2021-03-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
1.992M : 0.108M buyers to sellers

https://i.imgur.com/NzcnAM0.jpg

WOW!
Citera
2021-03-29, 22:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gman2012
Haha bra fråga! Vågar inte tro något. Upp 40% eller ner 40%. Kan bli vad som helst. Men om man ska gissa så säger jag väl att den slutar oförändrad och stänger på 180 dollars Vad tror du själv?

Är däremot jävligt taggad på en ny vecka av denna galna karusell. ALLT kan hända!

Fy satan! Bang on target pal!
Du hade helt rätt! Stängde på $180.
Citera
2021-03-29, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Fy satan! Bang on target pal!
Du hade helt rätt! Stängde på $180.

Haha ja riktigt sjukt. Tack för att du kom ihåg det och kreddar för det Sen får jag ju vara ödmjuk och erkänna att det var ju bara en gissning jag drog ur mig utan nån speciell tanke men ändå kul

Jag får gissa imorgon också och då drar jag till med $68 000 så får man hoppas jag har nån kraft som får det att hända Fan vad knasigt om det visar sig att det är jag som styr marknaden när jag skyllt på hedgarna hela tiden!
Citera
2021-03-29, 23:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Haha ja riktigt sjukt. Ta för att man kredd för det Sen får jag ju vara ödmjuk och erkänna att det var ju bara en gissning jag drog ur mig utan nån speciell tanke men ändå kul

Jag får gissa imorgon också och då drar jag till med $68 000 så får man hoppas jag har nån kraft som får det att hända Fan vad knasigtt om det visar sig att det är jag som styr marknaden när jag skyllt på hedgarna hela tiden!

Oj! Ja nu jävlar, vilken nagelbitare!
Citera
2021-03-29, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Stora nyheter imorgon om GameStop's framtid på den digitala marknaden. Senast detta gjordes handlade det om ett samarbete med Microsoft.

Det finns anledning att tro att detta kommer handla om något stort. GME's konkurrenter bland annat Amazon har listats som relaterade tickers och en av punkterna avhandlar digital transformation.

GameStop's onlineförsäljning ökade med 191% under 2020 Q4 och företaget förväntas expandera digitalt. Nya nyckelpersoner som anställts och tagits in i styrelsen sedan tidigare har kopplingar till bland annat Amazon, Google och Chewy.

https://imgur.com/a/0u2e3ZQ

Det här blir spännande. Hoppas att det kommer någon nyhet där. Man blev ju lite paff när det inte dök upp några nyheter alls efter årsrapporten. Så detta kan bli väldigt intressant. Det skulle sitta fint med en katalysator just nu. En riktigt fet nyhet tack!
Citera
2021-03-30, 00:08
Normal prisutveckling? https://imgur.com/a/pmDRFuH

Vem manipulerar marknaden? Blankare eller WSB.
Senast redigerad av kodapan 2021-03-30 kl. 00:22.
Citera
2021-03-30, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 997
Tänk så här.

Skulle det bli bekräftat att det beror på GME skulle GME åka iväg till månen direkt då investeringsteorin om en short squeeze blir bekräftad.

Det är exakt så här det borde utspela sig. Allt skylls på en falsk syndabock för att GME inte ska dra iväg, vilket vore döden för hedgefonderna och deras banker.

Får ge vilka som nu än ligger bakom att de är lojala sin uppgift. GME borde inte stänga på $180+ dollar GME kurs. De ger sig icke, som en Netflix-serie...
Citera
2021-03-30, 14:16
Medlem
Lite nya positioner i företaget tillsatta. Folk från Amazon och Chewy

https://finance.yahoo.com/m/6c6e97cf...azon-exec.html

Det fyller på tron som vi believers har att gamestop håller på att förvandlas till ett helt nytt företag som kommer bli att räkna med i framtiden. Personerna de tar in och dess historia säger egentligen allt om vart företaget är på väg.

