2020-12-17, 18:59
Medlem
Hindra säljaren dig från att ta paketet och gå till kassan?
Sen finns det fler försäljare i butiken även, det är bara inte en som jobbar.. Så du kan gå vidare och prata med någon annan..

Du har enbart dig själv att skylla. När du ger upp så lätt.
Citera
2020-12-17, 19:06
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Det är väl dom som uppmuntrar sin personal till följande beteende tänker jag...

Man ska alltid ta upp saker till högre nivåer.
Citera
2020-12-17, 19:14
Medlem
Har råkat ut för samma sak på XXL Hamngatan Sthlm.
Men då med en vanlig herrcykel på REA.
Citera
2020-12-17, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Hej!

Jag hoppas att jag skriver under rätt avdelning nu.
Jag har under en längre tid letat elcykel. Igår gick jag förbi XXL och hittade en cykel på rea för 12 000:- där exempelvis batteriet var inbyggt i ramen, något jag letat efter länge till det priset. När jag efter en längre väntan äntligen får prata med en säljare vilseleder han mig direkt och pekar på cyklar för 30 000:- till 40 000:- och förklarar att jag bör undvika cykeln på rea. Jag förklarar flera gånger för säljaren att jag enbart är intresserad av den för 12 000:-. Eftet ca 10 minuter gav jag upp och gick därifrån.

Vad är det som händer? Har någon mer än jag råkat ut för liknande? Det är ju helt sjukt.
Han vet att den cykeln är dålig / har fel och vill inte sälja den till dig för du hade ändå lämnat den tillbaka och krävt igen dina pengar.De använder den som lockbete bara , som att kasta gammalt bröd i vattnet först för att mata fram fisken och sen få den största karpen på kroken😄
Citera
2020-12-17, 19:16
Medlem
Narutoshippchops avatar
Råkade också ut för en påstridig försäljare när jag var intresserad av en ny mobil för ett tag sedan. Säljarens attityd fick mig att frivilligt avstå från ett köp. Vissa säljare är bara för äckliga och gör att man tappar lusten.
Citera
2020-12-17, 19:22
Medlem
De hade såklart ingen där, bara ett lockpris för att få köpare till butiken. Åk till Biltema, de har en fullutrustad för ungefär det priset.
Citera
2020-12-17, 19:31
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
De hade såklart ingen där, bara ett lockpris för att få köpare till butiken. Åk till Biltema, de har en fullutrustad för ungefär det priset.
Gjorde precis det! Köpte en liknande för 11 000:-.

Grattis XXL, nu fick ni 0:- istället
Citera
2020-12-17, 19:33
Medlem
hjaelploskilles avatar
Jag råkade ut för samma sak på Levis. Skulle köpa ett par jeans, sedan kommer en säljare med en jacka som hon säger passar till jeansen. Jag säger att jag inte är intresserad och köper enbart jeansen.

Jag trodde att det var såhär alla handskades med sådana situationer
Citera
2020-12-17, 19:35
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Klassiskt exempel av anbudslurendrejeri.
Verkar vara standard på en sådan skitfirma som XXL.

De har i stort sett ingått ett juridiskt avtal med konsumenten när de annonserar ut den till det priset.
Citera
2020-12-17, 19:36
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Jag råkade ut för samma sak på Levis. Skulle köpa ett par jeans, sedan kommer en säljare med en jacka som hon säger passar till jeansen. Jag säger att jag inte är intresserad och köper enbart jeansen.

Jag trodde att det var såhär alla handskades med sådana situationer
Gick du in i butiken enbart för att köpa en jacka som var annonserad till ett visst pris?

Nej? Då är det inte samma sak.
Citera
2020-12-17, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Varför skyller du på säljaren för?

Köp cykeln eller gå därifrån.

Precis, bara ta den och gå till kassan
Citera
2020-12-17, 19:56
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Precis, bara ta den och gå till kassan
Det behövs monteras lås osv först.. För oss som tidigare köpt nya cyklar känner till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in