2021-12-02, 11:27
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det finns inga aktier som garanterar vinst

Ergo hoppas alla investerare att det gr bra fr deras portflj.
Citera
2021-12-02, 11:31
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Ergo hoppas alla investerare att det gr bra fr deras portflj.
Ja, fast "hoppas" r inget argument eller rd fr ett specifikt kp.
Citera
2021-12-02, 11:49
Citat:
Ja, fast "hoppas" r inget argument eller rd fr ett specifikt kp.

Hoppas p en squeeze snart r varken ett argument eller rd fr ett specifikt kp. Bullionzon uttrycker bara sin entusiasm ver sin egen investering.

Om du vill ha rd kan du lyssna p Jim Cramer eller liknande.
Citera
2021-12-02, 13:10
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Det finns inga aktier som garanterar vinst, och tror man det s har man inte hllit p srskilt lnge med aktier. Men "hoppas" r inte ett ord man brukar se p aktiesidorna. och alla som tnker det kan lika bra vara lottospelare. En lott r nstan bttre, fr det r dessa som r kanonmat nr eliten som riggat marknaden bestmmer nsta steg och tar alla deras pengar.

Om man ser det som en lott s r det iallafall en lottsedel utan bst-fre datum. Oddsen r dessutom bttre n traditionella lotter.

Priset r fel.
Citera
2021-12-02, 13:14
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Om man ser det som en lott s r det iallafall en lottsedel utan bst-fre datum. Oddsen r dessutom bttre n traditionella lotter.

Priset r fel.
Mste vara jobbigt att kpa lotter fr t.ex 50.000 kr. Men visst finns det storspelare.

Sjlv har jag lotter fr 17 mkr p min avanza-dep. Dock inga som det str GME AMC eller Tesla p.
Citera
2021-12-02, 15:19
Medlem
Citat:
Mste vara jobbigt att kpa lotter fr t.ex 50.000 kr. Men visst finns det storspelare.

Sjlv har jag lotter fr 17 mkr p min avanza-dep. Dock inga som det str GME AMC eller Tesla p.

Vad str det p dina d?
Citera
2021-12-02, 16:09
Medlem
Citat:

Misstnker att du brjar nrma sig pensionen och rvt ett par miljoner lngs vgen?

Hoppas p en squeeze r inte en DD utan enbart ett uttryck nr man hoppas att ngot ska hnda utifrn det aktiecase/argument som finns.
Citera
2021-12-02, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkOL
Vad str det p dina d?

Gissar p HM och liknande bolag.
Citera
2021-12-02, 17:10
Citat:

Visste inte att du var en sdan boomer Paris. Du verkade s based i brjan. Trist. Men det r s vissa mste lra sig. Dina 17 mkr kan du hlsa hej d till. Boomer-axier kommer krascha som in i helvete.
Citera
2021-12-02, 17:22
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Visste inte att du var en sdan boomer Paris. Du verkade s based i brjan. Trist. Men det r s vissa mste lra sig. Dina 17 mkr kan du hlsa hej d till. Boomer-axier kommer krascha som in i helvete.
Jag har inga aktier, bara xact bear 50% hvstng.
Citera
2021-12-02, 17:49
Medlem
Citat:
Jag har inga aktier, bara xact bear 50% hvstng.

Skms fr och sga det men jag stinker newbie, kan du sga hur man gr tillvga om man ska investera?
Citera
2021-12-02, 18:09
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkOL
Skms fr och sga det men jag stinker newbie, kan du sga hur man gr tillvga om man ska investera?
va lite i taget med riktiga pengar p stockholmsbrsen. avanzas hemsida tycker jag r trevligast. Brja med 10.000 kr och sluta som miljonr om du kan lra av dina misstag, som kan bli hur mnga som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in