2021-11-03, 15:33
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Här har ni optionskedjan. Max pain ligger på 187.5

På nedsidan då eller hur menar du?
Citera
2021-11-03, 15:34
Volatiliteten orsakas av att SHF täcker ETF innehållande BBBY som grupperats med bla GME enligt Criand’s DD. Det är inte FUD, det är viss FTD coverage.
Citera
2021-11-03, 15:36
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faggotlord
komigen. ge oss lite tradings halts

är ni nya, ta bort stoploss. där såg ni hur den gick från 245 till 255 för att en sekund senare åka ned till 243 igen. De jagar er med stoploss

Va? Lägger dem in stoploss själva utan vårat godkännande? Hur ser man om man har skiten och hur tar man bort den om så är fallet?
Citera
2021-11-03, 15:43
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
På nedsidan då eller hur menar du?
Enligt legenderna är det dit MM vill ha priset för att förlora minst pengar. Max pain är omdiskuterat om det ens är sant.
Jag har min gamma-opex-teori om det hela. Alla tror olika.

Nu är jag inte moass-troende längre men har ett par gme for the memes, men det är intressant det där med bbby i en etf.
Jag har aningar om att memestocksen på något vis är connectade via nåt etf-upplägg med bolagen Ocugen, Anavex och Cassava som alla är biotech. De rör sig i kanon med memestocksen ofta, men inte alltid.
Jag kan bara inte förstå vad kopplingen är.
Även BB tillhör arten äkta memeaxier. Nokia är inte det även om den ofta får sig en liten pump i samband med memerally.
Citera
2021-11-03, 17:02
Citat:
Jag har aningar om att memestocksen på något vis är connectade via nåt etf-upplägg med bolagen Ocugen, Anavex och Cassava som alla är biotech. De rör sig i kanon med memestocksen ofta, men inte alltid.

https://www.reddit.com/r/Superstonk/...auce_to_price/
Citera
2021-11-03, 21:03
Medlem
Lagerkommandants avatar
Stängde på ca $218, inte dåligt.
Hade iof väntat mig mer med tanke på hur resten av börsen gick.
Men GME visar återigen att den är sann negativ beta.
Citera
2021-11-04, 19:45
Medlem
pseudorelevants avatar
Har någon av er fört över till ComputerShare och mottagit brev från dem utan expressleverans, hur lång tid tog det i så fall? Jag har fört över en handfull från Interactive Brokers och fått det bekräftat i deras ända sedan två veckor.
Citera
2021-11-09, 08:52
Medlem
Lagerkommandants avatar
Mannen har talat!
https://twitter.com/ryancohen/status...02069206163460
Ryan Cohen på Twitter:
Citat:
Deciding between two options for my GME shares: HOLD or HODL…
Citera
2021-11-09, 14:58
Medlem
Citat:
Enligt legenderna är det dit MM vill ha priset för att förlora minst pengar. Max pain är omdiskuterat om det ens är sant.
Jag har min gamma-opex-teori om det hela. Alla tror olika.

Nu är jag inte moass-troende längre men har ett par gme for the memes, men det är intressant det där med bbby i en etf.
Även BB tillhör arten äkta memeaxier. Nokia är inte det även om den ofta får sig en liten pump i samband med memerally.

Varför tror du inte på moassen längre?
Citera
2021-11-09, 17:13
Jag tror fortfarande på MOASS.

Företaget måste få bort alla shorts om de någonsin vill att deras företag ska bli rättvist bedömd på aktiemarknaden. Annars spelar de inge roll om företaget gör bra eller dåligt ifrån sig om Hedgefunds fortsätter shorta ner den oavsett
Citera
2021-11-09, 19:17
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullionzon
Varför tror du inte på moassen längre?
Eftersom jag lagt delar av min tid till sedan Januari att efterforska vilka mekanismer som orsakade kursrörelserna då och vad som fick mig att agera så orationellt som jag gjorde då.
I stället för att läsa en massa smörja på reddit av folk fullmatade med adderal. Jag var tjackis back in the day. Känner till fenotypen.

Jag antar att jag är vad ni kallar wrinkle brained ape. Jag tänker själv. Cost of opportunity.

Men alla får ha sin tro, jag vill inte sparka på några tår då jag har moass-troende vänner. Även kristna och muslimer. Jag hatar ingen, jag håller bara inte med.
Citera
2021-11-09, 19:47
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Eftersom jag lagt delar av min tid till sedan Januari att efterforska vilka mekanismer som orsakade kursrörelserna då och vad som fick mig att agera så orationellt som jag gjorde då.
I stället för att läsa en massa smörja på reddit av folk fullmatade med adderal. Jag var tjackis back in the day. Känner till fenotypen.

Jag antar att jag är vad ni kallar wrinkle brained ape. Jag tänker själv. Cost of opportunity.

Men alla får ha sin tro, jag vill inte sparka på några tår då jag har moass-troende vänner. Även kristna och muslimer. Jag hatar ingen, jag håller bara inte med.

Citat:
Efterforska vilka mekanismer som orsakade kursrörelserna
Kan du utveckla?

Finns säkert en del folk fullmatade med adderal och annan skit på reddit. Men inte en chans det skulle hålla såhär länge innan flertal smart brains därute som efterforskat precis som du synade situationen.

I vilket fall som helst GME har en ljus framtid oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in