2021-01-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Nej och åter nej, kvinnor har samma rättigheter som män. Om män tar mer plats än kvinnor så beror det på - dels att kvinnor tillåter det - men också på att män förtrycker kvinnor.

Kvinnor ska ha 50% av makten och män 50%, alla annat är ociviliserat.

Det inns inga logiska argument mot detta.

Kvinnor är inga riktiga män, sant. Men män är heller inga riktiga kvinnor. Vi behöver varandra. Det är bara att acceptera.

Om du har en annan åsikt så.. du vet vad jag menar.

Då får vi arbeta mycket inom vissa områden såsom Media där kvinnor dominerar totalt med sina vänsterextrema åsikter.

Det är så snedvridet att dömda brottslingar som Cissi Wallin får jobba vidare (Expressen) även fast hon är dömd för just förtal.

Eller Linnea Claesson som satt och ljög i ett års tid innan en Man frågasatte skiten och hon fick krypa till korset.

Styr man Media styr man allt i ett samhälle.

Så utrota denna skit är viktigt så vi får jämställdhet.
Citera
2021-01-12, 13:34
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Då får vi arbeta mycket inom vissa områden såsom Media där kvinnor dominerar totalt med sina vänsterextrema åsikter.

Det är så snedvridet att dömda brottslingar som Cissi Wallin får jobba vidare (Expressen) även fast hon är dömd för just förtal.

Eller Linnea Claesson som satt och ljög i ett års tid innan en Man frågasatte skiten och hon fick krypa till korset.

Styr man Media styr man allt i ett samhälle.

Så utrota denna skit är viktigt så vi får jämställdhet.
Det är ju rent nonsens, media domineras till 90% av högern och mitten. Det är på sin höjd 10% av media som är vänster. Varför ljuger du? Och vad har det med kvinnofrågan att göra?

Cissi Wallin är ett jävla stolpskott, vad har det med saken att göra? Hon är knappast vänster!
Citera
2021-01-12, 13:36
Medlem
Citat:
Det är frivilligt att ha en relation. Du var inte medveten om det?
Precis... ?

Fattar du vad du skriver?
Citera
2021-01-12, 13:38
Medlem
Citat:
Offerkotan sitter oftast på män som röstar på SD och är rädda för kvinnor i allmänhet, riktigt ynkliga och patetiska män, stämmer inte det?

Aldrig förstått detta påstående när SD spelar i en helt egen liga när det kommer till att bli konstant motarbetade av det politiska etablissemanget, dvs av politiker- och journalistkåren. Och sen har ni mage att stämpla partiets väljare som "offerkoftor"?

Det är med andra ord ett mycket magstarkt och verklighetsfrånvänt påstående med tanke på att man knappt får ha åsikter om en kvinnas förehavande, eller på annat sätt skuldbelägga vederbörande i det feministiska Sverige.

Ni skulle inte tåla en bråkdel av denna sortens häxjakt.
Senast redigerad av jefamof1 2021-01-12 kl. 13:41.
Citera
2021-01-12, 13:40
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefamof1
Aldrig förstått detta påstående när SD spelar i en helt egen liga när det kommer till att bli konstant motarbetade av det politiska etablissemanget, dvs politiker- och journalistkåren. Och sen har ni mage att stämpla partiets väljare som "offerkoftor"?

Det är med andra ord ett mycket magstarkt påstående med tanke på att man knappt får ha åsikter om en kvinnas förehavande, eller på annat sätt skuldbelägga vederbörande i det feministiska Sverige.

Ni skulle inte tåla en bråkdel av denna sortens häxjakt.
Ta av dig din patetiska offerkofta!

Det är ju fullständigt nonsens. Ingen har hindrat dig ifrån att ha åsikter. Varför ljuger du ? Du kan skriva vilka befängda åsikter som helst. Kom igen:
Citera
2021-01-12, 13:40
Medlem
Nu är det väll ett fåtal återkommande fanatiker med kukkomplex som håller på? Hoppas inte kvinnorna låter sig påverkas av dessa obildade grisar.
Citera
2021-01-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Rädda för kvinnor? Det låter väldigt osannolikt.

