2023-10-23, 10:59
Medlem
Kan ju vara så att någon av villaägarna eller någon annan som retat upp sig på inbrott och annat i trakten, stoppat in honom i en bil och dumpat av honom någonstans i bygden. Som polisen gör ibland med olika huliganer som dom tycker är stökiga.
Om så , kan han ju ha hamnat varsomhelst och definitivt inte hittat hem igen.
Citera
2023-10-23, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogge150
Kan ju vara så att någon av villaägarna eller någon annan som retat upp sig på inbrott och annat i trakten, stoppat in honom i en bil och dumpat av honom någonstans i bygden. Som polisen gör ibland med olika huliganer som dom tycker är stökiga.
Om så , kan han ju ha hamnat varsomhelst och definitivt inte hittat hem igen.

Ja det är det första jag tänker på . Tills motsatsen har bevisats. , Det har ju trots allt varit många och ganska omfattande sök efter honom iallafall ovan mark.
Jag tänker på hur hundarna markerade i ån.
Det kan ha hänt något mellan( eller i mitten av) John a Lagers väg och väg 25.
Citera
2023-10-23, 18:52
Medlem
Är hundförarna säkra på att det är just M´s doftspår dom hittar?
Har ingen aning om dom kan skilja på likdoft från olika döda.
Ja vi spekulerar vidare
Citera
2023-10-23, 19:45
Medlem
Citat:
Är hundförarna säkra på att det är just M´s doftspår dom hittar?
Har ingen aning om dom kan skilja på likdoft från olika döda.
Ja vi spekulerar vidare

Vad jag förstått så känner hundarna liklukt , däremot inte från vilken person .
Dykarna har dykt i ån väldigt många timmar ,de har ju inte påträffats något annat än just skrot
Jag har för mig de hittade ett klädesplagg , som inte påstods var aktuellt .
Citera
2023-10-23, 20:28
Medlem
Bara en lös fundering, kan ju ligga något annat nergrävt i trakten. Och det är väl klart att dom sniffar där någon eller något dränering eller rör kommer fram till vattnet.
Tycker ju att dykarna trots sikt , ström och andra motsträvig hinder borde hittat något.
Sen går ju tankarna till om han nu drullat i, att han flutit medströms och kroppen passerat kraftverken. Det verkar ju inte så noga med galler vad jag kan förstå när man läser tidigare i tråden.
Men då, att han ramlat i, så kan man undra vad hundarna hittat.
Citera
2023-10-24, 11:41
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Bara en lös fundering, kan ju ligga något annat nergrävt i trakten. Och det är väl klart att dom sniffar där någon eller något dränering eller rör kommer fram till vattnet.
Tycker ju att dykarna trots sikt , ström och andra motsträvig hinder borde hittat något.
Sen går ju tankarna till om han nu drullat i, att han flutit medströms och kroppen passerat kraftverken. Det verkar ju inte så noga med galler vad jag kan förstå när man läser tidigare i tråden.

Dammluckorna stod öppna ett tag strax efter försvinnandet. Polis menade dock att sannolikheten att Mattias skulle smitit igenom är mycket liten. Men det kan inte uteslutas. Är en bra bit till nästa kraftverk i Traryd.

Alla brunnar diken och andra tillrinningskällor är kontrollerade enligt dykarna.
Citera
2023-10-24, 20:43
Medlem
Citat:

Ja det kan det säkerligen , Hundarna var och sökte ganska snart efter Så sannolikheten att det skulle vara någon annan tänker jag inte är så stor. I och med att doftmolekylerna som hundarna känner av, flyter nedströms, kan flyta
Ca tre till femhundra meter om jag inte minns helt fel. Så tror jag inte att det behöver var något rör eller dylikt som är synligt.
Citera
2023-10-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Dammluckorna stod öppna ett tag strax efter försvinnandet. Polis menade dock att sannolikheten att Mattias skulle smitit igenom är mycket liten. Men det kan inte uteslutas. Är en bra bit till nästa kraftverk i Traryd.

Alla brunnar diken och andra tillrinningskällor är kontrollerade enligt dykarna.

Ja om nu kroppen flytit igenom tycker jag att kroppen borde ha påträffats. Ev av tex fiskare, kanotister, mm. Jag tror att det finns rör eller brunn som kanske inte synts. Kanske öster upp om björkets gård som ligger ung i mitten av John a lagets väg och väg 25 eller väster om ån

Spekulation
Citera
2023-11-07, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solltan1
Ja om nu kroppen flytit igenom tycker jag att kroppen borde ha påträffats. Ev av tex fiskare, kanotister, mm. Jag tror att det finns rör eller brunn som kanske inte synts. Kanske öster upp om björkets gård som ligger ung i mitten av John a lagets väg och väg 25 eller väster om ån

Spekulation
....en sa att familjen kan vara inblandad och att Mattias kan finnas i Thailand. Vem vet? Fanns väl kontakter där?
Citera
2023-11-07, 13:37
Medlem
Tidigare i tråden hade jag också denna tanke att han kan vara i Thailand. Vem vet han kanske hade fin kontakt med sin far och ville bort från allt bråk mm. Kanske inte trivdes i Ljungby.

Finns nog många sätt att ta sig vidare från Sverige utan att upptäckas
Citera
2023-11-08, 21:43
Medlem
DeppJohnnys avatar
Citat:
Tidigare i tråden hade jag också denna tanke att han kan vara i Thailand. Vem vet han kanske hade fin kontakt med sin far och ville bort från allt bråk mm. Kanske inte trivdes i Ljungby.

Finns nog många sätt att ta sig vidare från Sverige utan att upptäckas

Fast varför då inte bara säga, ey jag är less och vill göra något annat. Sen köpa en flygbiljett och dra. Varför skulle en kille i hans ålder, med fläckfritt förflutet, gå under jorden för att han var trött på familjen och bråk? Låter som en högst osannolik och långsökt teori
Citera
2023-11-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sniper33
....en sa att familjen kan vara inblandad och att Mattias kan finnas i Thailand. Vem vet? Fanns väl kontakter där?

Jag tycker det låter väldigt underligt. Åkte han iväg utan sina skor och jacka och mobilen. Om han nu ville i väg till ett annat land finns det mycket enklare sätt att göra,det på. Dessutom tror jag inte att en son gör så mot sin familj bara då där.
Han borde ha väckt mycket uppmärksamhet på sin resa, barfota och utan ytterkläder isåfall kan tyckas. .

Spekulation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in