Redan nu har jag läst att folk som köper saker från gamestop får leverans väldigt fort och är väldigt nöjda med tjänsten. Detta är något som Chewy varit kända för sedan tidigare. Där ser man redan nu vad Ryan Cohen tagit med sig in till Gamestop.

Ser fram emot kvällens presentation/intervju eller vad det nu är. Vet någon vart man kommer kunna se detta? Antar att det bara är att söka på youtube när det är dags. Hoppas det är öppet för allmänheten att titta och lyssna.
Senast redigerad av gman2012 2021-03-30 kl. 14:18.
Citera
2021-03-30, 14:36
Medlem
libbens avatar
Citat:
Lite nya positioner i företaget tillsatta. Folk från Amazon och Chewy

https://finance.yahoo.com/m/6c6e97cf...azon-exec.html

Det fyller på tron som vi believers har att gamestop håller på att förvandlas till ett helt nytt företag som kommer bli att räkna med i framtiden. Personerna de tar in och dess historia säger egentligen allt om vart företaget är på väg.

Redan nu har jag läst att folk som köper saker från gamestop får leverans väldigt fort och är väldigt nöjda med tjänsten. Detta är något som Chewy varit kända för sedan tidigare. Där ser man redan nu vad Ryan Cohen tagit med sig in till Gamestop.

Ser fram emot kvällens presentation/intervju eller vad det nu är. Vet någon vart man kommer kunna se detta? Antar att det bara är att söka på youtube när det är dags. Hoppas det är öppet för allmänheten att titta och lyssna.

Allt med GME under 2021 och 2022 handlar enbart om Squeezen. Håller man aktier med ett gav högre än 20 dollar så är man inte med i GME för långsiktig investering. Då håller man för att knäppa hedgefonderna på näsan. Fördelen med att ha diamond hands för squeezen är att ifall squeezen inte blir av så kommer kursen korrigeras tids nog och ligga så lågt att de som har ett gav över 200-300 dollar kan med lätthet sänka sitt gav ifall de inte gick in med för mycket pengar i början och sedan sitta kvar långsiktigt och hoppas att få tillbaka sina pengar på dem. Men det kan ta 2-5 år. Isf är det bättre sälja med lätt förlust och sedan köpa annat där det växer.
Citera
2021-03-30, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Allt med GME under 2021 och 2022 handlar enbart om Squeezen. Håller man aktier med ett gav högre än 20 dollar så är man inte med i GME för långsiktig investering. Då håller man för att knäppa hedgefonderna på näsan. Fördelen med att ha diamond hands för squeezen är att ifall squeezen inte blir av så kommer kursen korrigeras tids nog och ligga så lågt att de som har ett gav över 200-300 dollar kan med lätthet sänka sitt gav ifall de inte gick in med för mycket pengar i början och sedan sitta kvar långsiktigt och hoppas att få tillbaka sina pengar på dem. Men det kan ta 2-5 år. Isf är det bättre sälja med lätt förlust och sedan köpa annat där det växer.

Som du säger. Om man bara är med för squeezen så är storyn bakom en bra "backup" att på lång sikt få tillbaka sina pengar om squeezen inte blir av. Helt rätt! Det är därför det är kul att även följa storyn vad som händer samt att alla nyheter kan bli katalysatorer. Att företaget börjar visa att det faktiskt finns fundamentaler är väldigt viktigt. Utan fundamentaler så hade hedgarna redan vunnit.

Sen så tror jag att om man argumenterar för att Gamestop är övervärderat så måste man även konstatera att Amazon, Apple och många andra företag är väldigt övervärderade.

Så det är en annan diskussion tycker jag egentligen där jag också anser att väldigt många företag är övervärderade. Om man nu diskuterar det ur ett bredare perspektiv kring hela marknaden att att många företag är övervärderade så håller jag med dig. Men om man accepterar att Amazon och andra jättar är så pass övervärderade som de är så förstår jag inte varför gamestop inte skulle få vara det.

