Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-18, 13:38
  #13
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
ja, hahahahahahahahahahahaha

bullsquid: jävligt kul o höra, önskar dig verkligen lycka till..
Får dock ta och sluta tramsa i tråden nu, med tanke på att den är av ganska seriös natur... Att jag började göra reklam för mitt band i tråden (mitt första inlägg, nu bort redigerat) var redan tillräckligt lågt...
Citera
2006-05-18, 13:39
  #14
Medlem
mahutma_homos avatar
Kul att höra att du bestämt dig nu. var noga med att planera i förväg för att undvika återfall.

Jag vill varna dig lite för den där gud. leta styrka i dig själv istället. den finns där. många fd missbrukare blir beroende av "gud" istället. (min åsikt ja)
Citera
2006-05-18, 17:39
  #15
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Gör vad som helst när abstinensen slår in. Försök hitta en hoby. Borde lagt till det.

Nemesis: Jo. lite det som var meningen . Man måste kunna skojja llite blä!
Citera
2006-05-18, 18:36
  #16
Medlem
Bullsquids avatar
Har börjat första dagen i mitt nya liv nu.
Gick upp tidigt idag och cyklade ner tilll stan idag, umgicks med en kompis jag inte träffat på länge. Vi snackade om att göra saker tillsammans som att träna eller jogga och göra hälsosamma grejer.
Sedan kom en tjejkompis hit och jag berättade allt som hänt och hon sa att hon ska verkligen ta hand om mej och hjälpa mej hålla mej borta från drogerna så idag var vi och handlade massa saker på netto och lagade mat och satt o snacka och hade kul tillsammans. Det kändes skitbra... nu ska jag byta umgänge och ta tag i mitt liv !
Citera
2006-05-18, 19:07
  #17
Medlem
Trollishs avatar
Hhehe påminner om när jag hade ätit en massa xanor och druckit och totalkvaddade min farsas vw golf 05:a..

Bilen voltade 2 varv och landade på däcken tom, 3 rutor var paj fronten hel förstörd mm.

Flöddrad som man var så lämnade jag bilen och gick hem till min systers lägenhet i närheten.
Detta var rätt så tidigt och flera folk såg olyckan och ringde polisen.
Vittnerna hade berättat att en ung man vinglade ut ur bilen och gick åt centrum hållet.
Snuten ringde juh farsan och berättade vad som hänt hans bil.

Dagen efter så vaknar jag och åker till farsan och berättar att något djur sprungit ut på vägen så jag var tvungen att väja undan.

Efter som hela min familj vet om mina missbrukar problem så trodde juh dom självklart inte på mig plus att jag fortfarande var flöddrad och mumlade när jag berättade historien.

Men men farsan fick ut pengar från försäkringen och en ny bil inhandlades.

och för övrigt så har jag inget körkort längre pga en annan historia med en annan bil.
Citera
2006-05-18, 19:17
  #18
Medlem
oveoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Hhehe påminner om när jag hade ätit en massa xanor och druckit och totalkvaddade min farsas vw golf 05:a..

Bilen voltade 2 varv och landade på däcken tom, 3 rutor var paj fronten hel förstörd mm.

Flöddrad som man var så lämnade jag bilen och gick hem till min systers lägenhet i närheten.
Detta var rätt så tidigt och flera folk såg olyckan och ringde polisen.
Vittnerna hade berättat att en ung man vinglade ut ur bilen och gick åt centrum hållet.
Snuten ringde juh farsan och berättade vad som hänt hans bil.

Dagen efter så vaknar jag och åker till farsan och berättar att något djur sprungit ut på vägen så jag var tvungen att väja undan.

Efter som hela min familj vet om mina missbrukar problem så trodde juh dom självklart inte på mig plus att jag fortfarande var flöddrad och mumlade när jag berättade historien.

Men men farsan fick ut pengar från försäkringen och en ny bil inhandlades.

och för övrigt så har jag inget körkort längre pga en annan historia med en annan bil.

Hur känner du inför dina bedrifter? Ångrar du dig? Är du stolt?

OnTopic: Kul att höra! Lycka till.
Citera
2006-05-18, 19:24
  #19
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oveove
Hur känner du inför dina bedrifter? Ångrar du dig? Är du stolt?

OnTopic: Kul att höra! Lycka till.


