2021-02-24, 22:56
Medlem
Kan någon förklara för mig varför den har rusat upp igen?
Citera
2021-02-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Kan inte vara kul om man lyssnat på de kränkta ekonomiexperterna här inne som hetsade att folk skulle sälja ut sig till förlust på 40$.

Captain obvious kommer väl snart och påpekar att aktien kommer gå ner igen någon gång i framtiden, precis som att börsen kommer krascha, någon gång, kanske.

Eller hur! Har försökt preacha mot det men det är fan inte lätt med alla pappskallar.
Citera
2021-02-24, 22:58
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Diamondhands! Apes strong togheter! Autister tjänar pengar och normies har för mycket tilltro till samhället har sålt. Har nätmongona sagt att det bär iväg till månen, då kommer det också bli så, de memeade in en president i vita huset, klart de kan memea sönder lite marknad då med.
Citera
2021-02-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboni2
Kan någon förklara för mig varför den har rusat upp igen?

deepfuckingvalue dubblade sitt innehav och gick ut officiellt med det, leonard cohen gick ut offentligt o sa att han skulle köpa gme aktier. Sen är nog extremt mycket FOMO tror jag iallafall.

Jag har SJUK Fomo nu och tänker att "OMG kan jag köpa till 200 imorgon o dubbla till 400!!!" visst, chansen finns men mina affärer går alltid åt andra hållet...

Därmed inte sagt att jag inte tänker förlora en slant på GME nu när jag ändå förlorat massor på andra förhoppningsbolag.
Citera
2021-02-24, 23:00
Medlem
Pengabingens avatar
Detta händer på fel sätt där de som drar nytta av allt är hedgefundarna dom har skapat uppgången och nu kan kontrollera nergången, förra gången var det tvärtom de förlorade på uppgången vann på nergången nu vill de äga er på båda fronter.

VAR YTTERST FÖRSIKTIG NU. Jag tror ni blir rejält playade.

OBS. endast hypotes men en tanke.
När uppgången och chansen kommer när folk inte kan köpa in sig så borde man dra öronen åt sig.
Citera
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Nästan 200 ett tag.

Om man hetsade en 300-köpare att sälja på 40 och realisera en förlust på 260 är det värre än de som hetsade vid 300 så länge kursen överstiger just 40.

ok, hypen har dragit med lite annat upp. Sitter med andra ordrar för att skala av lite där också.
Får se vad morgondagen bjuder på. Om tåget har gått och man blir kvar på perongen eller får en ny chans.

Det är aldrig en förlust förrän det är sålt som sagt. De blir ju liksom inte färre aktier i depån för att kursen går ner.
Och tror man på företaget så kan tillfällen som det ge möjlighet att köpa billigare. Inget råd dock.

Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Diamondhands! Apes strong togheter! Autister tjänar pengar och normies har för mycket tilltro till samhället har sålt. Har nätmongona sagt att det bär iväg till månen, då kommer det också bli så, de memeade in en president i vita huset, klart de kan memea sönder lite marknad då med.

En som förstått.
Det där borde alla skriva ut och sätta upp på väggen.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-02-24 kl. 23:03.
Citera
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatespawn
leonard cohen gick ut offentligt o sa att han skulle köpa gme aktier. Sen är nog extremt mycket FOMO tror jag iallafall.
Ska vi till himlen ? Halleluja!
Citera
2021-02-24, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyguns
klarar inte av detta längre. I morgon likviderar jag alla mina positioner. Fan för detta jävla skiten.

vad tänker du? Ska du ligga likvid o försöka träffa en pump n dump/squeeze eller vad menar du?

Jag sålde av ett gäng bolag igår, dom gick självklart upp efter det. Tappat från 8% i år till 0.6% enbart pga. fomo och paniksälj ....
Citera
2021-02-24, 23:02
Medlem
Jag köpte några stycken igår på 40 dollar, haha det ångrar jag inte nu!
Citera
Medlem
Scalpings avatar
Ha ha...ner mot 100 igen nu 🤣
Citera
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Detta händer på fel sätt där de som drar nytta av allt är hedgefundarna dom har skapat uppgången och nu kan kontrollera nergången, förra gången var det tvärtom de förlorade på uppgången vann på nergången nu vill de äga er på båda fronter.

VAR YTTERST FÖRSIKTIG NU. Jag tror ni blir rejält playade.

OBS. endast hypotes men en tanke.
Ja, man ska definitivt INTE köpa in nu när den har rusat, precis som efter den ursprungliga rusningen.
Men hade jag suttit med röda siffror och diamondhandat ner till 40 hade jag fan inte släppt nu.
Citera
2021-02-24, 23:04
Medlem
Hade jag haft kvar mina gme hade jag sålt i morgon första chansen. Men innan ni lyssnar på mig så köpte jag på toppen och sålde på botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in