Men i grund och botten håller jag med dig om att det borde vara så egentligen. Sen tycker jag $20 är för lågt men principen förstår jag vad du menar. Man måste nog börja värdera in varumärket gamestop och hela rörelsen i priset också. Miljontals människor har blivit förälskade i företaget i och med denna saga och det är nog svårt att värdera det tycker jag. Ingen PR-människa i världen kan skapa detta. All uppmärksamhet som företaget fått. Alla fans. Detta måste ju vara världens största folk-aktie. Det är värt väldigt mycket!
Senast redigerad av gman2012 2021-03-30 kl. 15:07.
Citera
2021-03-30, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Anledningen är att väldigt få har råd att utnyttja köpoptionerna.
Låt säga du köper ett kontrakt på GME med strike 200 när den ligger i 100.
Då kostar kanske optionen 500 dollar för ett kontrakt på 100 aktier.
De 500 dollarna är premien du betalar till utställaren av optionen.

Stannar GME under 200 innan optionen löper ut blir den värdelös.
Går GME till 300 är din option plötsligt värd de 100 över strike gånger 100 aktier. 10k dollar.
Du kan utnyttja rätten att köpa 100 aktier för 200 dollar stycket.
Men då måste du hosta upp 20k som du kanske inte har.
Då kan du sälja optionen för mervärdet på 10k minus lite spread antingen till någon annan som utnyttjar den, eller till utställaren som tar förlusten och makulerar optionen.

Extremt förenklat och grekfritt men typ så.

Amerikaner handlar mer med optioner än oss för att få häv. Och jag misstänker att det är det som i stor del driver vissa skumma rörelser på börsen även i andra bolag.

DFV har som bekant en massa cash liggandes på sitt konto från optioner han sålt. Dessa är för att lösa in sina $25 calls den 19e April och alltså begära aktierna.

Det som har skett och som kallas nakenblankning är att folk har sålt calls på aktier de inte har.
Vill då köparen utnyttja optionerna är det bara att ordna fram aktierna = shortsqueeze.

Gammasqueezarna är som jag förstår det optionsdrivna eftersom MM måste köpa in och ha alla aktier som man sålt kontrakt för. Jag har en teori om att det är när folk cashar hem optioner som rasen kommer när mm dumpar aktier de inte längre behöver och dessutom har köpt under veckan till lägre priser.

Och det är ju det som är hela grejen. När precis alla aktier sitter i händerna på apor och retards som aldrig släpper smäller det. Skulle en val köpa en jävla massa optioner och exercisa dem skulle det gå till månen direkt.

I teorin iallafall. Man ska inte glömma att det här säkert involverar större krafter än wsb!

Tack för en bra förklaring. Köper själv inte optioner utan håller mig till aktier men var nyfiken på hur det fungerar.

En annan fundering jag har; om samma aktie är blankad flera gånger om. Då har blankarna så att säga "skapat nya aktier" varje gång dom blankat den? Rent hypotetiskt om det finns 10 aktier från början i ett bolag och dessa är blankade 3 gånger om då finns det 30 aktier efter det?

Men om en aktie blankas genom att ge ut optioner som man inte har täckning för (naked shorting) då skapas inte nya aktier utan antal aktier förblir det samma?

Om jag är rätt ute här så är ju naked shorting med optioner långt mycket värre scenario än att en aktie blankas flera gånger om. Även om båda scenariona kan vara katastrofala för blankare. För i naked shorting så finns det inte alls lika många aktier tillgängliga för att köpa för den som behöver täcka sina blankningar. Dom måste köpa aktierna som finns flera gånger om, hur nu det går till?

Lite bonusinfo; Thomas Peterffy säger i klippet att det var den 28 januari som det var skrämmande nära en marknadskollaps.

Vlad och Robinhood stoppade sina kunder från att köpa Gamestop aktier den 28 januari (se länk nedanför). Utifrån den här informationen så framstår det som att köpstoppet den 28 januari var en panikåtgärd i sista minuten.

https://abcnews.go.com/Business/robi...ry?id=75537922
Citera
2021-03-30, 15:42
Medlem
Gamestop vet hur man håller igång en eld, helt klart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in