2021-03-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
1.992M : 0.108M buyers to sellers

https://i.imgur.com/NzcnAM0.jpg

WOW!
Citera
2021-03-29, 22:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gman2012
Haha bra frga! Vgar inte tro ngot. Upp 40% eller ner 40%. Kan bli vad som helst. Men om man ska gissa s sger jag vl att den slutar ofrndrad och stnger p 180 dollars Vad tror du sjlv?

r dremot jvligt taggad p en ny vecka av denna galna karusell. ALLT kan hnda!

Fy satan! Bang on target pal!
Du hade helt rtt! Stngde p $180.
Citera
2021-03-29, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Fy satan! Bang on target pal!
Du hade helt rtt! Stngde p $180.

Haha ja riktigt sjukt. Tack fr att du kom ihg det och kreddar fr det Sen fr jag ju vara dmjuk och erknna att det var ju bara en gissning jag drog ur mig utan nn speciell tanke men nd kul

Jag fr gissa imorgon ocks och d drar jag till med $68 000 s fr man hoppas jag har nn kraft som fr det att hnda Fan vad knasigt om det visar sig att det r jag som styr marknaden nr jag skyllt p hedgarna hela tiden!
Citera
2021-03-29, 23:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Haha ja riktigt sjukt. Ta fr att man kredd fr det Sen fr jag ju vara dmjuk och erknna att det var ju bara en gissning jag drog ur mig utan nn speciell tanke men nd kul

Jag fr gissa imorgon ocks och d drar jag till med $68 000 s fr man hoppas jag har nn kraft som fr det att hnda Fan vad knasigtt om det visar sig att det r jag som styr marknaden nr jag skyllt p hedgarna hela tiden!

Oj! Ja nu jvlar, vilken nagelbitare!
Citera
2021-03-29, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Stora nyheter imorgon om GameStop's framtid p den digitala marknaden. Senast detta gjordes handlade det om ett samarbete med Microsoft.

Det finns anledning att tro att detta kommer handla om ngot stort. GME's konkurrenter bland annat Amazon har listats som relaterade tickers och en av punkterna avhandlar digital transformation.

GameStop's onlinefrsljning kade med 191% under 2020 Q4 och fretaget frvntas expandera digitalt. Nya nyckelpersoner som anstllts och tagits in i styrelsen sedan tidigare har kopplingar till bland annat Amazon, Google och Chewy.

https://imgur.com/a/0u2e3ZQ

Det hr blir spnnande. Hoppas att det kommer ngon nyhet dr. Man blev ju lite paff nr det inte dk upp ngra nyheter alls efter rsrapporten. S detta kan bli vldigt intressant. Det skulle sitta fint med en katalysator just nu. En riktigt fet nyhet tack!
Citera
2021-03-30, 00:08
Normal prisutveckling? https://imgur.com/a/pmDRFuH

Vem manipulerar marknaden? Blankare eller WSB.
Senast redigerad av kodapan 2021-03-30 kl. 00:22.
Citera
2021-03-30, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 997
Tnk s hr.

Skulle det bli bekrftat att det beror p GME skulle GME ka ivg till mnen direkt d investeringsteorin om en short squeeze blir bekrftad.

Det r exakt s hr det borde utspela sig. Allt skylls p en falsk syndabock fr att GME inte ska dra ivg, vilket vore dden fr hedgefonderna och deras banker.

Fr ge vilka som nu n ligger bakom att de r lojala sin uppgift. GME borde inte stnga p $180+ dollar GME kurs. De ger sig icke, som en Netflix-serie...
Citera
2021-03-30, 14:16
Medlem
Lite nya positioner i fretaget tillsatta. Folk frn Amazon och Chewy

https://finance.yahoo.com/m/6c6e97cf...azon-exec.html

Det fyller p tron som vi believers har att gamestop hller p att frvandlas till ett helt nytt fretag som kommer bli att rkna med i framtiden. Personerna de tar in och dess historia sger egentligen allt om vart fretaget r p vg.

Redan nu har jag lst att folk som kper saker frn gamestop fr leverans vldigt fort och r vldigt njda med tjnsten. Detta r ngot som Chewy varit knda fr sedan tidigare. Dr ser man redan nu vad Ryan Cohen tagit med sig in till Gamestop.

Ser fram emot kvllens presentation/intervju eller vad det nu r. Vet ngon vart man kommer kunna se detta? Antar att det bara r att ska p youtube nr det r dags. Hoppas det r ppet fr allmnheten att titta och lyssna.
Senast redigerad av gman2012 2021-03-30 kl. 14:18.
Citera
2021-03-30, 14:36
Medlem
libbens avatar
Citat:
Lite nya positioner i fretaget tillsatta. Folk frn Amazon och Chewy

https://finance.yahoo.com/m/6c6e97cf...azon-exec.html

Det fyller p tron som vi believers har att gamestop hller p att frvandlas till ett helt nytt fretag som kommer bli att rkna med i framtiden. Personerna de tar in och dess historia sger egentligen allt om vart fretaget r p vg.

Redan nu har jag lst att folk som kper saker frn gamestop fr leverans vldigt fort och r vldigt njda med tjnsten. Detta r ngot som Chewy varit knda fr sedan tidigare. Dr ser man redan nu vad Ryan Cohen tagit med sig in till Gamestop.

Ser fram emot kvllens presentation/intervju eller vad det nu r. Vet ngon vart man kommer kunna se detta? Antar att det bara r att ska p youtube nr det r dags. Hoppas det r ppet fr allmnheten att titta och lyssna.

Allt med GME under 2021 och 2022 handlar enbart om Squeezen. Hller man aktier med ett gav hgre n 20 dollar s r man inte med i GME fr lngsiktig investering. D hller man fr att knppa hedgefonderna p nsan. Frdelen med att ha diamond hands fr squeezen r att ifall squeezen inte blir av s kommer kursen korrigeras tids nog och ligga s lgt att de som har ett gav ver 200-300 dollar kan med ltthet snka sitt gav ifall de inte gick in med fr mycket pengar i brjan och sedan sitta kvar lngsiktigt och hoppas att f tillbaka sina pengar p dem. Men det kan ta 2-5 r. Isf r det bttre slja med ltt frlust och sedan kpa annat dr det vxer.
Citera
2021-03-30, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Allt med GME under 2021 och 2022 handlar enbart om Squeezen. Hller man aktier med ett gav hgre n 20 dollar s r man inte med i GME fr lngsiktig investering. D hller man fr att knppa hedgefonderna p nsan. Frdelen med att ha diamond hands fr squeezen r att ifall squeezen inte blir av s kommer kursen korrigeras tids nog och ligga s lgt att de som har ett gav ver 200-300 dollar kan med ltthet snka sitt gav ifall de inte gick in med fr mycket pengar i brjan och sedan sitta kvar lngsiktigt och hoppas att f tillbaka sina pengar p dem. Men det kan ta 2-5 r. Isf r det bttre slja med ltt frlust och sedan kpa annat dr det vxer.

Som du sger. Om man bara r med fr squeezen s r storyn bakom en bra "backup" att p lng sikt f tillbaka sina pengar om squeezen inte blir av. Helt rtt! Det r drfr det r kul att ven flja storyn vad som hnder samt att alla nyheter kan bli katalysatorer. Att fretaget brjar visa att det faktiskt finns fundamentaler r vldigt viktigt. Utan fundamentaler s hade hedgarna redan vunnit.

Sen s tror jag att om man argumenterar fr att Gamestop r vervrderat s mste man ven konstatera att Amazon, Apple och mnga andra fretag r vldigt vervrderade.

S det r en annan diskussion tycker jag egentligen dr jag ocks anser att vldigt mnga fretag r vervrderade. Om man nu diskuterar det ur ett bredare perspektiv kring hela marknaden att att mnga fretag r vervrderade s hller jag med dig. Men om man accepterar att Amazon och andra jttar r s pass vervrderade som de r s frstr jag inte varfr gamestop inte skulle f vara det.

Men i grund och botten hller jag med dig om att det borde vara s egentligen. Sen tycker jag $20 r fr lgt men principen frstr jag vad du menar. Man mste nog brja vrdera in varumrket gamestop och hela rrelsen i priset ocks. Miljontals mnniskor har blivit frlskade i fretaget i och med denna saga och det r nog svrt att vrdera det tycker jag. Ingen PR-mnniska i vrlden kan skapa detta. All uppmrksamhet som fretaget ftt. Alla fans. Detta mste ju vara vrldens strsta folk-aktie. Det r vrt vldigt mycket!
Senast redigerad av gman2012 2021-03-30 kl. 15:07.
Citera
2021-03-30, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Anledningen r att vldigt f har rd att utnyttja kpoptionerna.
Lt sga du kper ett kontrakt p GME med strike 200 nr den ligger i 100.
D kostar kanske optionen 500 dollar fr ett kontrakt p 100 aktier.
De 500 dollarna r premien du betalar till utstllaren av optionen.

Stannar GME under 200 innan optionen lper ut blir den vrdels.
Gr GME till 300 r din option pltsligt vrd de 100 ver strike gnger 100 aktier. 10k dollar.
Du kan utnyttja rtten att kpa 100 aktier fr 200 dollar stycket.
Men d mste du hosta upp 20k som du kanske inte har.
D kan du slja optionen fr mervrdet p 10k minus lite spread antingen till ngon annan som utnyttjar den, eller till utstllaren som tar frlusten och makulerar optionen.

Extremt frenklat och grekfritt men typ s.

Amerikaner handlar mer med optioner n oss fr att f hv. Och jag misstnker att det r det som i stor del driver vissa skumma rrelser p brsen ven i andra bolag.

DFV har som bekant en massa cash liggandes p sitt konto frn optioner han slt. Dessa r fr att lsa in sina $25 calls den 19e April och allts begra aktierna.

Det som har skett och som kallas nakenblankning r att folk har slt calls p aktier de inte har.
Vill d kparen utnyttja optionerna r det bara att ordna fram aktierna = shortsqueeze.

Gammasqueezarna r som jag frstr det optionsdrivna eftersom MM mste kpa in och ha alla aktier som man slt kontrakt fr. Jag har en teori om att det r nr folk cashar hem optioner som rasen kommer nr mm dumpar aktier de inte lngre behver och dessutom har kpt under veckan till lgre priser.

Och det r ju det som r hela grejen. Nr precis alla aktier sitter i hnderna p apor och retards som aldrig slpper smller det. Skulle en val kpa en jvla massa optioner och exercisa dem skulle det g till mnen direkt.

I teorin iallafall. Man ska inte glmma att det hr skert involverar strre krafter n wsb!

Tack fr en bra frklaring. Kper sjlv inte optioner utan hller mig till aktier men var nyfiken p hur det fungerar.

En annan fundering jag har; om samma aktie r blankad flera gnger om. D har blankarna s att sga "skapat nya aktier" varje gng dom blankat den? Rent hypotetiskt om det finns 10 aktier frn brjan i ett bolag och dessa r blankade 3 gnger om d finns det 30 aktier efter det?

Men om en aktie blankas genom att ge ut optioner som man inte har tckning fr (naked shorting) d skapas inte nya aktier utan antal aktier frblir det samma?

Om jag r rtt ute hr s r ju naked shorting med optioner lngt mycket vrre scenario n att en aktie blankas flera gnger om. ven om bda scenariona kan vara katastrofala fr blankare. Fr i naked shorting s finns det inte alls lika mnga aktier tillgngliga fr att kpa fr den som behver tcka sina blankningar. Dom mste kpa aktierna som finns flera gnger om, hur nu det gr till?

Lite bonusinfo; Thomas Peterffy sger i klippet att det var den 28 januari som det var skrmmande nra en marknadskollaps.

Vlad och Robinhood stoppade sina kunder frn att kpa Gamestop aktier den 28 januari (se lnk nedanfr). Utifrn den hr informationen s framstr det som att kpstoppet den 28 januari var en paniktgrd i sista minuten.

https://abcnews.go.com/Business/robi...ry?id=75537922
Citera
2021-03-30, 15:42
Medlem
Gamestop vet hur man hller igng en eld, helt klart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in