Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-05-18, 09:10
  #1
Medlem
Bullsquids avatar
I tisdags ringde en kompis och frågade om jag ville komma upp och ta DXM med dem och käka valium och dricka öl. Hade bara dagen innan blivit tagen av polisen och åkt fast för ringa narkotikbrott med benzo och röka (se inlägget problem/förluster av drogande) men som den missbrukare man är så tackade jag ja och satt 10 minuter senare på bussen.

När vi kom dit, slängde jag i mej 2 valium och 500mg DXM och drack lite öl.
Sedan fick vi för oss att vi skulle åka och köpa röka och gick ut och till kompisens bil. Vi körde vansinnigt fort i ca 180 km/h på vägen och tog ut kurvorna så hårt att bilen nästan välte... efter ett par ggr av vårdlös omkörning av bilar kom en skarp kurva till och denna gången hann vi inte svänga i tid så bilen fick sladd och voltade rakt ner i diket och landade på taket. Min första tankte var att "NU DÖR VI! Detta är slutet!"

Efter chocken lagt sej låg vi uppochner i den demolerade bilen, alla kröp ut och mirakulöst nog var alla oskadda, min kompis klagade på smärtor i benen men kunde iaf fortfarande gå. Vi tog oss hem till en av mina kompisar för att lugna ner oss lite från chocken sedan gick jag hem till mej och DXMet började slå på som jag käkat innan så jag blev riktigt bäng... jag ville bara ringa alla jag kände och säga vad jag vart med om , att jag lika gärna kunde varit död men jag hade klarat mej utan en skråma. Jag har aldrig trott på gud men nu börjar jag tro att det kanske finns någon högre makt som inte ville att vi 3 skulle dött där i bilen den dagen, utan vi skulle få en ny chans i livet.

När jag låg helt bäng i sängen kom min morsa hit och jag snacka med henne om vad som hänt och vi låg och krama om varann i sängen och sa hur mycket vi älskade varann och jag sa förlåt mamma jag ska sluta med drogerna nu.. jag dog nästan men jag överlevde och jag klarade mej.

Följande dag gick jag med en kompis och skrev in mej på psyket för avgiftning. Var fortfarande helt borta av all benzo och DXM , jag minns att jag åkte runt på en bår och träffade massa olika läkare och tillslut vaknade jag till och började känna mej mer normal. En sköterska kom in i rummet och sa att kl var nu 6 på kvällen. Alltså hade jag legat där hela dan. Jag blev sedan nertagen på hjärnröngten för att kolla så jag inte fått nåra skador sedan olyckan, och sen satt jag i akutintagets väntrum nån timma innan provsvaren kom, efter det gick jag hem och satt vid datorn en stund sen gick jag och la mej.

Nu ska jag börja ett nytt liv !
Citera
2006-05-18, 09:13
  #2
Medlem
Laptons avatar
Gratulerar. Låter som ett vettigt beslut!
Bilolyckor behöver inte bara vara av ondo...
Citera
2006-05-18, 09:49
  #3
Medlem
Ado0s avatar
Lycka till nu
Citera
2006-05-18, 10:09
  #4
Medlem
speedracers avatar
Lät riktigt hemskt när du berättade det på MSN alltså.

Lycka till kompis...
Citera
2006-05-18, 10:11
  #5
Medlem
organiss avatar
så härligt att se nån som ska sluta med droger, mycket fint . men folk umkommer olyckor och folk dör, svårare än så är det inte. men snälla gå inte och bli en spirrituell nolla nu bara därför, det du upplevde är det fan inte många som gör.*avensjuk som fan*. istället för att tro att det var ett spöke som räddade dig så ta det som att du fick en upplevelse som gjorde dig tacksam för livet istället. tycker det är så jävla trisst att se alla knarkare som måste bli tronde självbedragare för att kunna sluta. fan mannen du kan klara dig utan det med din upplevelse!! den ändrade ju uppbenbarligen din syn på livet en gnutta endå, var tacksam!
Citera
2006-05-18, 10:27
  #6
Medlem
Nemesis1s avatar
Nåja, Bullsquid tycks ha haft väldigt svårt med att hålla drogerna på en normal nivå så det kanske är lika bra att han slutar... Om det nu var en högre makt eller helt enkelt lyckliga omständigheter kan diskuteras, men jag tycker iaf att det var trevligt att han fick motivation till att ta tag i sitt liv...

edit: Tog bort en Multiversum-låttext från tråden eftersom jag kom fram till att det var lite väl ego att börja göra reklam för sin musik i en sådan tråd...
Citera
2006-05-18, 11:11
  #7
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Måste säga att jag blev uppriktigt glad. Jag känner inte dig, har aldrig sett dig eller liknande men endå gjorde detta nästan min dag.

Jävligt glad att du slutar med det. Hoppas du håller det! RApportera hur det går på FB, eller säg om du inte vill / bör hänga här för att du får värre abstinens.

Anyways. Glad att du körde av med bilen, glad att du fixar upp ditt liv.

Grattis och lycka till!!
Citera
2006-05-18, 12:04
  #8
Medlem
Grunthers avatar
Sånnahär inlägg gör mig glad ; D Känns bra att en människa mindre sitter i skiten. Men du , försök hålla detta ochså. Om du får feting abstinens, tänk på morsan, och vad hon kommer tycka om du börjar igen.

Lycka till nu mannen ;D

EDIT: Stavfel
Citera
2006-05-18, 12:12
  #9
Avstängd
Ganjalfs avatar
Kom o tänka på en scen från pulp fiction när en snubbe tömmer ett magasin på Vincent och Jules (travolta o samuel) och Jules såg det som "divine intervention" och la av. Gjutet att sånt faktiskt händer.
Citera
2006-05-18, 12:23
  #10
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Anyways. Glad att du körde av med bilen,
Om man plockar bort de där orden ur sammanhanget låter det ganska roligt... =b
Citera
2006-05-18, 13:17
  #11
Avstängd
UnnamedPlayers avatar
Roligt att höra. Lycka till i framtiden!
Citera
2006-05-18, 13:35
  #12
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Om man plockar bort de där orden ur sammanhanget låter det ganska roligt... =b

ja, hahahahahahahahahahahaha

bullsquid: jävligt kul o höra, önskar dig verkligen lycka till..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback