Citat:
Ursprungligen postat av
GrillTekniker
Det framkom inte i Martin Ezpletas dokumentär att det gjordes några drogtester på någon, vilket jag tyckte var anmärkningsvärt redan från start. Det får mig också att undra om det gjordes någon undersökning av kompisgängets mobiler och eventuella meddelanden och samtal under kvällen - den där tjejen som filmade när (som hon påstår) M sprang utanför fönstret, antydde väl något i stil med att "jag sa ju att det är något som händer", vilket låter som att hon redan hört något från någon att det hänt något ovanligt under kvällen...
Nej, jag tror kompisgänget och brorsan vet mycket mer än vad de säger. Troligtvis drogrelaterad, M har hoppat i ån och drunknat. Fattar inte att polisen inte verkar ha uträtt kompisgänget mer, men det kanske de har...
Jag tror inte du har fel. Tvärtom.
Men känns helt vrickat att inte erkänna att man knarkat en kväll för att inte själv få problem när ens bror och vän försvinner?
Hur kan man leva med sig själv då? Och hur i hela friden har hela gänget lyckats hålla käften om detta? Än idag liksom?
Det dåliga samvetet hade förtärt en.
Och gissar på att de inte hade fått några som helst problem förutom skäll av sina föräldrar om de hade tagit droger den kvällen.
Värt att hålla käften om en försvunnen polare och bror som virrat bort sig hög eventuellt för att inte bli tillrättavisade?
Det är ju på tok för sjukt för att vara sant.
De hade inte fått problem med Polisen heller troligen för de knarkat en kväll eftersom fokusen hade legat på försvunne Mattias.
Är det något med droger måste det vara mycket djupare än så. Och även om det är det, vet specifikt brodern något så är det ju helt otroligt att han inte brutit ihop ännu? Kan väl tycka att samma kan tillämpas på vännerna även om det är något mer än en kvälls partyknarkande..