2021-11-28, 18:40
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Kan du frklara det hr? Varfr? Genuin frga.

Ja visst. Vissa framstende skribenter hvdar att vid MOASS s kommer vi inte kunna slja aktierna eftersom Avanza och andra kper aktierna via en dept-bank i USA. Om denna gr i konkurs vid MOASS s fr vi inget.

S har jag frsttt det. Ovanstende kan ju vara fel ocks.
Citera
2021-11-28, 19:27
Medlem
pseudorelevants avatar
Jag tror egentligen inte p ngot srskilt i denna hrva annat n att de aktier jag har hos ComputerShare r riktigt registrerade hos mig och att deras bcker r korrekta. Tror mycket vl Avanza kan bli blsta av dep-banken p samma vis som amerikanare blir blsta av sina inhemska brsmklare gllande kopplingen till faktiska aktier, om de lnas ut eller inte samt via vilken platform kpen sker m.m. Hoppas en blockkedjebaserad brs kommer skingra grumligheten i aktiehandeln.
Citera
2021-11-28, 20:25
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Ja visst. Vissa framstende skribenter hvdar att vid MOASS s kommer vi inte kunna slja aktierna eftersom Avanza och andra kper aktierna via en dept-bank i USA. Om denna gr i konkurs vid MOASS s fr vi inget.

Kan inte dep-bankerna betala s gr det vidare till US Treasury som fr baila ut dem likt kraschen 2008.

Hedgefunds vet att moass kommer, gmmer pengar p offshore konton, kper marker etc. Rich stay rich, de vet hur dem skall komma undan.

Clearing houses, DTC, OCC ska tcka upp fr Hedgefunds om dem inte kan betala. Kan dem ej tcka upp gr det till bankerna.

Bankerna Vi kan ej betala dessa galna summor. Gr vidare...

US Treasury Lender of last resort

Om jag frsttt det rtt s r det ngot i den stilen + Stor % kommer g tillbaka rakt in i deras ekonomi i form av skatt.

Ngot man ska ha i tanke ocks r att alla som sitter p GME ej kommer slja p peak. Mnga kommer droppa av lngt innan.
Citera
2021-11-29, 03:41
Medlem
Mr.Sanders avatar
Haha, vafan r detta nu!?

SVT sprider FUD!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...onsbesparingar

Varfr gr de detta? Och nu - i november?
SVT = Sell out?
Big crisis inc?

Edit: i morgon ska jag kpa fr allt jag ger <200
Senast redigerad av Mr.Sander 2021-11-29 kl. 03:45.
Citera
2021-11-29, 10:57
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sander
Haha, vafan r detta nu!?

SVT sprider FUD!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...onsbesparingar

Varfr gr de detta? Och nu - i november?
SVT = Sell out?
Big crisis inc?

Edit: i morgon ska jag kpa fr allt jag ger <200

Hela dokumentren p SVTplay
https://www.svtplay.se/video/3325772...skakade-borsen
Citera
2021-11-29, 11:48
Medlem
George1s avatar
fattar dom inte (svt) att mer folk kommer kpa aktien nr dom gr s dumma repotage om att ngon tjnat en rsln?
Nr svensson lser artikeln fr dom bara in en sak i hjrnan.
Tjnade en rsln!!!
allt annat gr in genom ena och ut genom andra....

Ibland har media mer ansvar n vad dom tror och nr dom publicerar snhr blaska r det p bekostnad av ntter.
Ntter som faktiskt har en familj att frsrja men frlorar allt pga gamling p brsen nr dom lser detta...
Citera
2021-11-29, 12:32
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Hela dokumentren p SVTplay
https://www.svtplay.se/video/3325772...skakade-borsen

Tack! Underhllande, men den missar sklart hela ponget nmligen att det var Retail hype som drev upp priset i januari och inte att Shortarna kpte tillbaks. Detta har ju till och med SECs rapport bekrftat. De har fortfarande inte stngt sina positioner. Varfr har de inte med ngon som fortfarande Hodlar, och har ett annat perspektiv, t.ex ComsicLightningWarrior? Att de nd kan kr p med den storyn kan ju bara betyda att de medvetet frsker vilseleda folk. Men det r ju sklart inte heller ngot nytt frn MSM. Vet inte vad Skattefinansierad Svensk Media har att tjna p detta dock...Staten kommer ju f inn massa penger via kapitalvinstskatt efter MOASS.

EDIT: Massa andra felaktigheter ocks. Total PK-trash dokumentr antagligen betald av SHF sjlva.
Senast redigerad av Mr.Sander 2021-11-29 kl. 12:51.
Citera
2021-11-29, 12:58
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George1
fattar dom inte (svt) att mer folk kommer kpa aktien nr dom gr s dumma repotage om att ngon tjnat en rsln?
Tjnade en rsln!!!

Ibland har media mer ansvar n vad dom tror och nr dom publicerar snhr blaska r det p bekostnad av ntter.
Ntter som faktiskt har en familj att frsrja men frlorar allt pga gamling p brsen nr dom lser detta...

Artikeln och Videon handlade om folk som frlorade pengar huvudsakligen. Paperhanded bitches som slde och realiserade frlusten. Det r FUD rakt igjenom.
Citera
2021-11-29, 15:48
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula

Tack!
Citera
2021-11-29, 16:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George1
Tjnade en rsln!!!

Drm du som r s jvla stursk om en kurs p ver $1000! Det r ju ni jvla smsparare med era drmmar om MOASS som R The Svensons! Nr ska du fatta det?

23000 personer ger GME hos Avanza varav ett flertal heter Svensson.
Senast redigerad av Ringhals3 2021-11-29 kl. 16:36.
Citera
2021-11-29, 18:01
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Drm du som r s jvla stursk om en kurs p ver $1000! Det r ju ni jvla smsparare med era drmmar om MOASS som R The Svensons! Nr ska du fatta det?

23000 personer ger GME hos Avanza varav ett flertal heter Svensson.

Blanka den d.
Citera
2021-11-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Blanka den d.

Rcker det inte med att ge fan i att kpa allts om man inte tror p Moass grejjen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in