2021-01-12, 14:01
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det stämmer , för att inte tala om tvärtom.

Det slutar bara med att man sätter en massa människor i gulag och så svälter många millioner ihjäl.
Makt är inget man "har" , det är något som man tillskansar sig, kvinnor är välkomna att konkurrera på merit i princip på hela jordklotet, precis som män. Det är ju i sig ett fundament både vad gäller marknad och den överväldiga majoriteten av maktpositioner, det var länge sedan makten kom från gud...

se ovan.

Det hoppas jag verkligen, för objektivt så ser utfallet ut som att Kvinnor är helt beroende av män, annat av det som delas. dvs barn o familj.

Jag tycker iafall att du borde tänka igenom vad dina dogmatiska påståenden innebär i praktiken, du lever ju inte isolerad i en bubbla
Nu är det ju så att män dominerar rent fysiskt och även strukturellt vad gäller makt. Hur ser du på detta?
Citera
2021-01-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Du har definitivt en poäng. Men isåfall skall det vara med stark betoning på "bra kvinna". Det finns knappt i västvärlden längre.

Jodå det finns mängder, men det är väll där evulutionärbilogiska triggers skapar problem, män blir lätt pojkar om de saknar mening, och för den breda majoriteten så innebär det familj.
Citera
2021-01-12, 14:11
Medlem
Kvotering elitstyrkan har tagit sig in i Flashback. TS har varit medlem sen 2015 och verkar fortfarande inte förstå vad Flashback handlar om.
Citera
2021-01-12, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Nu är det ju så att män dominerar rent fysiskt och även strukturellt vad gäller makt. Hur ser du på detta?

Fysiskt tveklöst, flickor kan ju inte vara med och tävla i toppen, men det kan inte heller majoriteten av män.

Strukturellt är ju vad du väljer att presentera och bevisa,, som samtliga strukturer ser ut just nu, sätt utifrån utfall så är de ju långt farligare för män än för kvinnor, och så har den ju sätt ut i 100 om inte 1000tals år.

Förutsatt nu att döden är det värsta som kan drabba en individ.
Citera
2021-01-12, 14:17
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Fysiskt tveklöst, flickor kan ju inte vara med och tävla i toppen, men det kan inte heller majoriteten av män.

Strukturellt är ju vad du väljer att presentera och bevisa,, som samtliga strukturer ser ut just nu, sätt utifrån utfall så är de ju långt farligare för män än för kvinnor, och så har den ju sätt ut i 100 om inte 1000tals år.

Förutsatt nu att döden är det värsta som kan drabba en individ.
Män har använt fysiskt styrka för att dominera världen sedan urminnes tider. Det är den ursäkten man använt för att köra över kvinnor. Tycker du att det är rimligt fortfarande 2021?
Citera
2021-01-12, 14:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Män har använt fysiskt styrka för att dominera världen sedan urminnes tider. Det är den ursäkten man använt för att köra över kvinnor. Tycker du att det är rimligt fortfarande 2021?
Vad har årtalet för betydelse. Om den svaga får en chans så är det för att den starke tillåter det.
Citera
2021-01-12, 14:20
Medlem
Citat:

på vilket sätt kör män över kvinnor?

fysiskt våld är ju kriminaliserat, det kan vara värt att hålla i minnet att mäns fysiska styrka andra myntsida är att den var nödvändigt för att skydda svaga, dvs barn och kvinnor, och så är det än idag, till ett exceptionellt högt pris.
Citera
2021-01-12, 14:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Japp och det gör jag. Din poäng är vad...?
Att du styr över din egen vokabulär. På samma vis som alla andra styr över sin egen vokabulär.
Citera
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Denna tråd handlar om det generella kvinnohatet på fb. Inte om specifika moderatorers åtgärder, även om jag inspirerades av denna tråd (FB) Tråd under aktuella ämnen är utan subsans och full av Ot som ignoreras. Varför? som knappt fått någon respons. I den finns många inlägg om äckliga tjejer som aldrig kan bli sexuellt utnyttjade eftersom de är svenneluder och liknande.

Jag har sökt i detta delforum och problemet med kvinnohat och den misogyna stämningen har dryftas sedan långt tillbaka. Men de trådar som kommer upp är äldre trådar om specifika forum eller händelser. Jag såg tråden nedan och bristen på respons. Jag tänker att det verkar vara oproblematiskt att posthora ut sitt hat mot kvinnor i nästan vilka trådar som helst. Varför är det så? Varför får vi kallas horor och luder som ligger runt och suger kuk i trådar där ämnet är ett annat.

Är denna trådstartares åsikt någonting som de flesta som skriver här instämmer i? (FB) Kvinnorna förstör flashback! Dags att begränsa hondjurens rörlighet här inne?
Bör vi kvinnor hålla oss borta från fb så att kvinnohatet kan frodas? Är det ett misogynt forum ni vill ha, där kvinnohatarnas yttrandefrihet tystar kvinnorna?

Kvinnofientlighet finns och är ett otyg som ska bankas ur huvudet på ... ja, vi ska börja med Fadime Sahindals pappa, bror och männen i deras miljöer. Sedan finns det kvinnor som vurmar för dessa män. Jag vurmar inte för de kvinnorna, och det skriver jag/vi på Flashback utan att vara det allra minsta kvinnofientliga generellt.
Citera
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad har årtalet för betydelse. Om den svaga får en chans så är det för att den starke tillåter det.
Vad som är styrka ändras med utvecklingen. Fysisk styrka betyder väldigt lite i ett modernt samhälle.
Citera
Medlem
Citat:
Okej, berätta, vad handlar falshback om? SD, Trump, kvinnohat, mobbing av enskilda och en extrem rasism? Något annat? Förklara!
Något annat? Visst dom sakerna existerar här men det är ju en fri plattform för fri diskussion. Vad är grejen?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vad som är styrka ändras med utvecklingen. Fysisk styrka betyder väldigt lite i ett modernt samhälle.
Delvis sant, nu har vi istället vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in