2021-02-03, 10:50
Medlem
albostyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ortiz
Har 8 st GME aktier kvar. Borde jag bara sälja iväg dom direkt eller vänta? Finns det någon chans att kursen går upp till 150 dollar igen? Kom in väldigt sent på bollen.

Har noll koll på aktier och har förstått efter det här att jag bara ska låta avanza sköta mina fonder och hålla mig undan.

Hur ska någon på Flashback kunna besvara detta? Det finns en chans att den ökar med 300% likaså som att den sjunker med 100%.
Citera
2021-02-03, 11:14
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ortiz
Har 8 st GME aktier kvar. Borde jag bara sälja iväg dom direkt eller vänta? Finns det någon chans att kursen går upp till 150 dollar igen? Kom in väldigt sent på bollen.

Har noll koll på aktier och har förstått efter det här att jag bara ska låta avanza sköta mina fonder och hålla mig undan.

Squeezen har inte börjat. Håll dina små slantar och chansa. Vågar du riskera 800 dollar för att vinna 8000? Det är ett bet. Läs lite mer på Reddit wsb och ”grow some balls”.

Edit: https://www.reddit.com/r/wallstreetb...tm_name=iossmf
Senast redigerad av AreYouBack 2021-02-03 kl. 11:16.
Citera
2021-02-03, 11:19
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Vad skulle driva en återhämtning?

Squeezen och att folk får tillgång till Köp-knappen hos Robin Hood och andra mäklare.

Citat:
Ursprungligen postat av albostyle
Hur ska någon på Flashback kunna besvara detta? Det finns en chans att den ökar med 300% likaså som att den sjunker med 100%.

Men tänk så här...

Du har köpt en lott i ett lotteri med hyfsade vinstchanser (jämfört med riktiga lotterier). Strax före dragningen så sänks priset på lotterna.

Vad gör du?

A) Rycker på axlarna. Behåller din lott och väntar.
B) Köper ännu fler lotter nu när de är billigare.
C) Säljer din lott med förlust.

Den som väljer C borde inte köpt någon lott överhuvudtaget.
Citera
2021-02-03, 11:29
Medlem
trewqs avatar
Upp 10% under förhandeln! Är inte det ett trendbrott jmf med tidigare dagar?
Citera
2021-02-03, 11:35
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Stod i SvD att han som drog igång detta sitter kvar på sina akter (användarnamn "Profit" nånting)! Hur kan veta de

Det kan man inte säkert veta.

DeepFuckingValue (Keith Gill) postar en screenshot av sitt innehav varje dag. Det är hans enda kommunikation nu för att inte bli anklagad för något.
Citera
2021-02-03, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Upp 10% under förhandeln! Är inte det ett trendbrott jmf med tidigare dagar?

Det är absolut ett trendbrott. Samma sak med AMC. Jämför graferna på förhandeln, ser väldigt lika ut.
Citera
2021-02-03, 11:40
Medlem
ortizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albostyle
Ja självklart. Jag är efterbliven och nojjig 😊 Får lägga ner telefonen nu ett tag.
Citera
2021-02-03, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungtung
Det är absolut ett trendbrott. Samma sak med AMC. Jämför graferna på förhandeln, ser väldigt lika ut.

Även KOSS upp 50%
Citera
2021-02-03, 11:54
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boris
Det kan man inte säkert veta.

DeepFuckingValue (Keith Gill) postar en screenshot av sitt innehav varje dag. Det är hans enda kommunikation nu för att inte bli anklagad för något.

Med tanke på att han va med så tidigt och är en av arkitekterna så har jag svårt att tro att han så naiv så att han fortfarande sitter kvar.

Folk som faktisk kan detta köper tidigt, surfar på den våg småsparare skapar åt om och tävlar inbördes om vem som kan släcka ljustet sist .

Hyfsat säker på att de sitter en hel del professionella placerare som tjänat mycket pengar på detta! Kan till och med tänka mej att de va en sådan som initierade de hela! Men underdog historien om en stackare som tvingades lever på bönor under hela sin uppväxt. efter att föräldrarna blivit blåst av hedfonds förvaltare låter ju onekligen mer tilltalande för den stora massan som drivit upp kursen.

De finns en hel del som talar för att detta inte är så oskyldigt. Bland annat att dom som drog igång detta köpte obligationer av ovetande aktörer som inte kunde sej att kursen skulle gå upp. Vid en viss nivå under den uppgående trenden var dessa enligt avtalet tvungna släppa sina aktier.

Visst kan kan insatta småsparare tänka ut detta men de kan definitivt inte merparten av dom som befolkar reedit forumet! Och jag har svårt att tro att en person som kan tänka i flera steg på de sättet skulle sitta kvar på sina aktier i nuläget. Men vem vet. När bankerna sätter stopp på volymerna så borde i alla fall vem som helst fatta att de slut på de roliga.

Med de sagt kommer de fler aktier av den här typen (Eller likande).
Senast redigerad av Flickpojken 2021-02-03 kl. 11:59.
Citera
2021-02-03, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boris
Squeezen och att folk får tillgång till Köp-knappen hos Robin Hood och andra mäklare.

Men tänk så här...

Du har köpt en lott i ett lotteri med hyfsade vinstchanser (jämfört med riktiga lotterier). Strax före dragningen så sänks priset på lotterna.

Vad gör du?

A) Rycker på axlarna. Behåller din lott och väntar.
B) Köper ännu fler lotter nu när de är billigare.
C) Säljer din lott med förlust.

Den som väljer C borde inte köpt någon lott överhuvudtaget.

Dragningen har redan varit men det går fortfarande få betalt för nitlotten.
Citera
2021-02-03, 11:56
Medlem
johnthedickholmess avatar
Jag tror allt det här var iscensatt av Hedgefonderna själva eller deras kompisar. Lurar folk via anonyma konton på forum att "nu jävlar skall vi blåsa de taskiga blankarna, judeägarna till Hedgefonder"...nu behöver vi bara bli i majoritet så pressar vi upp priserna så de inte har råd att vara kvar. De har inte råd att behålla sin margin, eller de finns för få aktier där ute då blankarna är i majoritet så priserna kommer gå upp. Typ. Alla trodde på det här skitsnacket. Hysteriska mängder vanliga efterblivna sparare utan koll går ju på det, vilket de räknat med. De har också räknat ut hur mycket kursen måste gå ner för att samma småsparare får tokbryt och säljer när de inser att de håller på att förlora alla sina pengar. De börjar sälja av på toppen mellan varandra till priset börjar rasa av sig själv. Vinnare? Blankarna...

Hur många % gjorde de på toppen till botten med 5x hävstång på en vecka?...

Hur tänker folk? De är ungefär som att man skulle försöka vara mer teknisk än Microsofts samlade tekniska internationella expertis. Man tror på allvar att bara man går ihop tillräckligt många så blir man mer kunniga. Att man kan outsmarta dem. Helt efterblivet beteende.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2021-02-03 kl. 12:08.
Citera
2021-02-03, 12:06
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Dragningen har redan varit men det går fortfarande få betalt för nitlotten.

Därom råder det delade meningar.

Hedgefonderna påstår själva att de har täckt sina positioner. Tänk om de inte talar sanning? Vad skulle de ha för orsak att ljuga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in