2021-03-11, 06:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Tippar under 200 idag men kommer inte äta bajs även om jag får rätt..
500k? Satan asså,inga dåliga riktkurser.. vem ska köpa en aktie av er för 4,2msek styck 😅

citadel och melvin?
Citera
2021-03-11, 07:01
Medlem
Citat:
Tippar under 200 idag men kommer inte äta bajs även om jag får rätt..
500k? Satan asså,inga dåliga riktkurser.. vem ska köpa en aktie av er för 4,2msek styck 😅
Nån kunnigare får förklara. Men grejen är väl att HF har lånat aktier som inte finns och efter en viss tid går de lånade aktierna ut, och då måste de köpa dom existerande aktierna.. Dvs vi sätter priset?
Citera
2021-03-11, 07:04
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XanX
Nån kunnigare får förklara. Men grejen är väl att HF har lånat aktier som inte finns och efter en viss tid går de lånade aktierna ut, och då måste de köpa dom existerande aktierna.. Dvs vi sätter priset?

Ok,jag förstår.
Citera
2021-03-11, 07:22
Medlem
Vore inte fel med en dipp till 50 igen så man kan köpa på sig lite till igen...
Citera
2021-03-11, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rampante21
Vore inte fel med en dipp till 50 igen så man kan köpa på sig lite till igen...

fast det är ju bara 150.000 aktier kvar för short, så det lär ju inte hända... om jag fattat rätt
Citera
2021-03-11, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rampante21
fast det är ju bara 150.000 aktier kvar för short, så det lär ju inte hända... om jag fattat rätt
Vart har du läst att de är just 150k aktier kvar?
Citera
2021-03-11, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ok,jag förstår.

vad jag har förstått så måste dom inte lämna tillbaka dom en viss dag, men de betalar skyhög ränta varje dag när dom lånat så många. När de inte har råd att betala räntan och de inte har råd att blanka fler så åker aktien till uranus.

jag förstår ingenting egentligen, jag bara köper och håller för jag gillar axien.
Citera
2021-03-11, 08:07
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1LR0Y
Vart har du läst att de är just 150k aktier kvar?

Inte OP men: https://iborrowdesk.com/report/GME

Huruvida det stämmer eller inte låter jag vara osagt.
Citera
2021-03-11, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 997
Stiger. Garanti. Risk för Squeeze.

Efter det som hände idag förstår alla att vi håller axierna oavsett vad som händer. Alla tvivel är utsuddade.

Hedgefonderna vet nu att vi är inga paper hands. Även hedgefonder som inte blankar har nu fått bevis på att detta kommer fungera, så dom kommer också börja köpa för att få åka med till månen med oss big balls apes.

Den psykologiska effekten bland alla småsparare kommer också öka köptrycket efter styrkan som visades idag.

Apes strong togheter. Idag bevisade vi det. Finns inga paper hands längre.

Därav, risk för Squeeze redan imorgon.

Garanterat $400-500. MINIMUM.

$10.000 = jag äter krita.

$100.000 = jag äter mitt bajs.

Förstår att du är glad över och ha tjänat någon tusenlapp. Jag köpte själv in mig på 14x 82 USD och sålde igår vid 14x 338 USD. Efter raset igår så handlades aktien i extremt stora volatila volymer och marknaden var försiktig. Den sjönk strax innan stängning och handlades ned i aftermarket om än på plusnivå. Vi kommer inte att se samma nivåer idag som vi gjorde igår.
Citera
2021-03-11, 08:44
Medlem
Det är intressant att alla "duktiga rutinerade" är helt frånvarande från forumet nu Gick inte så bra med deras 4$ prognoser "inom några veckor".
Citera
2021-03-11, 09:00
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panchoo
Det är intressant att alla "duktiga rutinerade" är helt frånvarande från forumet nu Gick inte så bra med deras 4$ prognoser "inom några veckor".

Nej men i deras frånvaro så har vi istället välsignats med en riktigt mytoman som blivit påkommen och exponerad med att fara med osanning. Undrar vad som driver dessa människor. Dag ut och dag in komma hit för att tala om att alla andra är idioter och dumma i huvet. Måste verkligen vara något som skaver där.

Ni ska känna igen trädet på dess frukt som Jesus sa.
Citera
2021-03-11, 09:07
Medlem
Hur tänker ni som äger aktien och har ett viss kursmål när ni ska sälja aktien att det ska gå att genomföra.. om vi säger målet är 999usd..många har målet på 1000usd så det kan bli lättare att sälja strax under.. för att komma upp på såna priser måste det hända short squeeze för att rusa upp och sen sjunka ner igen.. godkänner avanza och nordnet så stora säljorder i förväg?
Hur fan hinner man sälja aktierna på rätt tajming?
Jag äger inga GME men däremot några AMC.
MVH. Raikkonen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in