Och hur är de offer menar du? Varför ens ha relation i dagens läge: https://www.bosshunting.com.au/wp-co...q9zwqnkg01.jpg

Bra kvinnor skapar mening för män , även om det kanske ska in i mitten för det är en väg till barn (som är meningsfulla för bägge två.
Citera
2021-01-12, 13:43
Medlem
Aigiss avatar
Japp, så vill vi ha det. Alla kärringar kan hålla till på familjeliv och skriva tramsinlägg likt TSs så dryftar vi karlar riktiga frågor på Flashback.
Citera
2021-01-12, 13:44
Medlem
Citat:
Det är ju rent nonsens, media domineras till 90% av högern och mitten. Det är på sin höjd 10% av media som är vänster. Varför ljuger du? Och vad har det med kvinnofrågan att göra?

Cissi Wallin är ett jävla stolpskott, vad har det med saken att göra? Hon är knappast vänster!

Sveriges regering är ju uttalade feminister. så kvinnofrågan är redan rådande, inte för att den hjälper kvinnor, men det är väll inte syftet, syftet är ju makt.
Citera
2021-01-12, 13:51
Medlem
Citat:
Nej och åter nej, kvinnor har samma rättigheter som män. Om män tar mer plats än kvinnor så beror det på - dels att kvinnor tillåter det - men också på att män förtrycker kvinnor.

Det stämmer , för att inte tala om tvärtom.

Citat:
Kvinnor ska ha 50% av makten och män 50%, alla annat är ociviliserat.

Det slutar bara med att man sätter en massa människor i gulag och så svälter många millioner ihjäl.
Makt är inget man "har" , det är något som man tillskansar sig, kvinnor är välkomna att konkurrera på merit i princip på hela jordklotet, precis som män. Det är ju i sig ett fundament både vad gäller marknad och den överväldiga majoriteten av maktpositioner, det var länge sedan makten kom från gud...

Citat:
Det inns inga logiska argument mot detta.

se ovan.

Citat:
Kvinnor är inga riktiga män, sant. Men män är heller inga riktiga kvinnor. Vi behöver varandra. Det är bara att acceptera.

Det hoppas jag verkligen, för objektivt så ser utfallet ut som att Kvinnor är helt beroende av män, annat av det som delas. dvs barn o familj.

Citat:
Om du har en annan åsikt så.. du vet vad jag menar.

Jag tycker iafall att du borde tänka igenom vad dina dogmatiska påståenden innebär i praktiken, du lever ju inte isolerad i en bubbla
Citera
2021-01-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ta av dig din patetiska offerkofta!

Det är ju fullständigt nonsens. Ingen har hindrat dig ifrån att ha åsikter. Varför ljuger du ? Du kan skriva vilka befängda åsikter som helst. Kom igen:

Är du upprörd för att andra gör anspråk på din hemvävda offerkofta eller vad är det frågan om? Vad ljuger jag om? Att jag inte riskerar att behöva löpa gatlopp om jag kritiserar en kvinna i dagens Sverige?

Ni har patent på offerkoftan och att vara lättkränkt, sluta projicera.
Citera
2021-01-12, 13:56
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Denna tråd handlar om det generella kvinnohatet på fb. Inte om specifika moderatorers åtgärder, även om jag inspirerades av denna tråd (FB) Tråd under aktuella ämnen är utan subsans och full av Ot som ignoreras. Varför? som knappt fått någon respons. I den finns många inlägg om äckliga tjejer som aldrig kan bli sexuellt utnyttjade eftersom de är svenneluder och liknande.

Jag har sökt i detta delforum och problemet med kvinnohat och den misogyna stämningen har dryftas sedan långt tillbaka. Men de trådar som kommer upp är äldre trådar om specifika forum eller händelser. Jag såg tråden nedan och bristen på respons. Jag tänker att det verkar vara oproblematiskt att posthora ut sitt hat mot kvinnor i nästan vilka trådar som helst. Varför är det så? Varför får vi kallas horor och luder som ligger runt och suger kuk i trådar där ämnet är ett annat.

Är denna trådstartares åsikt någonting som de flesta som skriver här instämmer i? (FB) Kvinnorna förstör flashback! Dags att begränsa hondjurens rörlighet här inne?
Bör vi kvinnor hålla oss borta från fb så att kvinnohatet kan frodas? Är det ett misogynt forum ni vill ha, där kvinnohatarnas yttrandefrihet tystar kvinnorna?

Grabbiga lumparsnacksattityder får vi leva med. Tyvärr. Bara att ignorera och gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in