Citat:
Ursprungligen postat av
gman2012
Men i grund och botten håller jag med dig om att det borde vara så egentligen. Sen tycker jag $20 är för lågt men principen förstår jag vad du menar. Man måste nog börja värdera in varumärket gamestop och hela rörelsen i priset också. Miljontals människor har blivit förälskade i företaget i och med denna saga och det är nog svårt att värdera det tycker jag. Ingen PR-människa i världen kan skapa detta. All uppmärksamhet som företaget fått. Alla fans. Detta måste ju vara världens största folk-aktie. Det är värt väldigt mycket!
Håller helt med. När jag köpte mina första på julafton tyckte jag att 20 var ett helt ok pris på ren fundamenta. Detta var som sagt innan världshistoriens största reklamkampanj helt gratis. Innan Cohen hade tagit plats i styrelsen och plockat in en massa bra folk.
40 var tydligen det nya lägsta och jag var bara dumsnål som inte tankade på rejält då.
Som du säger har företaget nu en skara fans trognare än Apple och jag ska personligen sticka inom GME nästa gång jag hälsar på i broderlandet Norge och handla ett nytt headset, tangentbord och mus. Kanske en hårddisk för att slippa stödja arslena på copyswede. Och kanske ett 3080 om de har såna liggande. GME to the moon.
Jag råkar ha en bunt NOK liggande som jag vill bli av med.