Såklart ångest kom efter åt.
Men sånt som hänt kan man inte ändra på.
Citera
2006-05-18, 20:17
  #20
Avstängd
allan_the_ones avatar
Blev som manga andra valdigt glad over att hora detta, aven om jag inte kanner dig over huvud taget. Nu har du verkligen fatt en ny chans sa ta den, and dont look back
lycka till.
Citera
2006-05-19, 07:38
  #21
Medlem
Bullsquids avatar
Suget efter droger finns fortfarande kvar , jag e jävligt sugen på att slänga i mej 1500 mg DXM nu tex men jag vet att jag måste låta bli.
Jag ska ta en dag i taget och hoppas att jag blir starkare ju längre tid som går.
Citera
2006-05-19, 08:20
  #22
Medlem
mababys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
I tisdags ringde en kompis och frågade om jag ville komma upp och ta DXM med dem och käka valium och dricka öl. Hade bara dagen innan blivit tagen av polisen och åkt fast för ringa narkotikbrott med benzo och röka (se inlägget problem/förluster av drogande) men som den missbrukare man är så tackade jag ja och satt 10 minuter senare på bussen.

När vi kom dit, slängde jag i mej 2 valium och 500mg DXM och drack lite öl.
Sedan fick vi för oss att vi skulle åka och köpa röka och gick ut och till kompisens bil. Vi körde vansinnigt fort i ca 180 km/h på vägen och tog ut kurvorna så hårt att bilen nästan välte... efter ett par ggr av vårdlös omkörning av bilar kom en skarp kurva till och denna gången hann vi inte svänga i tid så bilen fick sladd och voltade rakt ner i diket och landade på taket. Min första tankte var att "NU DÖR VI! Detta är slutet!"

Efter chocken lagt sej låg vi uppochner i den demolerade bilen, alla kröp ut och mirakulöst nog var alla oskadda, min kompis klagade på smärtor i benen men kunde iaf fortfarande gå. Vi tog oss hem till en av mina kompisar för att lugna ner oss lite från chocken sedan gick jag hem till mej och DXMet började slå på som jag käkat innan så jag blev riktigt bäng... jag ville bara ringa alla jag kände och säga vad jag vart med om , att jag lika gärna kunde varit död men jag hade klarat mej utan en skråma. Jag har aldrig trott på gud men nu börjar jag tro att det kanske finns någon högre makt som inte ville att vi 3 skulle dött där i bilen den dagen, utan vi skulle få en ny chans i livet.

När jag låg helt bäng i sängen kom min morsa hit och jag snacka med henne om vad som hänt och vi låg och krama om varann i sängen och sa hur mycket vi älskade varann och jag sa förlåt mamma jag ska sluta med drogerna nu.. jag dog nästan men jag överlevde och jag klarade mej.

Följande dag gick jag med en kompis och skrev in mej på psyket för avgiftning. Var fortfarande helt borta av all benzo och DXM , jag minns att jag åkte runt på en bår och träffade massa olika läkare och tillslut vaknade jag till och började känna mej mer normal. En sköterska kom in i rummet och sa att kl var nu 6 på kvällen. Alltså hade jag legat där hela dan. Jag blev sedan nertagen på hjärnröngten för att kolla så jag inte fått nåra skador sedan olyckan, och sen satt jag i akutintagets väntrum nån timma innan provsvaren kom, efter det gick jag hem och satt vid datorn en stund sen gick jag och la mej.

Nu ska jag börja ett nytt liv !

GRATTIS min vän. Jag vet hur nära drogerna kan ta ens liv. Har varit med om det samma. Det kommer att vara tufft och klia i fingrararna på dig - det kan jag lova. Men idag är jag fri och jag jobbar tom bland droger " läkemedel" varje dag utan att ens tänka tanken.
Ta hand om dig.
kram
Citera
2006-05-19, 08:54
  #23
Avstängd
allan_the_ones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Suget efter droger finns fortfarande kvar , jag e jävligt sugen på att slänga i mej 1500 mg DXM nu tex men jag vet att jag måste låta bli.
Jag ska ta en dag i taget och hoppas att jag blir starkare ju längre tid som går.

Du klarar det, forsok inte att tanka pa det och inte halla pa med grejjer som gor dig pamind.
Citera
2006-05-19, 09:21
  #24
Medlem
Känner ju inte dig, men fan va roligt att höra att du kom till insikt...

Ibland händer ovanliga saker, vissa tror på en högre makt och vissa inser bara allvaret rakt av så det blir vad man gör det till och du har verkligen gjort nått bra av det hela... Kredd till dig mannen och lycka till!

Lite nyfiken på hur gammal du är bullsquid??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback