fortsätter bara hålla och köpa mer när det dippar.

Ja oavsett hur långt bort en squeeze är så är det ju ett otroligt intressant företag att investera i bara på allt nytt som är på väg att hända inom företaget.
Citera
2021-06-29, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Ja verkligen. Det känns som det blir såhär i perioder. Hela april och in i maj låg vi och tuggade på mellan 150-180 dollar innan det drog iväg. Känns som vi kan ligga här runt 200-230 nu några veckor innan nåt händer igen.

Kan ju gå snabbare också. Är inte alls lika väl insatt i allt som skriv på r/superstonk nu längre. Fullt upp med att ha en go sommar. Fortsätter bara hålla och köpa mer när det dippar.

Ja oavsett hur långt bort en squeeze är så är det ju ett otroligt intressant företag att investera i bara på allt nytt som är på väg att hända inom företaget.
Spekuleras i NFT:n som ska släppas/mer info komma den... 12 juli tror jag.
Citera
2021-06-30, 13:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkare
Antagligen kommer en rejäl dipp som ett sista rosslande dödsryck för att skrämma bort traders och stoplosstöntar innan sqeezen startar.

Den som tror att squeezen är över kan omöjligen ha följt med i vad som händer bakom kulissena.
Faller på sin egen orimlighet, Januarisqueezen var enbart en gammasqueeze som stoppades när köptrycket eliminerades nästan helt.
Hade någon blivit margincalled hade skiten åkt till månen.
Det snackades om att shortsen hade täckt i nån darkpool, jo tjenare. Alla 140% av floaten ?

Ovanpå allt har både Cohen och Gamestops officiella twitter insinuerat att moass är på väg.
Det skulle bli en sån tsunami av lawsuits om de bullshittade så det är helt enkelt inte realistiskt.

Jag kan inte minnas att något av trollen har lagt fram några vettiga motargument.
Ingen har orkat läsa något om vad som hänt, lättare bara att avfärda det som foliehatteri för att de är för jävla korkade att dra egna slutsatser.

Ungefär vad kommer kursen bottna på, vid vilken kurs är det således köpläge? Och vad ungefär kommer kursen toppa på sedan när den rusar och vid vilken kurs är det då läge att sälja?
Citera
2021-06-30, 13:30
Medlem
Någon som har en ny profetia att berätta för oss icke-troende? När kommer den mytomspunna squeezen som kommer att göra er till de rikaste personerna i världen? Trodde ni redan var det, men än ser jag inga bilder på er i era Lamborghinis! Kom igen nu var inte blyga!
Citera
2021-06-30, 13:30
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ungefär vad kommer kursen bottna på, vid vilken kurs är det således köpläge? Och vad ungefär kommer kursen toppa på sedan när den rusar och vid vilken kurs är det då läge att sälja?

Varför kräver du att andra skall svara på detta när du själv inte gör det?

Det är ganska enkelt att räkna på den data som finns tillgänglig och sedan komplettera med din värderingsmodell om 20-30x årsvinst. Ledtråd, kursen kommer då stå högre än idag.
Citera
2021-06-30, 13:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Varför kräver du att andra skall svara på detta när du själv inte gör det?

Det är ganska enkelt att räkna på den data som finns tillgänglig och sedan komplettera med din värderingsmodell om 20-30x årsvinst. Ledtråd, kursen kommer då stå högre än idag.

Jahaaaaa.....
Du är en av dem.som inte ser Fladhback som en trevlig social arena utan en plats där du i skydd av din anonymitet kan vara lite dryg och kaxig. Ja du är ju inte ensam om det aparta beteendet.

Du hade inget bättre svar på mina frågor?
Du tror till exempel att kursen kommer slå sitt hittillsvaranade ATH inom 12 månader?

Styrkekramar till dig!
Citera
2021-06-30, 13:52
Citat:
Ursprungligen postat av Heir-of-Melnibone
Någon som har en ny profetia att berätta för oss icke-troende? När kommer den mytomspunna squeezen som kommer att göra er till de rikaste personerna i världen? Trodde ni redan var det, men än ser jag inga bilder på er i era Lamborghinis! Kom igen nu var inte blyga!

Du gjorde ditt första inlägg i den här tråden 18 Maj. Hade du köpt GME då för $180 hade du kunnat sälja igår för drygt 16% vinst. Det är jävligt bra prisutveckling. Medan du snackar skit och tror du är tuff tjänar vi andra pengar oavsett vad du tycker eller tror om en squeeze.

Sitt du kvar på dina aktier i Norwegian Air Shuttle. Din portfölj har gått back -60% under samma tidsperiod. Ska du ge oss tips? Snälla...
Citera
2021-06-30, 15:09
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jahaaaaa.....
Du är en av dem.som inte ser Fladhback som en trevlig social arena utan en plats där du i skydd av din anonymitet kan vara lite dryg och kaxig. Ja du är ju inte ensam om det aparta beteendet.

Du hade inget bättre svar på mina frågor?
Du tror till exempel att kursen kommer slå sitt hittillsvaranade ATH inom 12 månader?

Styrkekramar till dig!

Du kan kolla min posthistorik här i tråden och WSB-tråden så ser du att jag redogjort för hur jag värderar GME-axien.

Ja, jag tror axien kommer slå ATH men om det sker inom 12 månader vet jag inte.

Ska du ta och redogöra nu för hur du värderar GME så vi alla kan njuta av ditt "trevliga" sociala sällskap?
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-06-30 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in