2021-01-12, 14:22
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
på vilket sätt kör män över kvinnor?

fysiskt våld är ju kriminaliserat, det kan vara värt att hålla i minnet att mäns fysiska styrka andra myntsida är att den var nödvändigt för att skydda svaga, dvs barn och kvinnor, och så är det än idag, till ett exceptionellt högt pris.
Ja, men att det är olagligt betyder ju inte att lagarna har särskilt stort inflytande på verkligheten.
Citera
2021-01-12, 14:22
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att du styr över din egen vokabulär. På samma vis som alla andra styr över sin egen vokabulär.
Vi lever i ett samhälle med gemensamma regler, du visste inte om det?
Citera
2021-01-12, 14:24
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Delvis sant, nu har vi istället vapen.
Vilka vapen är det? Vad har det med kvinna man att göra? Kvinnor kan hantera vapen lika väl som män. Din poäng är vad?
Citera
2021-01-12, 14:25
Medlem
Citat:
Delvis sant, nu har vi istället vapen.

Det krävs inte mycket armstyrka för att förgifta eller kniva ihjäl någon i sömnen. så har det varit länge
Citera
2021-01-12, 14:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Vi lever i ett samhälle med gemensamma regler, du visste inte om det?
Vi lever i ett samhälle med gemensamma regler som baseras på statens våldsmonopol. Ett monopol som staten inte längre tycks kunna upprätthålla.
Citera
2021-01-12, 14:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det krävs inte mycket armstyrka för att förgifta eller kniva ihjäl någon i sömnen. så har det varit länge
Så har det alltid varit. Så varför gnälls det då som fan om att män "i alla tider" använt våld för att undertrycka kvinnor?
Citera
2021-01-12, 14:35
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Offerkotan sitter oftast på män som röstar på SD och är rädda för kvinnor i allmänhet, riktigt ynkliga och patetiska män helt utan framtid, stämmer inte det?

Stämmer inte såvitt jag sett.'
Det är snarare män ute i samhället som tröttnat på favoriserandet av kvinnor och den påstådda förnedringen av kvinnor. De enda män jag vet som förnedrar kvinnor eller trycker ner dem är från länder där sådant är brukligt. Kvinnor söker sig till dessa man och gnäller på vita svenska män.

Blir en Svensk kvinna misshandlad av en invandrad man så höjer hon invandrarmannen till skyarna och lägger skulden på den vita mannen rent generellt istället för den som faktiskt misshandlade henne.

Många Svenska män vänder vita kvinnor ryggen numera och det handlar snarare om förakt än om rädsla. Man ser ner på kvinnor som väljer mångkultur och invandrade män och deras hat mot vita män. Varför skulle en vit man vilja ha en sådan kvinna ? Vi låter dessa "överlöpare" knulla så många negrer och araber de vill i tusental.. Men vi vill inte heller ha något att göra med denna typ av kvinnor när de kommer snyftande ut ur våldsamma relationer med MENA männen.

De flesta jag känner pratar om detta och föraktet mot MENA knullande kvinnor är på uppgång vad jag märkt. Det finns till och med listor över unga tjejer som man skall "akta sig för" då de tidigare haft relationer med MENA män..Ett slags svarta listan över skräp kvinnor. Så "rädsla" my ass. Det är nog mera ett förakt som kvinnorna själva genom sina val har fått på halsen genom att rata de vita männen.
Citera
2021-01-12, 14:37
Medlem
Citat:
Så har det alltid varit. Så varför gnälls det då som fan om att män "i alla tider" använt våld för att undertrycka kvinnor?

Det är en halmdocka som rabiata feminister använder, det är rätt sjukt med tanken på att de hör till de mest priviligierade, rika och bäst förspända individerna på jordklotet, top 10% hela bunten, ur ett historiskt så hör de till top 1%.
Citera
2021-01-12, 14:41
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Stämmer inte såvitt jag sett.'
Det är snarare män ute i samhället som tröttnat på favoriserandet av kvinnor och den påstådda förnedringen av kvinnor. De enda män jag vet som förnedrar kvinnor eller trycker ner dem är från länder där sådant är brukligt. Kvinnor söker sig till dessa man och gnäller på vita svenska män.

