2021-03-30, 15:43
Medlem
Haddock93s avatar
Vilken grön candle 😍
Citera
2021-03-30, 15:49
Medlem
Haha GME är fan ROCK N ROLL! Det svänger rejält!

Låt aldrig det här ta slut. Det är så jävla roligt!
Citera
2021-03-30, 15:54
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gman2012
Men i grund och botten håller jag med dig om att det borde vara så egentligen. Sen tycker jag $20 är för lågt men principen förstår jag vad du menar. Man måste nog börja värdera in varumärket gamestop och hela rörelsen i priset också. Miljontals människor har blivit förälskade i företaget i och med denna saga och det är nog svårt att värdera det tycker jag. Ingen PR-människa i världen kan skapa detta. All uppmärksamhet som företaget fått. Alla fans. Detta måste ju vara världens största folk-aktie. Det är värt väldigt mycket!
Håller helt med. När jag köpte mina första på julafton tyckte jag att 20 var ett helt ok pris på ren fundamenta. Detta var som sagt innan världshistoriens största reklamkampanj helt gratis. Innan Cohen hade tagit plats i styrelsen och plockat in en massa bra folk.
40 var tydligen det nya lägsta och jag var bara dumsnål som inte tankade på rejält då.

Som du säger har företaget nu en skara fans trognare än Apple och jag ska personligen sticka inom GME nästa gång jag hälsar på i broderlandet Norge och handla ett nytt headset, tangentbord och mus. Kanske en hårddisk för att slippa stödja arslena på copyswede. Och kanske ett 3080 om de har såna liggande. GME to the moon.

Jag råkar ha en bunt NOK liggande som jag vill bli av med.
Citera
2021-03-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Håller helt med. När jag köpte mina första på julafton tyckte jag att 20 var ett helt ok pris på ren fundamenta. Detta var som sagt innan världshistoriens största reklamkampanj helt gratis. Innan Cohen hade tagit plats i styrelsen och plockat in en massa bra folk.
40 var tydligen det nya lägsta och jag var bara dumsnål som inte tankade på rejält då.

Som du säger har företaget nu en skara fans trognare än Apple och jag ska personligen sticka inom GME nästa gång jag hälsar på i broderlandet Norge och handla ett nytt headset, tangentbord och mus. Kanske en hårddisk för att slippa stödja arslena på copyswede. Och kanske ett 3080 om de har såna liggande. GME to the moon.

Jag råkar ha en bunt NOK liggande som jag vill bli av med.

Trådstartaren! Respekt till dig!

Förstår att du ångrar att du inte klev in med mer. Du får försöka tänka på att vi är många som hoppade in mycket senare och vi är avundsjuka på din entry point

Grymt att du ska till gameshop och handla i Norge. Hoppas squeezen varit då så att du kan shoppa för lite hedgie-pengar. När du spenderar pegnarna där så går de pengarna in i gamestop och värdet på dina aktier går upp ännu mer. The circle of life!
Citera
2021-03-30, 16:13
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gman2012
Trådstartaren! Respekt till dig!

Förstår att du ångrar att du inte klev in med mer. Du får försöka tänka på att vi är många som hoppade in mycket senare och vi är avundsjuka på din entry point

Grymt att du ska till gameshop och handla i Norge. Hoppas squeezen varit då så att du kan shoppa för lite hedgie-pengar. När du spenderar pegnarna där så går de pengarna in i gamestop och värdet på dina aktier går upp ännu mer. The circle of life!
Jag fick en rejäl hög äkta hedgiepengar för de jag sålde på 420.69. Sålde tyvärr resten senare pga all den negativa propagandan men ett par hundra av Melvins laxar fick ett nytt hem i mitt akvarium.
Nu har jag bara ett fåtal aktier för att jag gillar dem och GME är för evigt en del av mig och jag måste vara med på hela resan.

Ska ändå hälsa på lite vänner där och minns att det finns massor med Gamestops i huvudstaden.
Och så behöver jag alla de grejerna.
Citera
2021-03-30, 17:03
Medlem
qvarne2s avatar
Någon smart som kan förklara varför GME alltid går upp ungefär 20$ vid börsöppning för att sedan falla ner och stabilisera sig. Varit så de senaste dagarna vad jag sett.
Citera
2021-03-30, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
Någon smart som kan förklara varför GME alltid går upp ungefär 20$ vid börsöppning för att sedan falla ner och stabilisera sig. Varit så de senaste dagarna vad jag sett.

Ja det har jag oxå funderat lite på, samt såklart om det är nåt man kan dra lite extra nytta av...

Ja, jag vet, vi ska inte trejda denna aktien, men ändå... man kan ju köpa på sig lite lagom till dagens första dip...
Citera
2021-03-30, 17:44
Medlem
bajssprutans avatar
Jag antar att det handlar om optioner eller shortsaleregler som måste triggas.
Har gett upp att försöka förstå närmre.
Köper ett gäng om den går under 100, men det är nog önsketänkande.
Citera
2021-03-30, 18:09
Medlem
browneyes avatar
Gud vad segt, både igår och idag.
Citera
2021-03-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av browneye

Gårdagen var lite seg men idag är en fin dag. Det känns som att det hänger något i luften!
Citera
2021-03-30, 20:52
Citat:
Ursprungligen postat av browneye

13% upp idag just nu och stark uppgående trend. Intervjun med GME börjar om 8 minuter och goda nyheter har rullat in hela dagen.

Vilket bolag tittar du på som inte går så segt?
Citera
2021-03-30, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
13% upp idag just nu och stark uppgående trend. Intervjun med GME börjar om 8 minuter och goda nyheter har rullat in hela dagen.

Vilket bolag tittar du på som inte går så segt?

Kommer man kunna se intevjun någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in