Blir en Svensk kvinna misshandlad av en invandrad man så höjer hon invandrarmannen till skyarna och lägger skulden på den vita mannen rent generellt istället för den som faktiskt misshandlade henne.

Många Svenska män vänder vita kvinnor ryggen numera och det handlar snarare om förakt än om rädsla. Man ser ner på kvinnor som väljer mångkultur och invandrade män och deras hat mot vita män. Varför skulle en vit man vilja ha en sådan kvinna ? Vi låter dessa "överlöpare" knulla så många negrer och araber de vill i tusental.. Men vi vill inte heller ha något att göra med denna typ av kvinnor när de kommer snyftande ut ur våldsamma relationer med MENA männen.

De flesta jag känner pratar om detta och föraktet mot MENA knullande kvinnor är på uppgång vad jag märkt. Det finns till och med listor över unga tjejer som man skall "akta sig för" då de tidigare haft relationer med MENA män..Ett slags svarta listan över skräp kvinnor. Så "rädsla" my ass. Det är nog mera ett förakt som kvinnorna själva genom sina val har fått på halsen genom att rata de vita männen.
Då är det snarare än själv man föraktar än något annat. Kvinnor är kvinnor, män är män, helt oavsett var man kommer ifrån. När man inser det så har man kommit långt.
Citera
2021-01-12, 14:46
Medlem
Svarar igen på TS fråga, ja det är kanske ett problem som tillkommer men så får det vara, precis som med andra stolpskott såsom extremvänster folk eller dödsknarkarnazister som tillåts vara här och yttra sig, åter igen det är ett fritt diskussionsämne.
Citera
2021-01-12, 14:47
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Denna tråd handlar om det generella kvinnohatet på fb. Inte om specifika moderatorers åtgärder, även om jag inspirerades av denna tråd (FB) Tråd under aktuella ämnen är utan subsans och full av Ot som ignoreras. Varför? som knappt fått någon respons. I den finns många inlägg om äckliga tjejer som aldrig kan bli sexuellt utnyttjade eftersom de är svenneluder och liknande.

Jag har sökt i detta delforum och problemet med kvinnohat och den misogyna stämningen har dryftas sedan långt tillbaka. Men de trådar som kommer upp är äldre trådar om specifika forum eller händelser. Jag såg tråden nedan och bristen på respons. Jag tänker att det verkar vara oproblematiskt att posthora ut sitt hat mot kvinnor i nästan vilka trådar som helst. Varför är det så? Varför får vi kallas horor och luder som ligger runt och suger kuk i trådar där ämnet är ett annat.

Är denna trådstartares åsikt någonting som de flesta som skriver här instämmer i? (FB) Kvinnorna förstör flashback! Dags att begränsa hondjurens rörlighet här inne?
Bör vi kvinnor hålla oss borta från fb så att kvinnohatet kan frodas? Är det ett misogynt forum ni vill ha, där kvinnohatarnas yttrandefrihet tystar kvinnorna?
Förstår hur du menar men ofta tas OT inlägg bort och som kvinna kallar jag dem olika namn tillbaka. Flashen är ju ett forum med högt i tag, på gott och ont, och jag vill inte ha hårdare regler.

Citat:
Offerkotan sitter oftast på män som röstar på SD och är rädda för kvinnor i allmänhet, riktigt ynkliga och patetiska män helt utan framtid, stämmer inte det?
Har du inte lärt dig att inte göra OT inlägg genome att dra in SD i tid och otid? Jag röstar SD och klagar inte på kvinnor, bara vänsterblivna som dig.
Citera
2021-01-12, 14:58
Medlem
ColinRobinsons avatar
Citat:
Kvinnor ska ha 50% av makten och män 50%, alla annat är ociviliserat.
Ska alla tjäna lika mycket också, VD som städare?

Varför ska kvinnor ha 50% av makten och män ha 50% av makten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in